airplay fast till Android sökes.

Permalänk
Medlem

airplay fast till Android sökes.

Hej,
Köpte en pi för att streama musik ifrån mobilen/surfplatta var hos kompisen och han hade det så. Fast han har Apple så var bara att använda airplay samt airpi sen fick man ljud i stereon. Nu hittar jag ingen motsvarande till Android vet inte vad jag ska söka på riktigt. Har bara tänkt använda det mest för musik ifrån youtube Spotify genom mobilen alltså ingen server eller något annat.

Permalänk
Medlem

http://www.google.com/intl/sv/chrome/devices/chromecast/ Dock inte lika utbyggt som airplay i dagsläget. Man får hoppas att mycket händer där under 2014

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Jag hittade en Airplaykopia som heter Streambels, funkar att casta YouTube men inte Spotify. Kanske kommer i senare uppdatering men verkar ha att göra med att RPin inte har något sätt att öppna Spotifylänkar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Acer Aspire TimelineX 5820-TG | Tillbehör: Steelseries 6G V2, Steelseries Sensei, Steelseries QCK, Steelseries Raw Prism

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har hitta denna appairaudio då borde det väl bara att installera airpi på raspberry pi enheten för att det ska funka? Jag har letat en hel del men ni två med era tips gjorde att jag kom in på airaudio tackar!

Permalänk
Medlem

kolla upp airparrot

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Du kan köra AirPlay. Installera XBMC eller airpi på din pi och appen AirAudio på din android-telefon.

Edit: Happ. Såg att du hittade det själv medan jag skrev detta. Lycka till!

Permalänk

Annars är väl det bästa att köpa DLNA med UPnP, men
iMediaShare fungerar bra, den som jag har fått att flyta på som bäst, dock fungerar ej spotify, men det går att dela youtube med imediashare och få upp den på RPi

Visa signatur

Citera för svar