Permalänk
Avstängd

Depression

Hej, jag gjorde en tråd nyligen angående min tv som jag hade otur med men mer tur än otur, tråden spårade tyvärr ut helt eftersom den gick in i min depresssion.

Moderatorn som låste sa att jag kan göra en ny tråd så jag gör det nu, det skadar ju inte har alltid hjälpt att dela med mig eftersom jag känner mig mindre ensam med det då.

Till att börja med så har jag helt till 100% förlorat lusten att leva det har gått så nära nu att jag försöker drunkna ut det med spel och filmer, blev nyligen tagen i storyn av assassins creed så det har hållt mig lite på andra tankar är på femte spelet nu har 2 kvar.

2009 var då jag började med min youtube kanal, jag insåg hur speciellt det var med mods för gta och hur jag ville visa alla så jag postade några videos, tillslut så blev en video viral min gta 4 ghostbusters video, det pågrund av kotaku. Det var då jag insåg att jag kanske kunde komma någonvart med den kanalen.

Sen kom 2010 eftersom jag vid 15 års ålder hade ett val medan en moped och en speldator så valde jag speldator, hade sedan dess sålt den datorn innan den tappade pris för att ha råd för en ny. Gjorde då detta igen 2010 allt gick inte som planerat och jag blev tvingad efter att jag sålt datorn att använda en pentium 4 dator i ett år. Detta gjorde mig då hemskt deprimerad eftersom jag hade ingen dator för att arbeta på min kanal och förlorade allt jag lyckats bygga upp, min pappa hörde hur ledsen jag var en dag så han lånade mig pengar för en ny.

Då hade jag igen börjat arbeta på min youtube kanal hade inget hopp att någonsin få upp den där den var igen, sen kom 2011 då jag fick min första viral video på flera år san andreas iv modden, vilket gjorde min kanal populär igen.

Sen kom 2012 då allt blev underbart, jag hade äntligen blivit erbjudan partnerskap och kotaku började märka mig, fick feature efter feature kanalen växte snabbt jag kände att jag levde drömmen, trotts detta så hade jag fortfarande depression detta av andra anledningar men kanalen gjorde allt så mycket lättare och jag var för det mesta lycklig.

Sen kom 2013 vilket var året jag förlorade precis allting, Jag hade gjort en video av en iron man mod för gta 4 en mod som var flera månader gammal som skaparen hade övergett.

Videon blev viral pågrund av kotaku, jag fick över en miljon visningar skaparen H1Vltg3, var väldigt glad över detta han började posta på sin facebook sida hur glad han var att hans mod var nämnd över flera nyhetssidor, jag vad glad att jag kunde hjälpa honom hade tillochmed länkat till hans facebook sida.
Han började då planera att starta om modden med hjälp av en väldigt kunnig scripter, så jag skickade ett pm till highvoltage att göra en video av den nya modden.

Han sa då nej och att jag inte ger honom "credits" jag sa då tydligt att jag gjort allt för att ge honom credits där jag länkat till hans kanal samt facebook sida.

fick då detta svaret

H1Vltg3
LOL, take things personally, much? Dude, it's a mod, get over it. This is why I don't like dealing with you, YOU DON'T HELP ME. You steal all my video views, do you forget that I have over 2,000,000 views as well, almost half is from my Iron Man player model. If I wanted my work shared on Kotaku, I could easily email them like you do, but I don't look for that kind of recognition, that's like running to the teacher after you drew a cat and saying give me a gold star! You need to get a new, more productive hobby, and actually make some mods instead of profiting off our work on your YouTube channel. Yes, I get mad when I spend forever making something and then someone else posts a video of it that gets 40x the views as my own video showing the exact same thing, but in the way I CHOSE to present it, ESPECIALLY since all your subscribers are dumbass little 12 yr olds that can't process the fact that YOU DON'T MAKE MODS!

Jag kan också nämna att flertals av youtubers gjorde videos av denna modden, stora som små partners och ickepartners, highvoltage brydde sig bara om att få stopp på mig.

Detta var början på mitt personliga h****. Efter ett tag så hade "scriptaren" gtascripting som han heter brutit kontakten med highvoltage, eftersom highvoltage hade behandlat honom illa också ,så jag fick då göra en video med den nya iron man modden. Gtascripting skickade mig modden så jag kunde göra en video, jag hade då inget vetskap att ljudet i modden var gjort av moddaren wapeddell, (han sa det men det visade sig vara ljudt rippat från spelet) som hade tidigare krävt kompensation för att jag ska göra videos av hans mods, iallafall wapeddell tvingade mig att ta ner videon jag hade tur att jag kunde ge den en audioswap förloade mycket på detta och förstörde videon.

Så jag som jag brukar göra pratade med vänner om detta för att få stöd en av dem vännerna var en vän vid namn insanegaz.

I hemlighet så var insanegaz riktigt riktigt trött på detta, iallafall när highvoltage hade fått modden klar och gjort sin video, så berättade jag för insanegaz hur jag hoppades att inget hände med den efter allt han gjort mot mig, så insanegaz skickade in videon i hemlighet till kotaku och skickade sen länken till mig med texten "oh no it happened", visade sig senare att det var pågrund av honom det hände hans förklaring "i did it because you wouldn't stop whining about that damn iron man mod"

Det var då problemen började med insanegaz.

Efter detta så gjorde jag en video på en rullstols mod för gta 4 och visade den då för min vän robbaz, han tyckte att jag skulle editera lite och erbjöd att göra en video åt mig för att visa hur lätt det är som jag kunde ladda upp istället.

Så jag gjorde det robbaz skickade tillochmed med en bild på hur mycket editering han hade gjort så jag skulle lära mig (en otroligt god vän som jag har haft i flera år).

Insanegaz som då var min vänm berättade då för mig hur förbannad detta gjorde honom han kallade mig blandannat sellout att robbaz gjorde allt mitt arbete och mycket mer, han sa också hur han en dag skulle slå min kanal och att jag är inget utan mina features tog då bort honom.

Efter att jag nämnt vad han gjorde i en youtube video utan att nämna hans namn så blev han riktigt förbannad och hängde ut mig på facebook med namn samt allt jag berättat för honom personligen.

Efter att jag äntligen efter månader fått honom att säga förlåt så blev vi typ vänner igen, tills samma "scriptare" hade hjälpt att göra en hulk mod för mig som fort blev viral.

Gtascripting som han heter hade då lagt till text i nerladdningen av modden "if you are going to make a video of this mod then please include these links" vilket var både hans och min youtube kanal.

Insanegaz gjorde en video av hulk modden utan någon av mina länkar så jag frågade honom snällt att göra det eftersom jag trodde han hade missat texten fick då detta svaret

den 7 juli 2013
Jonathan Gustafsson
07.07.2013 01:41
Jonathan Gustafsson
could you add our links in your hulk video
Facebook-användare
07.07.2013 01:42
Facebook-användare
Our?
Jonathan Gustafsson
07.07.2013 01:42
Jonathan Gustafsson
yeah my channel link and gtas diptiynhsd channel link
as mentiond in the blog post
Jonathan Gustafsson
07.07.2013 01:43
Jonathan Gustafsson

If you wanna make videos of this mod or share it anywhere, please use the following links in the post, this will help me a lot
http://gtaxscripting.blogspot.com/2013/06/hulk-script-release...
http://www.youtube.com/user/GTAScripting
http://www.youtube.com/user/taltigolt
Facebook-användare
07.07.2013 01:43
Facebook-användare
I did put his? yours no.
Jonathan Gustafsson
07.07.2013 01:43
Jonathan Gustafsson
why?
so you knew
about the text?
but you chose not to put mine?
Facebook-användare
07.07.2013 01:46
Facebook-användare
Yes and your point is?
Jonathan Gustafsson
07.07.2013 01:46
Jonathan Gustafsson
can you please add it then?
Facebook-användare
07.07.2013 01:46
Facebook-användare
Yours no.
Jonathan Gustafsson
07.07.2013 01:47
Jonathan Gustafsson
are you serious you don't want to do something i am asking for even he asked for it?
Facebook-användare
07.07.2013 01:47
Facebook-användare
That is correct.
Jonathan Gustafsson
07.07.2013 01:47
Jonathan Gustafsson
why are you sdo mean to me why do you hate me?
Facebook-användare
07.07.2013 01:48
Facebook-användare
I dont I just don't want to add your name.
Jonathan Gustafsson
07.07.2013 01:48
Jonathan Gustafsson
the mod is ours he even asked for it
so you won't listen to him either?
and you are supposed to be a friend
Facebook-användare
07.07.2013 01:49
Facebook-användare
And what part of the mid did you make?
Mod
Jonathan Gustafsson
07.07.2013 01:49
Jonathan Gustafsson
the whople project was my idea everything in the mod were my ideas i did testing and alot of other things aswell
Facebook-användare
07.07.2013 01:50
Facebook-användare
Idea and testing yeah and what part of the mod did you make...
Jonathan Gustafsson
07.07.2013 01:50
Jonathan Gustafsson
without me it wouldn't exist
are you seriouslty doing this to me
you don't care one bit
about what i say then
Facebook-användare
07.07.2013 01:50
Facebook-användare
You make me laugh.
Jonathan Gustafsson
07.07.2013 01:50
Jonathan Gustafsson
you don't care
you are evil why did i ever think of you as a friend again
you never cared at all
you are the worst kind of backstabber i have ever met i wish i never told you anything i ONCE AGAIN thought of you as a friend
i can't believe i mad ethat miostakje again you never cared
Facebook-användare
07.07.2013 01:52
Facebook-användare
And at what point did I say we was friends? And what point did I add you as a friend again
Back stabber why

Så vad hände senare? insanegaz blev väldigt väldigt populär, han har nu 150 000 prenumeranter med 20 000 per månad och 15 miljoner visningar per månader, han har sagt förlåt för vad han har gjort men jag kan tyvärr inte förlåta honom, eftersom det verkar inte som han bryr sig han lever sitt glada liv, visst kan det vara avundsjuka men efter hur han behandlade mig så gör det ont att se att han hade rätt han slog mig och hårt.

och vad hände med mig? jag förlorade allt, min kanal som en gång gav mig hopp dog ut helt, precis allt försvann jag brukade få 300 prenumeranter per dag nu får jag 16-70 jag brukade få 200 000 visningar per månad nu får jag högst 80 normalt 50, det är inte heldött än men nog att göra mig hemskt deprimerad.

har iallafall något att visa för allt detta, min kanal är en av dem mest sedda kanalerna i sverige pewdiepie frågade mig efter hjälp med mods vi blev vänner men jag förlorade sen kontakten med honom nu är han bara ett tomt namn i min vänlista.

Jag kände att jag betydde något, det var underbart men nu är allt borta. jag har ett sista hopp och det är gta 5 på pc om jag gör rätt är först med mods och visar unika mods så kanske jag har en chans just nu så får jag bara tvinga mig att vänta på den dagen

Jag borde iallafall vara glad att jag fortfarande får något för min kanal, som min vän zhrooms säger så har jag det väldigt bra jämfört med andra personer i min ålder men jag kan inte vara glad när allt jag slet med är förlorat.

Jag har aldrig haft en flickvän heller och det är något jag också ångrar, jag spendera mina tonår med min kanal och inget annatm, så jag missade mycket.

Det var hela min livshistoria, jag tjänade pengar på att göra videos av andras mods och erbjöd vänner som gjorde mods åt mig både pengar och spel som ett tack inget dem ens hade tankar på att få, jag gjorde allt jag kunde för att inte dem skulle känna sig utnyttjade och berättade tydligt att det är deras val att hjälpa mig, jag erbjöd highvoltage pengar också vilket han inte brydde sig om det gjorde honom arg istället.

Youtube var mitt liv, det var det jag känner att jag var menat att göra visst kan många kalla mig lat för att jag spelade som jobb men jag gjorde också det jag älskade att göra jag hade hopp för min framtid och det verkade som lyckan äntligen funnit mig.

Men det varade i ett år, och jag förlorade precis allting. Nu ser jag ingen anledning att leva längre, men jag har heller inget val än att fortsätta att leva, jag önskar varje dag att mitt liv ska ta slut eftersom jag orkar inte längre, som ni kanske har märkt har jag köpt en hel del saker jag har gjort detta för att det hjälper, men inte länge jag har haft planer att göra i ordning mitt rum men har inte haft lusten att göra färdigt det har inte ens hängt upp min fina zt60 som jag skulle gjort för längesen.

Jag köpte fläktar av cdon av någon konstig glitch så blev köpet istället för runt 4 fläktar en hel låda för över 1000.kr jag skulle ha skickat tillbaka dem men har inte orkat.

Jag köpte minnen från cdon och fick minnen värda betydligt mindre än det jag betalade, dem vill inte ge mig pengarna som jag betalade extra så jag måste skicka tillbaka minnena tyvärr har jag inte haft lust eller orkat men jag måste göra det så fort som möjligt nu.

Jag köpte en trådlös xbox 360 kontroll till datorn fick en till xbox 360 istället, orkade inte skicka tillbaka den så den ligger bara och skräpar oöppnad förlorade 400.kr på det.

Jag orkar ingenting längre jag är nu mest vaken hela natten och spelar sen sover resten det är allt jag gör.

Permalänk
Medlem

Psykolog över nätet eller psykolog som du går till? Överhuvudtaget, någon som du träffar afk och pratar med, som har tystnadsplikt och sådant, professionell? Du vet att du kan ringa hjälplinjen, jourhavande medmänniska och liknande. Men bäst är nog att träffa någon afk och prata prata prata. Även bara att tvinga sig ut, kanske bland folk på gatan utan att ens prata med någon, kan hjälpa för stunden. Snacka även med din farsa om detta, nästan oavsett hur duglig han verkar, då det är bättre att han vet än inte vet. Speciellt så är det bra att prata om eventuella självmordstankar med närstående (förutsatt att de själva är friska nog att inte reagera destruktivt), och professionella. Fråga efter sådan hjälp av någon som vet mer än mig, t.ex genom ovan nämnda nummer eller din online-psykolog, kanske t.o.m. Swecare om ringa är för jobbigt.
Upphör med inköp utom det nödvändiga typ mat på ett tag, så sparar du slantar, vilket kan behövas.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Ta inte detta som något påhopp eller uppmaning till att göra som jag säger, mår du riktigt skit så ta kontakt med din vårdcentral i värsta fall akuten, det finns mediciner som tar bort udden av hur man mår men i mitt tycke är biverkningarna värre. Men det kan hjälpa en vidare att ta de första stapplande stegen utan hopplöshet. Men det enda som hjälper är att lägga om sitt liv helt, för det är ju rätt uppenbart att det inte fungerar nu.

Du verkar leva livet genom datorn och tar alla misslyckanden/misstag väldigt hårt. Det påminner om mitt liv ett tag, levde för WoW. Nu har jag vänt allt men jag identifierade felet i mitt liv och det var datorn/spel och med att minimera det så lever jag bättre. När jag sitter vid datorn hemma så förfaller allt och man blir deprimerad, sur och grinig maten blir fel, kontakt med andra människor blir kort och tvär och man drar sig undan. Min räddning var att börja gymma det får mig att må bra datorer är ingen positiv grej för mig längre det är ett nödvändigt ont och ibland åker man dit och blir sittande en helg vid datorn och man mår inget vidare.

Psykologer är inget som kommer lösa dina problem det är bara du själv som kan lösa det, däremot kan de vara ett bollplank som man behöver ha. Läkandet gör man på egen hand eller med kompisar, det handlar om att våga ta steget ut gå nån kurs/kvällskurs, gör saker du inte brukar göra fiska, skytte, gymma, jaga, spela fotboll, kasta pil, cykla osv osv. Så långt från din dator som möjligt.

Dra ner på datoranvändandet/spelande, träffa folk istället, ring istället för skype/sms, ställ klockan som en arbetsdag gå upp och ät en riktig frukost tidigt, ta en promenad, ät ett mellanmål, lunch, mellanmål, middag och en kvällspromenad och gå och lägg dig så du får 8tim+ sömn. Dvs lägg internetkarriären bakom dig och gör det i bästa fall till en kvällssyssla mellan 19 och 23 och våga ta plats i det verkliga livet. Jag har inte ens en facebook och klarar mig bra.

Att må psykiskt dåligt är som att vara en alkoholist/missbrukare utan baksmälla, och vill man bli fri måste man vara beredd på att det kommer toppar och dalar, och det är i de djupa svackorna man måste ta sig upp. Då kan det vara fint att ha en anledning att leva som finns kvar där i vått och torrt, en hobby, husdjur, kille/tjej, kompis. Psykolog kan vara en bra start men Du måste vilja förändras, ett liv framför datorn kan vara destuktivt. Lägg pengarna på en hund istället, då har du en anledning att gå ut, joina valpkurser, dressyr mm.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem

Psykologer hit och ditt.. Skaffa dig en moppe, prata med vänner (inte om dina problem i annat än förbigående, om du känner för det, dv.s forcera inget. Det viktiga är att prata, inte att gräva ner sig i sitt förflutna, prata om något som intresserar dig och tänk på att du är ung och många outforskade intressen där ute.. Fånga dem, var nyfiken och öppen sinnad), har du några vänner där du bor nu? Om inte, hitta likasinnade på skolan, ta för dig. YOLO .

Skrivet av john_doe:

Dra ner på datoranvändandet/spelande, träffa folk istället, ring istället för skype/sms, ställ klockan som en arbetsdag gå upp och ät en riktig frukost tidigt, ta en promenad, ät ett mellanmål, lunch, mellanmål, middag och en kvällspromenad och gå och lägg dig så du får 8tim+ sömn. Dvs lägg internetkarriären bakom dig och gör det i bästa fall till en kvällssyssla mellan 19 och 23 och våga ta plats i det verkliga livet. Jag har inte ens en facebook och klarar mig bra.

+1 detta, gör detta. Do it.

Permalänk
Medlem

precis som tidigare användare har skrivit så är du ung och då kan allt verka hemskt, även fast det inte är det
att du bara sitter själv med dina tankar är heller inte bra och det kommer bara göra att du tänker på det hela tiden.
Men snälla du, tro mig när jag säger att det kommer bli bättre för det blir det alltid. (man vet bara inte om det när man är ung)
För att måla upp ett scenario så finns det ju människor som är blinda som går upp och försöker njuta av livet så mycket som möjligt.

Min poäng är att det bästa du kan göra är tänka positivt utifrån vad livet ger dig, för det är det du får.
Jag är född med syn på ett öga och det är klart jag skulle tycka det var kul att se med mitt vänstra öga, men det hjälper ju inte mig att tänka så!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gulanka:

precis som tidigare användare har skrivit så är du ung och då kan allt verka hemskt, även fast det inte är det
att du bara sitter själv med dina tankar är heller inte bra och det kommer bara göra att du tänker på det hela tiden.
Men snälla du, tro mig när jag säger att det kommer bli bättre för det blir det alltid. (man vet bara inte om det när man är ung)
För att måla upp ett scenario så finns det ju människor som är blinda som går upp och försöker njuta av livet så mycket som möjligt.

Min poäng är att det bästa du kan göra är tänka positivt utifrån vad livet ger dig, för det är det du får.
Jag är född med syn på ett öga och det är klart jag skulle tycka det var kul att se med mitt vänstra öga, men det hjälper ju inte mig att tänka så!

tack jag försöker att komma över detta jag ville göra något stort med mitt liv men får nog inse att verkligheten inte är så lätt jag vill inte ha ett normalt jobb jag viill göra något större med mitt liv något jag vill göra någon jag tycker om att göra

youtube var precis det

Permalänk
Medlem

Börja motionera! Detta komner från en 15-års kille som byggt upp sitt liv runt datorn, och plötsligt märkt:skit, nästan utan vänner! Alla vänder mig ryggen! Sluta sitt vid den förbannade datorn! Har inte spelat mer än 2h på 3 dagar och mår mycket bättre än då det blir 3h på 1 dag. Börja gymma eller nått, och träffa en psykolog. Nått måste du göra för att komma ur din onda cirkel.

önsjar dig all lycka i världen och hoppas du kommer ur skiten!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

tack jag försöker att komma över detta jag ville göra något stort med mitt liv men får nog inse att verkligheten inte är så lätt jag vill inte ha ett normalt jobb jag viill göra något större med mitt liv något jag vill göra någon jag tycker om att göra

youtube var precis det

din pappa verkar vara en väldigt fin människa, jag skulle föreslå att du pratar med honom och förklarar precis hur du känner om du inte redan har gjort det.
Men som en snäll människa som är lite äldre än övriga posters i din tråd än så länge så lovar jag dig att det kommer bli bättre, det kanske inte känns som det just nu men du kommer att hitta något som du brinner för som du kan jobba med i framtiden, det lovar jag dig också.

Det är även helt okej att vara ledsen och känna att livet är över, det är rent utav hälsosamt att känna så ibland
försök se det på det här sättet.
Allt som händer dig i ditt liv gör dig starkare som människa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulanka:

din pappa verkar vara en väldigt fin människa, jag skulle föreslå att du pratar med honom och förklarar precis hur du känner om du inte redan har gjort det.
Men som en snäll människa som är lite äldre än övriga posters i din tråd än så länge så lovar jag dig att det kommer bli bättre, det kanske inte känns som det just nu men du kommer att hitta något som du brinner för som du kan jobba med i framtiden, det lovar jag dig också.

Det är även helt okej att vara ledsen och känna att livet är över, det är rent utav hälsosamt att känna så ibland
försök se det på det här sättet.
Allt som händer dig i ditt liv gör dig starkare som människa.

Så sant! What doesnt kill you makes you stronger är ett väldigt bra motto egentligen. Lika som YOLO, såvida man inte använder det som förevöndning att göra alla idiotkorkade saker utab vettiga saker istället

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så folk på Internet som du aldrig träffat gillar dig inte längre alltså?
Är det var du säger?

Get over it.
Det finns 100 miljoner andra saker som kan hända dig som är värre än så.

Ett konkret råd dock:
För att komma ur en depression eller tider av nedstämdhet så är mitt tips att börja med något nytt, något du aldrig gjort förr, där du träffar folk som du aldrig träffat förr. Bör med tex någon sport. Gå med i nån klubb som har någon aktivitet som huvudmål osv. Om det sedan visar sig att det var tråkigt och bara idioter med det du valde, gå aldrig dit igen. Testa nått annat.

Livet är för kort för att traggla med idioter och gammalt skit!

Visa signatur

"Problemet med socialism är att till sist tar alla andras pengar slut" - Margaret Thatcher

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EyEr0n:

Så folk på Internet som du aldrig träffat gillar dig inte längre alltså?
Är det var du säger?

Get over it.
Det finns 100 miljoner andra saker som kan hända dig som är värre än så.

Ett konkret råd dock:
För att komma ur en depression eller tider av nedstämdhet så är mitt tips att börja med något nytt, något du aldrig gjort förr, där du träffar folk som du aldrig träffat förr. Bör med tex någon sport. Gå med i nån klubb som har någon aktivitet som huvudmål osv. Om det sedan visar sig att det var tråkigt och bara idioter med det du valde, gå aldrig dit igen. Testa nått annat.

Livet är för kort för att traggla med idioter och gammalt skit!

gillar? nej dem var anledningen att jag förlorade min kanal dem var anledningen att den dog

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyEr0n:

Så folk på Internet som du aldrig träffat gillar dig inte längre alltså?
Är det var du säger?

Get over it.
Det finns 100 miljoner andra saker som kan hända dig som är värre än så.

Ett konkret råd dock:
För att komma ur en depression eller tider av nedstämdhet så är mitt tips att börja med något nytt, något du aldrig gjort förr, där du träffar folk som du aldrig träffat förr. Bör med tex någon sport. Gå med i nån klubb som har någon aktivitet som huvudmål osv. Om det sedan visar sig att det var tråkigt och bara idioter med det du valde, gå aldrig dit igen. Testa nått annat.

Livet är för kort för att traggla med idioter och gammalt skit!

Att säga åt nån som är deprimerad att det finns folk som har det värre är idiotiskt. Visst, man kan alltid hitta någon som har råkat ut för värre saker, men depression funkar ju inte på det sättet. Det handlar inte om att saker är dåliga, utan det handlar om att saker känns dåliga, och sådant går inte att få bort genom att man säger åt personen att det kunde vara värre. I många fall får det bara personen att må sämre eftersom han eller hon skyller sitt tillstånd på sig själv och tänker att han eller hon borde känna sig bättre... det är ingen bra sak för en person som kanske redan har problem med sin självbild och sitt självförtroende.

zzcool: Att prata är mycket viktigt, så försök hitta någon person du verkligen kan prata med och som du litar på. Det kan vara din pappa, din bror, någon annan släkting eller en psykolog. Det finns också forum på nätet där man kan prata om sånt här, men en fysiskt person är oftast att föredra. Se bara till att personen är en du kan lita på, och kom ihåg att alla människor kan fela. Den personen är inte heller alltid perfekt och kan även nån gång ge fel svar eller reagera på ett mindre optimalt sätt... huvudsaken är ändå att han eller hon bryr sig och försöker finnas där för dig!

Sen är det viktigt att ta hand om sig själv på andra plan. Se till att äta väl. Maten påverkar en väldigt mycket, och om du äter dåligt kommer du vara trött och energilös, så ät hälsosamma mål mat med jämna mellanrum. Sov också ordentligt, men inte heller för mycket. Se till att stiga upp i god tid och lämna inte för länge i sängen. Dit hör också att du inte borde stiga upp och gå rakt framför datorn heller. Om du har t.ex. studier du behöver ta tag i på datorn kan det vara en bra sak att bara t.ex. gå på en promenad först.

Motion är överlag också väldigt viktigt. Försök att hitta något du kan hålla dig i gång med, gärna något som antingen inte kräver så stort steg för att ta sig ut och komma igång (t.ex. löpning, bara att ta på sig kläderna och gå ut) eller gärna något där andra människor "tvingar" dig att vara aktiv, t.ex. lagsporter. Det finns ofta mer eller mindre seriösa föreningar beroende på vilken nivå du vill vara på. Lagsport behöver inte alltid vara bollsport, utan egentligen vilken som helst där du tränar tillsammans med andra människor, såsom klättring, kampsport, paintball, dans och så vidare. Social kontakt är också jätteviktigt, även dagar då det känns tungt. Om det är nånting som känns svårt kan det vara en bra idé att försöka hitta något som tar dig ut bland folk, t.ex. någon form av förening, klubb eller intresseorganisation.

Kom ihåg att det här inte är något ovanligt. Massvis med människor går genom sånt här och klarar sig genom det, och du kan göra det med!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Som flera personer nämnde så är det inte dumt att söka upp gratis hjälp på vårdcentralen. (d.v.s. psykoterapeut)

Annars problemet som du beskriver med din youtubekanal, så är problemet att du är längst ner på kedjan och vill ha credits. De ovanför kan totalt skita i dig och gör detta om de själva tjänar på det som att själva få fler youtubeviews.
Detta fenomen är inget ovanligt utan så fungerar det överallt och personerna som moddar GTA har väldigt svårt att komma i kontakt med rockstargames och få länkar till deras sida/youtubekanal, likaså i förhand få tillgång till deras material och på så sätt vara först med sin modd. Och då kanske kunna visa sin modd innan ens en teaser till det nya spelet som (gta6) har visats.

Vill du fortsätta med att visa gta mods etc, så får du gå högre upp i kedjan, d.v.s. göra egna mods som du inte låter folk få ta del av före du har fått dina visningar. Du kan även släppa enklare versionen public och köra med den exklusivaste själv.
Men även om du har tagit dig steget där, så kommer rockstargames etc fullkomligt skita i dig, såvida du inte gör något riktigt imponerande.
Och så här är livet överallt, det är bara att vänja sig.

Annars antar jag att ditt problem som de flesta ungdomars idag istället mer är problemet är arbetsmarknaden och jag anser du borde spendera mer tid på att förbättra din karriär där, så att du på arbetstid kan få syssla med sådant som man räknar som nöje.

*edit*

Läste ditt inlägg tydligare och insåg att du tjänade pengar på youtubekanalen och att du på så sätt blir konkurrent emot andra inom samma verksamhet och att de som skapar moddar både kan dra nytta av dig, men även försöka ta din del av kakan. Och man får följa spelets regler.
D.v.s. ej göra sitt arbete publik före man har fått det man vill ha. Gör du en egen mod, eller bara moddar en mod, så låt andra inte få ta del av denna före du har fått ut det du vill. Och du kan låta folk som jag innan få ta del om lite om det på något sätt hjälper dig.
Om du vet att personer är bättre än dig på att spela in mods, dessto ännu större orsak till att inte låta dem få ta del av ditt arbete om du själv vill få många youtubeviews.

Vänskapen på internet med okända handlar bara om vad man tjänar på, speciellt på youtube där det finns pengar att tjäna.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Inaktiv

Som många redan har redan har tipsat om. Ut och rör på dig. Kroppen skapar då ämnen som får dig att må bättre. Sen blir det att jobba med sig själv. Orsak, verkan. Från dina tidigare trådar så har jag märkt att du fastnar för saker. Som din FW900 skärm. En skärm visar en bild. Det i sig har inget värde. Du har även en fix idé om hur saker ska vara. Sluta tänk livet som en konstant. Det är en variabel som du till stora delar kan påverka. Världen är grym och man måste kämpa för att komma någon vart.

Du får inte låta din identitet komma från ditt arbete. Du är bra som du är men skapa positiva målbilder. Våga drömma och gör även delmål. Släng ut datorn genom fönstret för det ger dig inget. Ut och träffa människor. Tyck inte synd om dig, se inte dig mot världen. Vi lever alla I den och kämpar med våra egna problem. Ge inte upp livet, för det är det finaste vi har.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Man kan komma över det mesta.

Jag är 29 och har varit med om saker som är betydligt värre gällande depression, mer vill jag inte skriva på öppet forum.
Men man kan komma tillbaka.

Är det lätt? Absolut inte.
Alla människor har drömmar, hopp, en vilja. Men har man varit nere länge så är den extremt svår att få fram igen, men det går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Börja motionera! Detta komner från en 15-års kille som byggt upp sitt liv runt datorn, och plötsligt märkt:skit, nästan utan vänner! Alla vänder mig ryggen! Sluta sitt vid den förbannade datorn! Har inte spelat mer än 2h på 3 dagar och mår mycket bättre än då det blir 3h på 1 dag. Börja gymma eller nått, och träffa en psykolog. Nått måste du göra för att komma ur din onda cirkel.

önsjar dig all lycka i världen och hoppas du kommer ur skiten!

Skickades från m.sweclockers.com

Ditt liv har ju knappt hunnit börja vid 15 års ålder
Bra du ändrade det så tidigt iaf, dom flesta går betydligt längre innan dom lyckas med det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JimmieSan:

Ditt liv har ju knappt hunnit börja vid 15 års ålder
Bra du ändrade det så tidigt iaf, dom flesta går betydligt längre innan dom lyckas med det.

jag är 20

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon2110:

Som många redan har redan har tipsat om. Ut och rör på dig. Kroppen skapar då ämnen som får dig att må bättre. Sen blir det att jobba med sig själv. Orsak, verkan. Från dina tidigare trådar så har jag märkt att du fastnar för saker. Som din FW900 skärm. En skärm visar en bild. Det i sig har inget värde. Du har även en fix idé om hur saker ska vara. Sluta tänk livet som en konstant. Det är en variabel som du till stora delar kan påverka. Världen är grym och man måste kämpa för att komma någon vart.

Du får inte låta din identitet komma från ditt arbete. Du är bra som du är men skapa positiva målbilder. Våga drömma och gör även delmål. Släng ut datorn genom fönstret för det ger dig inget. Ut och träffa människor. Tyck inte synd om dig, se inte dig mot världen. Vi lever alla I den och kämpar med våra egna problem. Ge inte upp livet, för det är det finaste vi har.

Skickades från m.sweclockers.com

jag tror inte mitt krav på bild har med detta att göra jag har alltid tyckt om en bra skärm man kan slappna av med ett spel eller en film skärmar är något av det bästa jag vet av teknologi därför vill jag ha det absolut bästa och jag är villig att betala och offra mycket för att få det bild kvalite är viktigt för mig

men jag ska inte gå in på det

och ja den är grymm något jag inte kan acceptera jag vill inte ha ett vanligt jobb jag ville ha mer med mitt liv komma högre jag vet hur omöjligt det är att få en chans som jag hade vilket gör det ännu värre för mig att veta att jag förlorat det

den personen som totalt6 förstörde mitt liv tjänar nu runt 80 000.kr i månaden med sina 15 miljoner visningar per månad tänk hur detta känns efter allt han gjorde mot mig?

för mig är smärtan för stor att klara av kalla det avundsjuka jag vet inte vad det är

jag ber att jag kan få tillbaka det jag förlorade att detta inte är slutet för min kanal och det jag älskade

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JimmieSan:

Man kan komma över det mesta.

Jag är 29 och har varit med om saker som är betydligt värre gällande depression, mer vill jag inte skriva på öppet forum.
Men man kan komma tillbaka.

Är det lätt? Absolut inte.
Alla människor har drömmar, hopp, en vilja. Men har man varit nere länge så är den extremt svår att få fram igen, men det går.

Det där är inte speciellt hjälpsamt. Betydligt värre enligt vem? Klinisk depression är en allvarlig sjukdom med hög dödlighet och med rader av komplikationer och följdbesvär. Depression handlar inte heller om att "ha varit med om saker" (underförstått "som går över av sig själva"). Depression kan förstås utlösas av och utlöses vanligen av händelser och förlopp, men i själva sakens natur är just att det inte finns någon uppenbar yttre anledning att känna sig deprimerad. Det går alltså inte att sätta en pågående depression i omedelbar relation till externa faktorer, det vill säga att en väldigt liten "skitsak" kan allvarligt förvärra eller underhålla en depression.

Ja, man kan komma tillbaka. Depression kan självläka men det är knappast så att man bör låta allvarliga sjukdomar läka ut bara för att det går ibland. Depressioner kan vidare vara endogena, dvs utan externa faktorer.

Misstänker man att man är deprimerad ska man diagnosticeras, medicineras och sedan eventuellt få tillgång till psykoterapi i form av exempelvis KBT. Sjukdomar i hjärnan är inte precis mindre allvarligare för att de är just i hjärnan. Visst, det finns rader av hjärnsjukdomar som är etter värre, t.ex. schizofreni, bipolära sjukdomar eller exempelvis endokrina sjukdomar.

Poängen är att det inte spelar någon roll vad just du varit med om, det berättar ingenting om trådskaparens tillstånd. Även om du haft en hjärntumör eller om du råkat ut för en familjetragedi (och kanske PTSD) och "kommit tillbaka" så är det ingen garant för att någon annan med en smärre sjukdom "kommer tillbaka". Det hänger ju helt på denna sjukdoms bot- eller levbarhet. Ja, folk har kommit tillbaka efter cancer, koma, lemlästning och vad du vill, men man kan inte generellt säga att det alltid finns en väg tillbaka. Du implicerar ju också att vägen tillbaka beror av personen. Något som inte alltid är fallet. Inte med depression och inte med de flesta sjukdomar.

...

Mitt råd till trådskaparen är att gå till vårdcentralen. Din specifika bakgrundshistoria är ingenting du ens behöver ta upp till en början, det centrala är att du mår dåligt och att evidensbaserad hjälp finns. De allra flesta kan bli av med eller signifikant mildra sin depression om de får hjälp av läkare och psykologer. Om du mår väldigt dåligt just nu går du till en psykakut. Sådana finns. De kommer göra en bedömning av ditt aktuella tillstånd och du kommer rätt så omgående få någon form av behandling. Det kan t.ex. handla om att du direkt får ångestdämpande (t.ex. atarax som är en form av antihistamin - ja en slags allergimedicin faktiskt) eller stämningsstabiliserande medicin (t.ex. någon neuroleptika som olanzapin), får därefter gå hem och blir kallad för en mer ordentlig utredning där man kan komma att sätta in antidepressiva mediciner, t.ex. selektiva serotoninåterupptagshämmare som reglerar signalsubstansen serotonin. Medicinerna vi talar om är inte knark, de gör dig inte till en zombie, de dödar inte ditt känsloliv och de är inga "artificiella lyckopiller", oavsett vad Aftonbladet skriver, men de fungerar bra.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MBY:

Det där är inte speciellt hjälpsamt. Betydligt värre enligt vem? Klinisk depression är en allvarlig sjukdom med hög dödlighet och med rader av komplikationer och följdbesvär. Depression handlar inte heller om att "ha varit med om saker" (underförstått "som går över av sig själva"). Depression kan förstås utlösas av och utlöses vanligen av händelser och förlopp, men i själva sakens natur är just att det inte finns någon uppenbar yttre anledning att känna sig deprimerad. Det går alltså inte att sätta en pågående depression i omedelbar relation till externa faktorer, det vill säga att en väldigt liten "skitsak" kan allvarligt förvärra eller underhålla en depression.

Ja, man kan komma tillbaka. Depression kan självläka men det är knappast så att man bör låta allvarliga sjukdomar läka ut bara för att det går ibland. Depressioner kan vidare vara endogena, dvs utan externa faktorer.

Misstänker man att man är deprimerad ska man diagnosticeras, medicineras och sedan eventuellt få tillgång till psykoterapi i form av exempelvis KBT. Sjukdomar i hjärnan är inte precis mindre allvarligare för att de är just i hjärnan. Visst, det finns rader av hjärnsjukdomar som är etter värre, t.ex. schizofreni, bipolära sjukdomar eller exempelvis endokrina sjukdomar.

Poängen är att det inte spelar någon roll vad just du varit med om, det berättar ingenting om trådskaparens tillstånd. Även om du haft en hjärntumör eller om du råkat ut för en familjetragedi (och kanske PTSD) och "kommit tillbaka" så är det ingen garant för att någon annan med en smärre sjukdom "kommer tillbaka". Det hänger ju helt på denna sjukdoms bot- eller levbarhet. Ja, folk har kommit tillbaka efter cancer, koma, lemlästning och vad du vill, men man kan inte generellt säga att det alltid finns en väg tillbaka. Du implicerar ju också att vägen tillbaka beror av personen. Något som inte alltid är fallet. Inte med depression och inte med de flesta sjukdomar.

...

Mitt råd till trådskaparen är att gå till vårdcentralen. Din specifika bakgrundshistoria är ingenting du ens behöver ta upp till en början, det centrala är att du mår dåligt och att evidensbaserad hjälp finns. De allra flesta kan bli av med eller signifikant mildra sin depression om de får hjälp av läkare och psykologer. Om du mår väldigt dåligt just nu går du till en psykakut. Sådana finns. De kommer göra en bedömning av ditt aktuella tillstånd och du kommer rätt så omgående få någon form av behandling. Det kan t.ex. handla om att du direkt får ångestdämpande (t.ex. atarax som är en form av antihistamin - ja en slags allergimedicin faktiskt) eller stämningsstabiliserande medicin (t.ex. någon neuroleptika som olanzapin), får därefter gå hem och blir kallad för en mer ordentlig utredning där man kan komma att sätta in antidepressiva mediciner, t.ex. selektiva serotoninåterupptagshämmare som reglerar signalsubstansen serotonin. Medicinerna vi talar om är inte knark, de gör dig inte till en zombie, de dödar inte ditt känsloliv och de är inga "artificiella lyckopiller", oavsett vad Aftonbladet skriver, men de fungerar bra.

hjag skulle må betydligt värre om jag fick åka till något sjukhus pågrund av detta

allt jag vill är att ha tillbaka min kanal och mitt liv så att jag kan fundera på att flytta och försöka skaffa ett eget liv kanske åka ensam på semester eftersom jag har inte varit på semester sedan 2005

kanalen är det jag vill göra jag är påväg att förlora mitt jobb som också var något jag älskade jag vill inte förlora det jag vill absolut inte förlora det eftersom det var det enda jag ville göra det enda jag hade anledning att leva för en ljus framtid jag vill inte förlora det

jag hade en chans en underbar chans i livet och jag är påväg att förlora den pågrund av dem personerna jag nämnde jag behöver ett rent mirakel för att göra min kanal intressant igen

och jag kan inte göra något tills gta 5 kommer på pc

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zzcool:

jag tror inte mitt krav på bild har med detta att göra jag har alltid tyckt om en bra skärm man kan slappna av med ett spel eller en film skärmar är något av det bästa jag vet av teknologi därför vill jag ha det absolut bästai ag är villig att betala och offra mycket för att få det bild kvalite är viktigt för mig

men jag ska inte gå in på det

och ja den är grymm något jag inte kan acceptera jag vill inte ha ett vanligt jobb jag ville ha mer med mitt liv komma högre jag vet hur omöjligt det är att få en chans som jag hade vilket gör det ännu värre för mig att veta att jag förlorat det

den personen som totalt6 förstörde mitt liv tjänar nu runt 80 000.kr i månaden med sina 15 miljoner visningar per månad tänk hur detta känns efter allt han gjorde mot mig?

för mig är smärtan för stor att klara av kalla det avundsjuka jag vet inte vad det är

jag ber att jag kan få tillbaka det jag förlorade att detta inte är slutet för min kanal och det jag älskade

Ditt liv är ditt ansvar. Att skylla på någon annan är att vara oansvarig. Du måste fortsätta utvecklas. Ibland har tåget gått, då måste man resa sig upp oavsett vem som gjort vad. Det är realitet nu. Du har dina åtagande.

Man måste lära sig att ibland måste man lära sig att man kan förlora. Annars är man Den skitungen som gråter för att någon annan har tagit leksaken från en. Var duktig var kompetent och kom tillbaka om möjligheten till revansch finns eller ska du låta allt stanna av för att vänta på en eventuell chans som aldrig kommer. Slösa inte ditt liv på vänta. Har parallella spår.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av zzcool:

allt jag vill är att ha tillbaka min kanal och mitt liv

Vad jag har förstått så har du kvar din kanal och kan producera samma material som alla andra, inte så vissa som blivit hotade med rättsliga följder om de ej har tagit ner deras youtube kanal. (t.ex. venomfangx)

Att du har få tittare beror enkelt på två saker, ditt material är inte längre lika intressant. -Knappast inte konstigt då gta4 nu är gammalt, vem söker ens efter gta4 idag? Och att personer har svårare att hitta till din kanal. För att få folk hitta till din kanal, vilket jag uppfattar ditt problemet enligt dig handlar om, så kan man idag inte kräva att folk ska länka till en, inte ens om du gör en mod helt själv på egen hand så kommer folk respektera detta.
Du får dock tänka till så att på moddens offentliga sida finns den informationen du vill ha.

Mitt råd till dig är att skapa en handlingsplan för hur du tänker uppnå de målen du har. I handlingsplanen ska det ingå realistiska saker som att inte tro att man kan kräva något av någon annan, såvida dessa andra nu inte själva tjänar på det.

Jag kollade lite snabbt på din youtubekanal och som ej insatt i området tyckte jag ändå att jag såg mängder med saker som du kunde göra. Som guider, tips på fusk, röstkommentar under spel, imponerande onlinespel etc. Likaså skapa mods själv som bara du har tillgång till.

Nu kan man diskutera huruvida youtube är ett bra karriärval eller ej, men som jag tolkar det har du lyckas riktigt bra och nu har en svacka.
Problemet jag ser det är dock att branschen att skapa videoklipp över internet har varit väldigt ostrukturerad och man lätt har kunnat tjänat mycket pengar med lite ansträngning, när det nu blir mer strukturerad så blir dessutom marknaden råare.

Och det är ganska självklart att t.ex. gta moddare är restriktiva med att låta andra få ta del av marknaden som deras moddare skapar. Vill du ha kontakt med moddare så måste du erbjuda något som de inte klarar av själva, vilket du till viss del har gjort som testning och förslag. Problemet är bara det att det är väldigt många som kan utföra denna del och om du ska vara kvar i branschen får du gå högre upp som att börja skapa egna gta moddar. Eller som jag nämnde utöka din verksamhet till att visa fler saker.

Jag tycker dock du bör söka upp någon IRL och diskutera ditt karriärval då en person som har kännedom till hur mycket pengar det handlar om.
Tjänar du någon enstaka tusenlapp per månad på din kanal, så är det ganska uppenbart att denna karriär inte är hållbar utan drastiska förändringar.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

hjag skulle må betydligt värre om jag fick åka till något sjukhus pågrund av detta

Det finns ingen skam i att söka hjälp när man behöver hjälp.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bud_bundy:

Vad jag har förstått så har du kvar din kanal och kan producera samma material som alla andra, inte så vissa som blivit hotade med rättsliga följder om de ej har tagit ner deras youtube kanal. (t.ex. venomfangx)

Att du har få tittare beror enkelt på två saker, ditt material är inte längre lika intressant. -Knappast inte konstigt då gta4 nu är gammalt, vem söker ens efter gta4 idag? Och att personer har svårare att hitta till din kanal. För att få folk hitta till din kanal, vilket jag uppfattar ditt problemet enligt dig handlar om, så kan man idag inte kräva att folk ska länka till en, inte ens om du gör en mod helt själv på egen hand så kommer folk respektera detta.
Du får dock tänka till så att på moddens offentliga sida finns den informationen du vill ha.

Mitt råd till dig är att skapa en handlingsplan för hur du tänker uppnå de målen du har. I handlingsplanen ska det ingå realistiska saker som att inte tro att man kan kräva något av någon annan, såvida dessa andra nu inte själva tjänar på det.

Jag kollade lite snabbt på din youtubekanal och som ej insatt i området tyckte jag ändå att jag såg mängder med saker som du kunde göra. Som guider, tips på fusk, röstkommentar under spel, imponerande onlinespel etc. Likaså skapa mods själv som bara du har tillgång till.

Nu kan man diskutera huruvida youtube är ett bra karriärval eller ej, men som jag tolkar det har du lyckas riktigt bra och nu har en svacka.
Problemet jag ser det är dock att branschen att skapa videoklipp över internet har varit väldigt ostrukturerad och man lätt har kunnat tjänat mycket pengar med lite ansträngning, när det nu blir mer strukturerad så blir dessutom marknaden råare.

Och det är ganska självklart att t.ex. gta moddare är restriktiva med att låta andra få ta del av marknaden som deras moddare skapar. Vill du ha kontakt med moddare så måste du erbjuda något som de inte klarar av själva, vilket du till viss del har gjort som testning och förslag. Problemet är bara det att det är väldigt många som kan utföra denna del och om du ska vara kvar i branschen får du gå högre upp som att börja skapa egna gta moddar. Eller som jag nämnde utöka din verksamhet till att visa fler saker.

Jag tycker dock du bör söka upp någon IRL och diskutera ditt karriärval då en person som har kännedom till hur mycket pengar det handlar om.
Tjänar du någon enstaka tusenlapp per månad på din kanal, så är det ganska uppenbart att denna karriär inte är hållbar utan drastiska förändringar.

Problemet är att jag tjänade dubbelt så mycket som min pappa förut, nu tjänar jag ungefär som min pappa med antalet visningar jag har nu. Men pengarna har ingen betydelse om jag är påväg att förlora det jag gör allt jag kan för att få tillbaka det jag förlorade.

Men ja jag tjänade mer än jag faktiskt behövde och kunde lätt flytta till en fin lägenhet samt åka på en semester i en månad, så ja det var inga småpengar det handlade om, det var väldigt mycket ungefär likadan ekonomi som tvelander. sen har jag ju inga avgifter så jag kunde köpa ganska mycket anledningen att jag köpte en panasonic zt60.

Men det handlade inte om pengarna kanalen var mitt liv, men ja det var ett drömliv ett hopp för min framtid tänk att förlora något sånt.

Jag skulle gärna vilja få någon kontakt med någon person som kan hjälpa mig med den här sortens kariärr, att göra ett riktigt jobb av det som du nämnde. men jag har ingen aning hur. Jag har iallafall fortfarande något, jag har 2 miljoner visningar i månaden det är fortfarande något men det är inget jämfört med dem 5 jag brukade ha.

Om visningarna fortsätter som dem gör så klarar jag mig på det, men pengarna har ingen betydelse när jag ser allt jag arbetat på dö.

Jag har heller ingen möjlighet att ta min blick en enda gång från kanalen, jag måste konstant försöka hitta nya sätt att göra videos på så jag får inte speciellt mycket fritid, det är ett konstant tänkande. allt har varit hemskt stressande men jag gör det för min kanal och jag sätter kanalen framför mig jag bryr mig mer om den än mig.

Sen om mods så frågade jag snällt min "vän" att göra det, han sa nej trotts att jag frågade snällt som vän. Att lägga credits i mods var något jag blev tvingad till det räckte inte med det jag gjorde, personer blev förbannade för att jag inte hade en stor annotation till deras kanal.

Jag lyssnade på alla och blev totalt nertrampad.

Jag förlorade fruktansvärt mycket, och ja gta 4 är dött, jag hade chansen att göra videos av gta 5 men jag misslyckades pågrund av att jag inte orkade jag var för deprimerad så jag förlorade miljontals visningar som istället insanegaz fick.

Att skriva om detta gör mig arg och ledsen jag vill inte tänka på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

jag har 2 miljoner visningar i månaden det är fortfarande något men det är ingen jämfört med dem 5 jag brukade ha

Skrivet av zzcool:

jag brukade få 200 000 visningar per månad nu får jag högst 80 normalt 50, det är inte heldött än men nog att göra mig hemskt deprimerad.

Hur hänger de här siffrorna ihop?

Personligen skulle jag nog försöka utarbeta en reservplan i din situation. Oavsett hur framgångsrik din youtube-kanal blir är det knappast en långsiktig försörjning det handlar om. Det är, som du själv har erfarit, en oerhört instabil marknad. Vad hade du tänkt pyssla med om 30 år, till exempel? Det är få underhållare överhuvudtaget som lyckas hålla sig populära genom hela yrkeslivet, och jag tror inte direkt att chanserna blir större när man är underhållare inom ett mycket teknik- och trendberoende område.

Se till att ta vara på de inkomster du får i dagsläget - lägg dem på hög, eller investera dem i något, istället för att köpa lyxelektronik. Se till att ha en plan för hur du skall gå vidare när det väl brakar ihop ordentligt. Om du fortfarande är så pass populär att du tjänar in en normal inkomst har du ju långt ifrån nått botten - vare sig detta innebär 2 000 000 eller 50 000 visningar i månaden. Om du har blivit mindre populär över tid är det ett tecken på att det du producerar blivit mindre intressant, antagligen beroende på att nyhetens behag försvunnit både för dig och för de spel du fokuserar på. Fokusera på att förnya ditt material så att det blir intressant igen, och vänta inte på att något skall ramla ned i knäet på dig.

Jag gjorde några stickprov bland dina videor, men kan ärligt talat inte se vad lockelsen är med dem - mestadels verkar det handla om att du kör runt litet slumpmässigt med något fordon i GTA, med tystnad eller någon musik i bakgrunden. Det verkar ju ha fungerat för dig tidigare, men det beror nog främst som sagt på att du lyckades hitta ny, intressant mjukvara att visa upp. Det innebär att du antingen behöver fortsätta med samma sak, och alltså hela tiden gå vidare till det nya och fräscha, eller så behöver du hitta någon anledning för folk att fortsätta titta på dina videor även efter att de blivit mätta på rena gameplay-demonstrationer.

Det bör dock noteras att jag har noll och ingen erfarenhet av eller kunskap om branschen i sig. Jag misstänker dock att detsamma gäller för många av dina tittare, så detta kan väl bidra med ett sådant perspektiv i alla fall. Om du har tillgång till detaljerad tittarstatistik eller liknande genom din kontoadministration skulle jag även rekommendera att du analyserar utvecklingslinjerna för din tittarbas, och identifierar vilka händelser som har orsakat din tidigare tillväxt och din nuvarande nedgång. Planera sedan din fortsatta produktutveckling utifrån detta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Genomresa:

Hur hänger de här siffrorna ihop?

Personligen skulle jag nog försöka utarbeta en reservplan i din situation. Oavsett hur framgångsrik din youtube-kanal blir är det knappast en långsiktig försörjning det handlar om. Det är, som du själv har erfarit, en oerhört instabil marknad. Vad hade du tänkt pyssla med om 30 år, till exempel? Det är få underhållare överhuvudtaget som lyckas hålla sig populära genom hela yrkeslivet, och jag tror inte direkt att chanserna blir större när man är underhållare inom ett mycket teknik- och trendberoende område.

Se till att ta vara på de inkomster du får i dagsläget - lägg dem på hög, eller investera dem i något, istället för att köpa lyxelektronik. Se till att ha en plan för hur du skall gå vidare när det väl brakar ihop ordentligt. Om du fortfarande är så pass populär att du tjänar in en normal inkomst har du ju långt ifrån nått botten - vare sig detta innebär 2 000 000 eller 50 000 visningar i månaden. Om du har blivit mindre populär över tid är det ett tecken på att det du producerar blivit mindre intressant, antagligen beroende på att nyhetens behag försvunnit både för dig och för de spel du fokuserar på. Fokusera på att förnya ditt material så att det blir intressant igen, och vänta inte på att något skall ramla ned i knäet på dig.

Jag gjorde några stickprov bland dina videor, men kan ärligt talat inte se vad lockelsen är med dem - mestadels verkar det handla om att du kör runt litet slumpmässigt med något fordon i GTA, med tystnad eller någon musik i bakgrunden. Det verkar ju ha fungerat för dig tidigare, men det beror nog främst som sagt på att du lyckades hitta ny, intressant mjukvara att visa upp. Det innebär att du antingen behöver fortsätta med samma sak, och alltså hela tiden gå vidare till det nya och fräscha, eller så behöver du hitta någon anledning för folk att fortsätta titta på dina videor även efter att de blivit mätta på rena gameplay-demonstrationer.

Det bör dock noteras att jag har noll och ingen erfarenhet av eller kunskap om branschen i sig. Jag misstänker dock att detsamma gäller för många av dina tittare, så detta kan väl bidra med ett sådant perspektiv i alla fall. Om du har tillgång till detaljerad tittarstatistik eller liknande genom din kontoadministration skulle jag även rekommendera att du analyserar utvecklingslinjerna för din tittarbas, och identifierar vilka händelser som har orsakat din tidigare tillväxt och din nuvarande nedgång. Planera sedan din fortsatta produktutveckling utifrån detta.

det som orsakat min tidigare tillväxt är kotaku

spellistan med alla mina kotaku features http://www.youtube.com/playlist?list=PLB786E2562A4AD5F3

samt detta

och här är pewdiepies video som jag hjälpte honom med

sen var det san andreas till iv modden som också hjälpte min kanal riktigt mycket

jag mår fysiskt illa av allt detta om jag kunde radera alla minnen av insanegaz så hade jag mått mycket bättre radera precis allting men det kan jag inte jag skulle inte sagt något av detta för nu fick jag en smått panick attack

Permalänk
Medlem

Jag tror ärligt talat att du skulle må bättre av att släppa Youtube helt och hållet och investera din tid i något som du kan se dig själv göra om 10-20 år. NÄR du har en riktig inkomst skulle youtube säkert kunna vara ett roligt tidsfördriv. Jag kan inte se det på något annat sätt än att du har haft mestadels tur hittills som kunnat göra lite pengar på att leka med mods som du själv inte ens är upphovsman till. Var glad för den tiden och försök gå vidare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Olegh:

Jag tror ärligt talat att du skulle må bättre av att släppa Youtube helt och hållet och investera din tid i något som du kan se dig själv göra om 10-20 år. NÄR du har en riktig inkomst skulle youtube säkert kunna vara ett roligt tidsfördriv. Jag kan inte se det på något annat sätt än att du har haft mestadels tur hittills som kunnat göra lite pengar på att leka med mods som du själv inte ens är upphovsman till. Var glad för den tiden och försök gå vidare.

gör ont att tänka så ser då ingen mening att fortsätta alls

jag orkar inte längre alls nu har jag verkligen gjort mig ledsen

kanske var en dum ide att göra tråden eftersom det gör mera ont nu jag skulle hållt mig undan från att börja tänka på detta mådde ok för 1 timme sedan verkar som det är en liten panick attack råkade se hur det går för insanegaz och det går bättre än någonsin för honom

jag ville absolut inte förlora detta men det är mot min vilja vad för mening finns det med livet bortom detta jag ser ingen livet är hårt och jag hade en enda chans att lyckas och jag misslyckades helt

finns inte många som kommer någonstans i sitt liv jag hade en chans att komma någonstans kommer jag någonsin att få den chansen igen det tror jag inte man måste ha betyg och man måste arbeta hårt för att komma någonstans man måste också ha tur

finns rika personer som har det underbart och det finns personer som aldrig kommer någonvart alls jag kan tyvärr inte acceptera den verkligheten jag hade det underbart men nu är det snart borta om inte jag får ett mirakel

japp nu kommer den lilla panick attacken

men självklart är jag väldigt tacksam för allt stöd jag har fått

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zzcool:

gör ont att tänka så ser då ingen mening att fortsätta alls

jag orkar inte längre alls nu har jag verkligen gjort mig ledsen

kanske var en dum ide att göra tråden eftersom det gör mera ont nu jag skulleskulle hållt mig undan från att börja tänka på detta mådde ok för 1 timme sedan verkar som det är en liten panick attack råkade se hur det går för insanegaz och det går bättre än någonsin för honom

jag ville absolut inkanalen, sora detta men det är mot min vilja vad för mening finns det med livet bortom detta jag ser ingen livet är hårt och jag hade en enda chans att lyckas och jag misslyckades helt

finns inte många som kommer någonstans i sitt liv jag hade en chans att komma någonstans kommer jag någonsin att få den chansen igen det tror jag inte man måste ha betyg och man måste arbeta hårt för att komma någonstans man måste också ha tur

finns rika personer som har det underbart och det finns personer som aldrig kommer någonvart alls jag kan tyvärr inte acceptera den verkligheten jag hade det underbart men nu är det snart borta om inte jag får ett mirakel

japp nu kommer den lilla panick attacken

men självklart är jag väldigt tacksam för allt stöd jag har fått

Problemet är att du kopplar ihop din lycka med din prestation. Du tror att folk är lyckliga bara för att de är rika. Du har aldrig varit lycklig. För du kan inte finna ro i dig själv utan måste titta på hur alla andra har det. Du flyr, hela tiden. Sök hjälp. Sen att dusom 20 år drar en massa slutsatser som inte är relevanta. Du gråter över en youtubekanal medan massor med människor inte ens får mat för dagen.

Du kan inte styra över ödet på kanalen, så varför lägger lägger du ned energi på det? Din vilja måste brytas ned. GMU skulle vara bra för dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kan förstå att det är jobbigt, men (som några skrivit över) du kan inte skylla din depression på din Youtubekanal... Och det är enbart en god nyhet, för det är du som måste förändras för att må bättre.

Jag tänker såhär; vissa människor sporras av motgångar och andra gräver ner sig. Eftersom du uppenbarligen har svårt att klara av att spela spelet som krävs för att bli framgångsrik i det där sammanhanget tror jag att du bör lämna det helt och hållet. Försök hitta något annat du är bra på.. Sen om det är afk, motion, eller "the Sims" tror jag kvittar...

Min erfarenhet av psykvården är att det som hyfsat normal okriminell yngre man utan missbruk eller barn är rätt svårt att få bra hjälp, förutom antidepressiva, men lyckas du träffa rätt personer så kan det helt klart vara ett alternativ...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.