Ska sälja mitt grafik kort (7970) ESD påse + vad mer?

Permalänk
Medlem

Ska sälja mitt grafik kort (7970) ESD påse + vad mer?

ja som titeln lyder, personen som ska köpa det är en person i min klass och har en bit att åka hem från skolan..och ifall om olyckan slår till så vill jag att grafik-kortet ej går sönder, så jag tänkte lägga det i en esd påse samt i en gammal moderkortslåda men tänkte om man kunde fylla lådan med något så ifall det blir någon stöt mot en vägg eller annat så det inte går sönder?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Gå ut & titta vad som finns i soprummet, om du har tillgång till ett dvs.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Bubbelplast brukar vara bra att packa in saker i förutsatt att kortet först ligger i en antistatpåse.

Permalänk
Medlem

gamalt tidiningspapper funkar också, men ESD påse är ett måste.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomson:

Bubbelplast brukar vara bra att packa in saker i förutsatt att kortet först ligger i en antistatpåse.

Ja, det kommer det göra 100%

Skrivet av WDac:

gamalt tidiningspapper funkar också, men ESD påse är ett måste.

Okej, och det funkar bra ifall lådan skulle komma emot/ramla ?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Bubbelplast plus ihop skrynklat tidningspapper som man tätar med så att kortet inte åker runt i lådan.
Brukar räcka med det.

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Xenoz:

Ja, det kommer det göra 100%

Okej, och det funkar bra ifall lådan skulle komma emot/ramla ?

Du tar tidningspapper och skrynklar sidorna till bollar, som packas så pass tätt att det inte kan skramla omkring.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Du tar tidningspapper och skrynklar sidorna till bollar, som packas så pass tätt att det inte kan skramla omkring.

Okej, tackar!

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

testa lägg lite stenar runt om, så länge den ligger i en esd påse så är det ingaproblem se bara till att stenarna ligger packat stenhårt både under och övermoderkortet. OBS Skaka inte om då kan det bli skador.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mightybjorn:

testa lägg lite stenar runt om, så länge den ligger i en esd påse så är det ingaproblem se bara till att stenarna ligger packat stenhårt både under och övermoderkortet. OBS Skaka inte om då kan det bli skador.

Haha

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.