Asus Vivotab Note 8 avslöjas i manual

Permalänk
Melding Plague

Asus Vivotab Note 8 avslöjas i manual

Vivotab Note 8 kan bli en mångsidig historia och dyka upp i inget mindre än nio varianter, varav tre med Windows 8.1, tre med Android och tre med båda operativsystem.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett denna med högre upplösningen.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Hade gärna sett denna med högre upplösningen.

Kan hålla med. Med den prislappen dock så kan jag förstå att de sparat in på krutet någonstans. Hade de haft en full-HD panel hade priset garanterat varit högre.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Digitizer är nice, såg nån på YouTube som spela heartstone på sin dell venue 8 och det såg smidigt ut med penna.
Jag är sugen på en Windowsplatta, men jag undrar om 8" är för litet för desktopläge eller det kanske går med digitizer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Digitizer är nice, såg nån på YouTube som spela heartstone på sin dell venue 8 och det såg smidigt ut med penna.
Jag är sugen på en Windowsplatta, men jag undrar om 8" är för litet för desktopläge eller det kanske går med digitizer.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror inte riktigt du vet vad en digitizer är:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Perfekt maskin för att ta handskrivna anteckningar i kanske? Blev väldigt sugen på Windows-varianten. Att facket för pennan dessutom är inbyggt är ju väldigt praktiskt. Det tråkiga är väll 2GB RAM, men swap på en SSD är väll rätt snabbt ändå.
Dell Venue 8 Pro finns ju men i den sitter en Synaptics-digitizer som vad jag läst inte ska vara allt för bra. Dessutom får inte pennan plats i plattan.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Tror inte riktigt du vet vad en digitizer är:)

Så vad är en digitizer?

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

Så vad är en digitizer?

Bra fråga, det undrar jag också

Länk till video med heartstone på dell venue

https://www.youtube.com/watch?v=_9-XlVhWrRQ&feature=youtube_g...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

Så vad är en digitizer?

Det är själva touchlagret på skärmen, som ju finns på de allra flesta telefoner med touch! Sen har just den modellen från wacom lite fler funktioner iom pennan!

Permalänk
Avstängd

Jag skulle aldrig köpa en platta där det inte står Nexus på.

Annars sitter man där i skiten med ett gammalt system och inga uppdateringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jag skulle aldrig köpa en platta där det inte står Nexus på.

Annars sitter man där i skiten med ett gammalt system och inga uppdateringar.

Med Nexus får man 18mån uppdates.. Sen blir d o roooota, som med dom andra.
Fast jag ska inte uppdatera mer nu på min N4a, så skönt med AppOps (kan stänga av allt man godkänner att appar får tillgång till när man installerar).
Den va dom snabba med att ta bort i en update.. Men icke, då stannar jag på 4.4 (finns även i 4.3 för er som har d)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReverenD:

Med Nexus får man 18mån uppdates.. Sen blir d o roooota, som med dom andra.
Fast jag ska inte uppdatera mer nu på min N4a, så skönt med AppOps (kan stänga av allt man godkänner att appar får tillgång till när man installerar).
Den va dom snabba med att ta bort i en update.. Men icke, då stannar jag på 4.4 (finns även i 4.3 för er som har d)

Nexus går iaf och roota.
Sen när man flashar tredje-parts ROMar så är det alltid bra stöd för Nexusenheter.
På andra enheter finns inte alltid stöd i tredjeparts ROMar.

Efter 18 månader bilr det väl att köra CyanogenMod.
Jupp, dom plockade bort AppOps då det tydligen skulle ha varit för internt bruk endast för utvecklare, men det verkade ju som en bra ide med AppOps, så man hoppas dom återinför det, eller släpper någon app som gör samma sak.
Kanske går att göra en app som använder samma API och gör samma sak.
Annars kanske liknande funktionalitet kommer till tredjeparts ROMar som CyanogenMod, mfl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Perfekt maskin för att ta handskrivna anteckningar i kanske? Blev väldigt sugen på Windows-varianten. Att facket för pennan dessutom är inbyggt är ju väldigt praktiskt. Det tråkiga är väll 2GB RAM, men swap på en SSD är väll rätt snabbt ändå.
Dell Venue 8 Pro finns ju men i den sitter en Synaptics-digitizer som vad jag läst inte ska vara allt för bra. Dessutom får inte pennan plats i plattan.

Tycker annars att Samsung Note 8.0 låter som något för dig och som har funnits i snart ett år. Fyrkärnig processor, 2 GB RAM, samma upplösning som denna, plats för penna och plats för minneskort. Dock Android såklart

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Phenom II X4 965 BE | Noctua NH-U12P SE2 | PowerColor HD7970 3GB | Corsair XMS3 8GB (2x4GB) | Asus M4A88TD-V EVO/USB3 | Corsair Force GT 120 GB | 500GB Samsung Spinpoint F3 | FD Newton R2 650W | FD Define R2 | BenQ TFT 21.5" G2220HD |

--> Fraktfritt hos Inet vid köp över 500kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Nexus går iaf och roota.
Sen när man flashar tredje-parts ROMar så är det alltid bra stöd för Nexusenheter.
På andra enheter finns inte alltid stöd i tredjeparts ROMar.

Efter 18 månader bilr det väl att köra CyanogenMod.
Jupp, dom plockade bort AppOps då det tydligen skulle ha varit för internt bruk endast för utvecklare, men det verkade ju som en bra ide med AppOps, så man hoppas dom återinför det, eller släpper någon app som gör samma sak.
Kanske går att göra en app som använder samma API och gör samma sak.
Annars kanske liknande funktionalitet kommer till tredjeparts ROMar som CyanogenMod, mfl.

Japp, implementeras d i Cyan, så e jag på
Känns som en självklar feature att skyffla in om inte google själva släpper d igen.. Kanske skulle va nåe för WP o ios oxå.. Även om d aldrig lär hända. Men då får android en bra salepoint.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av saibot90:

Tycker annars att Samsung Note 8.0 låter som något för dig och som har funnits i snart ett år. Fyrkärnig processor, 2 GB RAM, samma upplösning som denna, plats för penna och plats för minneskort. Dock Android såklart

Skickades från m.sweclockers.com

Har kollat på den men jag föredrar Windows trots att app-stödet inte är så utbrett än. Dels för att man ju då kan ha riktiga fönster om man vill göra flera saker samtidigt, men också dra igång gamla spel typ RollerCoaster Tycoon 2 och sitta och köra om man inte har något bättre för sig.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Ytterst intressant för någon som mig, som vill ha en platta att ta anteckningar på, tycker att rena androidplattor lämnar en del att önska, och gillar ASUS prisvärdhet. Jag hoppas bara Atom-processorn och 2 GB RAM orkar dra runt en full version av Win 8.1.

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E