Permalänk

Flasha R9 280X

Hej!

Byggde ihop en ny dator och när jag sätter igång Asus GPU tweak så står det att en ny uppdatering för VBIOS har kommit (video bios) När jag uppdaterar så får jag ett meddelande "ROM programming fail" och sedan startas datorn om. Kan man flasha manuellt? hur ska jag fixa problemet?

I7 920
FX 58M LGA 1366
ASUS RADEON R9 280X DIRECT II CU TOP
CORSAIR VENGEANCE 12GB 1600Mhz

Permalänk
Medlem

Kanske strunta i vad Asus GPU Tweak säger och skita i att uppdatera bios? Skulle inte tro att du får någon prestandaökning, avinstallera det programmet bara.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk

varför strunta i det? vad är fördelarna med att flasha VBIOS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genesistag:

varför strunta i det? vad är fördelarna med att flasha VBIOS?

Skulle inte tro att det finns några fördelar, du kommer inte märka någon förbättring. Enda anledningen att flasha är om du vill flasha någotannat bios för att kunna klocak mer eller så.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

OMG, samma sak händer mig.. Byggde klart min igår.. Så det är inte viktigt att uppdatera?

Permalänk
Medlem

UPDATE: Jag fixade det.. Laddade ner senaste versionen av GPU Tweak från deras hemsida..

http://support.asus.com/download.aspx?SLanguage=en&m=gpu%20tw...

Klicka inte på "Global (DLM)" för då måste du ladda ner en installer först och blablabla.. Välj "Global"..