Permalänk
Medlem

Köpa från Amazon UK?

Jag försöker köpa Moto G från amazon UK men skiten accepterar inte mitt E-kort. Varför fungerar de inte? har dom blockerat den funktionen?
Varför har dom inte fler betalningsalternativ? helt idiotiskt.

Permalänk

Provat med paypal?

Permalänk
Medlem

Amazon fungerar utmärkt med mitt VISA, ditt kort bör väl inte vara så annorlunda från det?
Tycker att amazon borde börja använda paypal som ebay, paypal är för mig helt oslagbart.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Avstängd

Amazon drar inga pengar förrän produkten börjar packas, förmodligen därför e-kort inte fungerar.

Använd ett riktigt kort.

Permalänk
Medlem

Använd ett riktigt kort så fungerar det fint. Brukar handla det mesta från Amazon.co.uk

Permalänk
Medlem

Som tidigare sagt så funkar det inte för de gör en dubbel check av kortet.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Funkar inte med ett e-kort iaf. Har inget vanlig kort som fungerar på nätet. Mitt swedbank mastercard fungerar inte.

Får väl försöka låna någons kort..

Permalänk
Avstängd

Har du ett mastercard (Ej maestro) SKA det fungera, har du godkänt köp via internet (görs via interbanken) samt aktiverat mastercard securecode ?

Permalänk
Inaktiv

Såvida du inte är en P12a så finns det ingen anledning för dig att använda e-kort när du handlar från amazon uk, även om (och detta är ett stort OM) de skulle göra fel med betalningen, så löser de detta omgående. Har aldrig haft problem med dem. Sedan så finns det butiker i amazon som inte skickar till Sverige så betalningen går inte igenom, så det kanske är det som är problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Funkar inte med ett e-kort iaf. Har inget vanlig kort som fungerar på nätet. Mitt swedbank mastercard fungerar inte.

Får väl försöka låna någons kort..

Swedbank Mastercard ska fungera, köpte nyligen Moto G från där och betalade med Swedbank Mastercard. Annars kan du också använda bank överföring.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Funkar inte med ett e-kort iaf. Har inget vanlig kort som fungerar på nätet. Mitt swedbank mastercard fungerar inte.

Får väl försöka låna någons kort..

Klart det fungerar men det måste aktiveras först. Kontakta din bank om du inte lyckas lista ut hur man gör på internetbanken.

Permalänk
Medlem

Ja det gick att aktivera kortet och använda det
TACK1