Permalänk

trasig o ring till cpu block

Hej. O ringen till mitt supreme hf cpu block är trasig. Märkte det eftersom jag har demonterat min loop för att byta slangar vätska och rengöra blocken. Och hur tusan skall jag få tag i en ny passande o ring. Måste jag vända mig mot ekwb? Lär ju ta en evighet att få en ny och vill ha igång datorn snarast. O ringen har inte gått av men lite plast har lossnat från den. Känns som den gjort sitt. Och vill ha en ny fin nu när man verkligen rengör allt noga. Här ni tips på nån lösning? Jag ringde verktygsboden men de hade endast o ring med högst diameter av 3 cm. Min o ring har diameter av ca 5.8 cm och 2 mm tjock!

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Biltema jula det är bara att börja leta ...

Visa signatur

Asus PQ5__XEON X5460 @ 4GHz__4x2GB Corsair Dominator 1066MHz
Giagabyte Gtx 560 TI__ Corsair RM650_Thermaltake kylare
OCZ Vertex 4 256GB__WD 1.5 TB__Antec 1200__Win 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av wartech:

Hej. O ringen till mitt supreme hf cpu block är trasig. Märkte det eftersom jag har demonterat min loop för att byta slangar vätska och rengöra blocken. Och hur tusan skall jag få tag i en ny passande o ring. Måste jag vända mig mot ekwb? Lär ju ta en evighet att få en ny och vill ha igång datorn snarast. O ringen har inte gått av men lite plast har lossnat från den. Känns som den gjort sitt. Och vill ha en ny fin nu när man verkligen rengör allt noga. Här ni tips på nån lösning? Jag ringde verktygsboden men de hade endast o ring med högst diameter av 3 cm. Min o ring har diameter av ca 5.8 cm och 2 mm tjock!

Kan tänka mig att rörmokaren har det du söker, testa hör med en rörfirma.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kan meddela att jag använder den trasiga ringen i väntan på ny som skall komma nästa vecka. Det läcker inget än så länge..

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Kontakta EK, de har reservdelar de säljer på sin egna butik, annars kontakta en annan vattenkylnings butik de kanske kan ta in en ny ring till dig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av wartech:

Hej. O ringen till mitt supreme hf cpu block är trasig. Märkte det eftersom jag har demonterat min loop för att byta slangar vätska och rengöra blocken. Och hur tusan skall jag få tag i en ny passande o ring. Måste jag vända mig mot ekwb? Lär ju ta en evighet att få en ny och vill ha igång datorn snarast. O ringen har inte gått av men lite plast har lossnat från den. Känns som den gjort sitt. Och vill ha en ny fin nu när man verkligen rengör allt noga. Här ni tips på nån lösning? Jag ringde verktygsboden men de hade endast o ring med högst diameter av 3 cm. Min o ring har diameter av ca 5.8 cm och 2 mm tjock!

Någon av dessa kanske passsar;

http://www.biltema.se/sv/Bygg/Fastelement/Sortimentlada/O-rin...

Kolla med Artur på Cooling Stuff annars. Han kanske har vad du behöver.

Visa signatur

Chassi: Define 7 Compact | Mobo: Crosshair VIII Dark Hero | CPU: 5900x | RAM: 128 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: RX 6750 XT | M.2: 2 x 980 PRO 2TB | SSD: 870 EVO 4TB | PSU: Seasonic Prime PX 1300W | Kylare: Noctua NH-D15 chromax | OS: Win11

Permalänk
Permalänk
Medlem

O-ringar finns som tidigare nämnt på Biltema och Jula, men också hos tex industriaffärer bör det gå att hitta. Tools är dyrt som fan, men brukar ha mycket sånt i lager.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Skrivet av Arazand:

Kontakta EK, de har reservdelar de säljer på sin egna butik, annars kontakta en annan vattenkylnings butik de kanske kan ta in en ny ring till dig.

Jag är medveten om detta, men jag antar de inte har svenskt lager så leverans kommer ta ett tag. Vill ha det snarast. Tack ändå

Skrivet av Cray-1:

Någon av dessa kanske passsar;

http://www.biltema.se/sv/Bygg/Fastelement/Sortimentlada/O-rin...

Kolla med Artur på Cooling Stuff annars. Han kanske har vad du behöver.

Har mailat Artur, det var från honom jag handlade. Bra kille det där, inväntar svar dock.

Inga utav dessa ringar passar tyvärr!

Skrivet av JamesBanana:

O-ringar finns som tidigare nämnt på Biltema och Jula, men också hos tex industriaffärer bör det gå att hitta. Tools är dyrt som fan, men brukar ha mycket sånt i lager.

Är medveten om detta, men då endast möjlighet att handla i bulk finns (?) så vill jag inte göra det. Vill endast köpa en o-ring. Inte flera hundra Men det kanske går att ordna om man kontaktar dem, men antar jag måste ha en med exakt rätt mått. Kanske EK är den enda vägen..

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Just o-ringar finns i en hel uppsjö av olika dimensioner och kvaliteter. Jag rekommenderar ändå starkt att du vänder dig till EKWB så du får tag i en "orginalring" så du är säker på att blocket blir tätt och fint. Att skicka en gummiring med brev inom EU borde inte ta allt för lång tid.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av wartech:

Jag är medveten om detta, men jag antar de inte har svenskt lager så leverans kommer ta ett tag. Vill ha det snarast. Tack ändå

De är i tyskland, min andra tysk-belagda beställningar har anlänt mellan 2-4 dagar, så ungefär samma tid som i sverige... Då har det varit med DHL eller UPS som leveranssätt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kolla efter någon hydraulik firma de brukar ha rätt många olika oringa på lager.

Edit:

HYDROSCAND AB
Källbäcksrydsgatan 8
507 42 BORÅS
Tel: 033-25 75 07
Fax: 033-25 78 55

Visa signatur

Har du Windows 8 och 8.1 så klicka på denna länk
http://nooooooooooooooo.com/

Permalänk
Skrivet av maxis:

Kolla efter någon hydraulik firma de brukar ha rätt många olika oringa på lager.

Edit:

HYDROSCAND AB
Källbäcksrydsgatan 8
507 42 BORÅS
Tel: 033-25 75 07
Fax: 033-25 78 55

Tackar för den, skall kika där!

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean