Göra så musen inte kan åka över till andra skärmar i Full-Screen?

Permalänk

Göra så musen inte kan åka över till andra skärmar i Full-Screen?

Halloj! Jag lirar lite Age of Mythology för tillfället, vilket som många säkert vet är ett gammalt spel från 2004 (Eller nåt sånt). Grejjen är att spelet inte stödjer wide-screen upplösningar till exempel, men det fixade jag med koden xres=1920 yres=1080 i ett fält i genvägen. Men problemet jag har är att musen vandrar över till mina andra skärmar när jag vill scrolla mellan skärmarna. Så jag undrar om det finns något annat kommando jag kan skriva in i "start options" fältet som gör så att musen inte kan åka utanför spelets gränser?

Visa signatur

Amd Radeon HD 6990 4gb, Intel Core i5-3570k, Corsair Vengeance 2x8gb 1600MHz, ASUS P8Z77-V Deluxe, Cooler Master Sniper Storm (Chassi), 3st skitgamla 19"-skärmar, fungerar hyffsat i Eyefinity, 1x BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoolishBalloon:

Halloj! Jag lirar lite Age of Mythology för tillfället, vilket som många säkert vet är ett gammalt spel från 2004 (Eller nåt sånt). Grejjen är att spelet inte stödjer wide-screen upplösningar till exempel, men det fixade jag med koden xres=1920 yres=1080 i ett fält i genvägen. Men problemet jag har är att musen vandrar över till mina andra skärmar när jag vill scrolla mellan skärmarna. Så jag undrar om det finns något annat kommando jag kan skriva in i "start options" fältet som gör så att musen inte kan åka utanför spelets gränser?

det är inte så enkelt så att du kör windowed fullscreen?

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,4 GHz | MODERKORT:Asus P7Z77-v PRO| GPU: Radeon HD 6870 1GB med hembygd dunderluftkylning | RAM: Corsair Vengance LP 16Gb |

Permalänk
Medlem

win+p?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Elightz:

det är inte så enkelt så att du kör windowed fullscreen?

Tyvärr inte, finns inte ens en option för det

Skrivet av Ryden:

Fungerade inte :/

Dock så är problemet inte hela världen, jag övar en del på spelet nu för att kunna smiska mina polare på ett LAN imorrn, där jag antagligen inte kommer att ha flera skärmar iaf, men det vore nice att hitta en standardlösning för problemet, för jag har det på flera andra spel.

Visa signatur

Amd Radeon HD 6990 4gb, Intel Core i5-3570k, Corsair Vengeance 2x8gb 1600MHz, ASUS P8Z77-V Deluxe, Cooler Master Sniper Storm (Chassi), 3st skitgamla 19"-skärmar, fungerar hyffsat i Eyefinity, 1x BenQ XL2420T