Permalänk
Medlem

tysta ner datorn hur?

tjena jag tycker att min dator låter lite illa på idle,
grafikkorten låter lite illa finns det något sätt att stänga av dem helt?
ge mig tips på hur jag kan tysta ner datorn så mycket som möjligt
jag har en h100 med två fläktar,tre noctua fläktar 2fram 1 bak
alla komponenter ser ni i min signatur.
alla svar uppskattas och fråga om jag har glömt något

Permalänk
Medlem

Du kan ändra fläktkurvan för grafikkorten i t.e.x. MSI Afterburner. En fläktkontroll kanske vore något? Vad har du för chassi?

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xedious:

Du kan ändra fläktkurvan för grafikkorten i t.e.x. MSI Afterburner. En fläktkontroll kanske vore något? Vad har du för chassi?

jag har fläktkurva med evga precision x och det går inte få ner fläktarna mindre än 30%
Coler Master Stryker, e chassit

Permalänk
Medlem

sedan kan man juh även sätta in lite dämpnings material.

http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/9...

Permalänk
Medlem

Har det alltid varit så? Annars kolla så det inte är alltför dammigt i chassit. Och vilka gtx 660 är det som du har i SLI? Är det med eftermarknadskylare eller referenskylare?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Har det alltid varit så? Annars kolla så det inte är alltför dammigt i chassit. Och vilka gtx 660 är det som du har i SLI? Är det med eftermarknadskylare eller referenskylare?

det är evgas refernskylare och de har alltid varit så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Byss:

sedan kan man juh även sätta in lite dämpnings material.

http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/9...

tror du det hjälper? men jag har fönster på mitt chassi blir det något problem då?

Permalänk
Skrivet av 007onex:

tror du det hjälper? men jag har fönster på mitt chassi blir det något problem då?

Ljuddämpningsmaterial är ALLTID sista steget EFTER du har åtgärdat de övriga problemen som genererar oljud.

Jag påbörjade en Guide om just detta med en tyst dator vid något tävlingstillfälle. Den blev aldrig riktigt färdig men kom rätt långt på den i alla fall. Ta en titt där och läs på lite om detta ämne med tysta datorer
http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/1...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

det är evgas refernskylare och de har alltid varit så.

Jadu referenskylare är inte direkt kända för lågt ljud kan jag säga. Men i idle så borde dom inte störa. Testat med ljuddämpat chassisida istället för glas? Vet inte om det gör nån skillnad.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!