Permalänk
Medlem

problem med internet, hjälp.

Jag ringer på skype så misslyckas samtalet 50/50 och om det inte gör det så tar det 10sec ungerfär innan det börjar ringa.

Försköker logga in på spel så som, wow och lol m.m och det failar 50/50 och om det inte gör det så tar den en väldans tid. Loading screen inne på wow samma sak 50/50 och tar lång tid.

Streams samma sak 50/50 eller lång tid att starta up, samma med youtube klipp.

När jag väl är inne i spelet, samtalet eller videon/stream så dcar jag inte, utan det är bara början som är väldigt problematisk.

Jag har absolut ingen aning vad det kan vara, testat google men inte hittat något som funkar.

Hjälp!

Permalänk
Medlem

Du kanske ska berätta vad för typ av internetuppkoppling du har. Kör du 3g/4g, ADSL, xDSL, SHDSL, Satellit eller fiber?

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem

För att ställa vidare frågor.

NAT:as du av din ISP?
(enklast att kolla genom att jämföra vilket IP din router har på WAN sidan med vad en sida som denna säger att du har för IP
http://mittip.se/ om det är olika så NAT:as du av din ISP)

Om du NAT:as av din ISP så kan det ställa till extra bekymmer för sessioner som ska igenom både ISP:ns NAT och din bredbandsrouter.

Du kanske kan tala om vilken bredbandsleverantör du har också.
Kör du Windows, eller annan, brandvägg?
Vi antar att du använder en bredbandsrouter, kan du säga vilken?

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av STAIGZOR:

Jag ringer på skype så misslyckas samtalet 50/50 och om det inte gör det så tar det 10sec ungerfär innan det börjar ringa.

Försköker logga in på spel så som, wow och lol m.m och det failar 50/50 och om det inte gör det så tar den en väldans tid. Loading screen inne på wow samma sak 50/50 och tar lång tid.

Streams samma sak 50/50 eller lång tid att starta up, samma med youtube klipp.

När jag väl är inne i spelet, samtalet eller videon/stream så dcar jag inte, utan det är bara början som är väldigt problematisk.

Jag har absolut ingen aning vad det kan vara, testat google men inte hittat något som funkar.

Hjälp!

Låter som otroligt hög Packet Loss, det brukar inträffa om du har en oerhört ostabil lina eller om du sitter på WiFi/Mobilt internet

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED