Permalänk
Medlem

Söker en clean windows 8 iso fil

söker en windows 8 iso fil 64bit för att kunna komma åt min produknyckel i bios!

Permalänk
Medlem

Kan ladda upp en åt dig, kan dock ta lite tid. En ren 64 bitars Windows 8 som jag brände från min original skiva.

Visa signatur

Macbook Pro Retina 16 - late 2019

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe134:

Kan ladda upp en åt dig, kan dock ta lite tid. En ren 64 bitars Windows 8 som jag brände från min original skiva.

det skulle vara riktigt schysst. jag har en ge70 2oe och behöver en windows 8 core 64bit för att kunna få datorn att regestrera sig igen efter nedgradering till Windows 7

Permalänk
Medlem

kan passa på ställa en snabb rad frågor.

Köpte mig en MSI GE70-0NE244 Laptop med inbyggt windows från NetOnNet.

Det jag undrar nu är behöver jag en windows key när jag gör min recovery eller är allt i bios och sköter sig självt? eller kommer den fråga efter nyckel?
Jag har inte någon ncykel, fick ingen till.

Har sökt förgäves många gånger, många otydliga saker.

Visa signatur

CPU: i5 4670K @ 3.90 GHz MB: MSI Z87-G45 GAMING ATX COOLER: H60 (v2) Push/Pull GPU: MSI GeForce GTX 780 3GB SSD: 250 GB Samsung 840 EVO HDD: 1TB Seagate RAM: Corsair 2x8 GB 1600Mhz VENGEANCE LP PSU: FSP 650W 80+ Gold OS: win 8.1 CASE: PC-9XW LED: White SCREEN: BenQ 24'' 144hz HS: QPAD QH-90 KB: SteelSeries 6G v2 Mechanical MX Red MOUSE: Sensei RAW Rubberized

Permalänk
Medlem
Skrivet av xiin0o:

kan passa på ställa en snabb rad frågor.

Köpte mig en MSI GE70-0NE244 Laptop med inbyggt windows från NetOnNet.

Det jag undrar nu är behöver jag en windows key när jag gör min recovery eller är allt i bios och sköter sig självt? eller kommer den fråga efter nyckel?
Jag har inte någon ncykel, fick ingen till.

Har sökt förgäves många gånger, många otydliga saker.

Finns på undersidan av din bärbara dator eller under batteriet eller om du fick Windows 8 (8.1) så brukar det hanteras av BIOS/UEFI

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

kollat under över och mitt emellan Finns ingen lapp..

Jag Köpte min MSI i februari med inbyggt windows 8.. Du tror det bara är och starta sin omfarmatering så sköter sig resten sig självt?

Visa signatur

CPU: i5 4670K @ 3.90 GHz MB: MSI Z87-G45 GAMING ATX COOLER: H60 (v2) Push/Pull GPU: MSI GeForce GTX 780 3GB SSD: 250 GB Samsung 840 EVO HDD: 1TB Seagate RAM: Corsair 2x8 GB 1600Mhz VENGEANCE LP PSU: FSP 650W 80+ Gold OS: win 8.1 CASE: PC-9XW LED: White SCREEN: BenQ 24'' 144hz HS: QPAD QH-90 KB: SteelSeries 6G v2 Mechanical MX Red MOUSE: Sensei RAW Rubberized

Permalänk
Medlem
Skrivet av xiin0o:

kollat under över och mitt emellan Finns ingen lapp..

Jag Köpte min MSI i februari med inbyggt windows 8.. Du tror det bara är och starta sin omfarmatering så sköter sig resten sig självt?

Skulle tro det. Ger ingen garanti på det. Ring tillverkaren o fråga annars

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av xiin0o:

kan passa på ställa en snabb rad frågor.

Köpte mig en MSI GE70-0NE244 Laptop med inbyggt windows från NetOnNet.

Det jag undrar nu är behöver jag en windows key när jag gör min recovery eller är allt i bios och sköter sig självt? eller kommer den fråga efter nyckel?
Jag har inte någon ncykel, fick ingen till.

Har sökt förgäves många gånger, många otydliga saker.

du måste göra din recovery innan du lägger in 8.1 på datorn. då aktiveras koden via bios under installation och sen är det bara att köra! jag har inte heller någon kod på lappen eller under batteriet då våra msi datorer kommer med förinstallerat windows 8 och koden finns alltid i bios :)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe134:

Kan ladda upp en åt dig, kan dock ta lite tid. En ren 64 bitars Windows 8 som jag brände från min original skiva.

Måste bara tacka dig tobbe du har räddat mig från att köpa ett windows faktiskt! är oerhört tacksam över isofilen! det funkade klockrent ;)!!

Permalänk
Medlem

En snabb fråga. kan du skicka mig en länk till den? jag har samma problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe134:

Kan ladda upp en åt dig, kan dock ta lite tid. En ren 64 bitars Windows 8 som jag brände från min original skiva.

Vad sägs om att dela, finns fler som behöver

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dencoolasnubben:

välkommen till sweclockers!
En snabb fråga. kan du skicka mig en länk till den? jag har samma problem.

dra ett meddelande till tobbe och fråga,jag fick en länk av honom men vet inte om det är okej att lägga upp den i tråden?

Permalänk
Medlem

Okej okej tacksam för svar.. Ska ringa MSI och netonnet..

Visa signatur

CPU: i5 4670K @ 3.90 GHz MB: MSI Z87-G45 GAMING ATX COOLER: H60 (v2) Push/Pull GPU: MSI GeForce GTX 780 3GB SSD: 250 GB Samsung 840 EVO HDD: 1TB Seagate RAM: Corsair 2x8 GB 1600Mhz VENGEANCE LP PSU: FSP 650W 80+ Gold OS: win 8.1 CASE: PC-9XW LED: White SCREEN: BenQ 24'' 144hz HS: QPAD QH-90 KB: SteelSeries 6G v2 Mechanical MX Red MOUSE: Sensei RAW Rubberized

Permalänk
Medlem
Skrivet av axidious:

dra ett meddelande till tobbe och fråga,jag fick en länk av honom men vet inte om det är okej att lägga upp den i tråden?

Då det är utan någon form av aktivering eller "cracks" så ska det inte vara några problem. Mjukvaran måste fortfarande aktiveras av oss användare

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av xiin0o:

Okej okej tacksam för svar.. Ska ringa MSI och netonnet..

windows 8 har ingen lapp på undersidan. den är sparad i bios vilket betyder att du kan formatera om datorn med windows 8 utan att den frågar efter koden

Permalänk
Medlem
Skrivet av xiin0o:

Okej okej tacksam för svar.. Ska ringa MSI och netonnet..

om tobbe är villig att posta länken så behöver du inte ringa någonstans. det är ju bara att köra en clean installation av den isofilen och sen göra en recovery på den. kan även tillägga att just den här isofilen är man tvungen att bränna på skiva av någon anledning. det gick inte att använda iso filen som en usb boot

Permalänk
Medlem
Skrivet av axidious:

dra ett meddelande till tobbe och fråga,jag fick en länk av honom men vet inte om det är okej att lägga upp den i tråden?

oj, cittaterade fel person och trodde att det var han som var nyreggad XD

Permalänk
Hedersmedlem

Det är inte lagligt att lägga ut iso:n, ta det via pm annars kommer tråden stängas på noll tid.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Då allt är inbyggt i laptopen startar jag bara med F3 så kommer jag in där och kan formatera eller måste jag ändå bränna ut skiten?

Visa signatur

CPU: i5 4670K @ 3.90 GHz MB: MSI Z87-G45 GAMING ATX COOLER: H60 (v2) Push/Pull GPU: MSI GeForce GTX 780 3GB SSD: 250 GB Samsung 840 EVO HDD: 1TB Seagate RAM: Corsair 2x8 GB 1600Mhz VENGEANCE LP PSU: FSP 650W 80+ Gold OS: win 8.1 CASE: PC-9XW LED: White SCREEN: BenQ 24'' 144hz HS: QPAD QH-90 KB: SteelSeries 6G v2 Mechanical MX Red MOUSE: Sensei RAW Rubberized

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xiin0o:

Då allt är inbyggt i laptopen startar jag bara med F3 så kommer jag in där och kan formatera eller måste jag ändå bränna ut skiten?

jag brände ner den på en skiva och bootade från cd/dvd läsaren och det funkade klockrent. Tycker även det kan vara smart att ha den på skiva då man aldrig vet när den kan behövas

Permalänk
Medlem

tusen tack! inge speciella DVD-skivor ni rekomenderar :D?

Visa signatur

CPU: i5 4670K @ 3.90 GHz MB: MSI Z87-G45 GAMING ATX COOLER: H60 (v2) Push/Pull GPU: MSI GeForce GTX 780 3GB SSD: 250 GB Samsung 840 EVO HDD: 1TB Seagate RAM: Corsair 2x8 GB 1600Mhz VENGEANCE LP PSU: FSP 650W 80+ Gold OS: win 8.1 CASE: PC-9XW LED: White SCREEN: BenQ 24'' 144hz HS: QPAD QH-90 KB: SteelSeries 6G v2 Mechanical MX Red MOUSE: Sensei RAW Rubberized

Permalänk
Hedersmedlem

Det är inte tillåtet att länka till egna ISO av olika kommersiellt tillgängliga program eller operativsystem, på Sweclockers!

Händer det igen kommer tråden att låsas direkt.

*Inlägg raderat*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro