Permalänk
Medlem

Vault 101

Tjena alla Swec:are!
Nu har jag till slut fått tummen ur för att skapa detta galleri.
Morsan och farsan behövde en ny dator och jag kände mig sugen på att skapa något. Kraven var att den skulle vara liten och tyst. Detta är resultatet!
Hoppas att ni gillar det:)

Har nu ställt upp i en moddningstävling hos Minimalistic PC's hemsida
http://www.minimalisticpc.com/contests/

Vault 101 som jag döpt datorn till består av följande prylar:

HDD: Plextor M3 Pro 128GB SSD
WD1600 160GB (deras gamla hdd)
PSU: be quiet! CM 430W
GPU: Asus GeForce GT610
CPU: Intel i3-3225 3,3GHz
MB: ASRock Z77E-ITX
RAM: Corsair Vengance 8GB 1600MHz
CPU kylare: Noctura NH-L9i
Fläkt: Corsair Air Series SP120 Quiet Edition

Vault 101

Permalänk
Medlem

väldigt coolt bygge!

Permalänk
Medlem

Riktigt läckert gillar att moderkprtsplåten kan glida ut lätt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Väldigt snygg, men som sann Fallout-älskare förstår jag inte varför just de namnet.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk

Fantastiskt bygge! 5/5

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

väldigt coolt bygge!

Skrivet av Marticus:

Riktigt läckert gillar att moderkprtsplåten kan glida ut lätt!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Mickesven:

Fantastiskt bygge! 5/5

Tack så mycket allesammans! Kul att ni gillar det!

Permalänk
Medlem

Läckert 5/5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Väldigt snygg, men som sann Fallout-älskare förstår jag inte varför just de namnet.

Tack! Tanken från början var att jag skulle kapa ut en aluminium del som liknar en rund valvdörr och sätta den runt fläkthålet på framsidan. Men jag gillade den rena "retro-looken" så jag hoppade över den delen. Fallout-världen är ju ändå väldigt framtids retro;)
Kanske låter flummigt, men jag behöll namnet i alla fall!:)

Permalänk
Medlem

Hmm. På ena bilden har du en bequiet fläkt och på den andra en corsair.

edit: *facepalm*

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Hmm. På ena bilden har du en bequiet fläkt och på den andra en corsair.

på undersidan sitter det en Be Quiet fläkt och på baksidan en corsair ^^

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem

stiligt!

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem
Skrivet av krushy:

på undersidan sitter det en Be Quiet fläkt och på baksidan en corsair ^^

Jahaa. *facepalm*

Permalänk
Medlem

Jag tar ost och skinka på 2 mackor och messmör på de andra 2. Rosta inte för hårt men inte för mjukt heller.

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - Corsair 16GB CL9 1600Mhz XMS3 - Intel Core i5 2500K 3,8GHz - Cooler Master Hyper 212 Plus - OCZ StealthXStream 2 700W - Corsair SSD Force GT 120GB - Gigabyte Radeon HD5450 1024MB Passivt

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Hmm. På ena bilden har du en bequiet fläkt och på den andra en corsair.

Ja tänka sig, nu har du nått att klura på för resten av veckan

Permalänk
Medlem

Fan vad fränt alltså! Jävligt bra jobbat!

Visa signatur

In Win 503 | i7-6700k | ASUS GTX 1080 Strix | 32GB Corsair Vengeance 2133MHz | Samsung EVO 850 500GB | WD Blue 1TB | EVGA Supernova G1 750W | ASUS Z170 PRO Gaming

Permalänk

Vackert!

Permalänk
Medlem

sjukt najs bygge 5 poäng

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Sjukt bra gjort. Satsa på företag och sälja mini datorer? Finns nog en stor efterfrågan kan jag tänka mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasEr:

Ja tänka sig, nu har du nått att klura på för resten av veckan

Har redan klurat ut det

Permalänk
Medlem

Himla stilrent och snyggt! Hur pass tyst är den nu då, med tanke på att nästan hela chassit är ihåligt?

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Asus Strix 980 Ti | Asus Maximus VIII Gene | EVGA SuperNova 750 G2 | Kingston HyperX Fury DDR4 32GB | WD Green 3TB | Samsung M.2 256GB

Permalänk

Nice bygge! Var köpte du hålplåten?

Permalänk

ta patent, sälj & bli rik

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk

Imponerande, schysst funktion att man kan slidea ut hela datorn ur chassit.

Visa signatur

|Obsidian 800D|Corsair Force 120gb|Samsung SP F3 1TB|Seagate Barracuda 2TB|Asus Z97-A| Intel i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS HD 7970 DCII 1125/6300 MHz|DDR 3 16gb 1600mhz|Corsair hx 850W|Nokia Lumia 930|Sony Vaio Pro 13|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Riktigt grymt bygge! Well done.

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem

Fasen asså. Kommer lätt göra något liknande när jag får pengar över eller ska bygga något åt någon 5/5p

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurriish:

Sjukt bra gjort. Satsa på företag och sälja mini datorer? Finns nog en stor efterfrågan kan jag tänka mig!

Tack tack!:) Det hade säkert funkat! Gäller att vara driftig och målmedveten!;) I o.f.s. känns det som mini-itx formatet har börjat öka nu på senare tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marelix:

Himla stilrent och snyggt! Hur pass tyst är den nu då, med tanke på att nästan hela chassit är ihåligt?

Tack så mycket
Den låter inte mycket alls faktiskt! Datorn utsätts inte för några tyngre arbeten, därför har jag dessutom sänkt hastigheten på fläktarna.
Om det är något som låter, så är det nog när den gamla hårddisken börjar att arbeta:P

Permalänk
Skrivet av mooseslayer:

ta patent, sälj & bli rik

Skickades från m.sweclockers.com

Brödrosten har mig veterligen funnits ett bra tag. Dock var detta en extraordinär sådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Väldigt snygg, men som sann Fallout-älskare förstår jag inte varför just de namnet.

Skrivet av JKey:

Tack! Tanken från början var att jag skulle kapa ut en aluminium del som liknar en rund valvdörr och sätta den runt fläkthålet på framsidan. Men jag gillade den rena "retro-looken" så jag hoppade över den delen. Fallout-världen är ju ändå väldigt framtids retro;)
Kanske låter flummigt, men jag behöll namnet i alla fall!:)

Riktigt snyggt gjort! På tal om namn så tycker jag den liknar en gammal radio. Ett namn med association till det kanske skulle fungera bättre?