Permalänk
Medlem

Problem med kana v2!

Tjenare sweclockers!

Jag har nyligen köpt in min mus kana v2 och den är sjukt skön och bra (ingen acceleration o prediction). Men det första problemet jag såklart får är att den inte syns bland devices i steelseries engine vilken gör att jag inte kan ställa dpi m.m.

Jag har försökt det mesta, med att uppdatera drivrutiner, ominstallerat Engine och pillat med windows... Är det någon som vet felet, eller som har samma problem??

Tack på förhand

Visa signatur

Chassi NZXT H440w Ultra Silent|Nätagg Be Quiet L8 530w|Processor Intel Core I5 4670k|Ram Corsair Vengeance Red 8gb|Grafikkort Asus GTX 760 2gb|Moderkort MSI Z97 G45 Gaming|SSD Samsung EVO Basic 120gb|Hårddisk WD Red 1 tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av BowL4D:

Tjenare sweclockers!

Jag har nyligen köpt in min mus kana v2 och den är sjukt skön och bra (ingen acceleration o prediction). Men det första problemet jag såklart får är att den inte syns bland devices i steelseries engine vilken gör att jag inte kan ställa dpi m.m.
http://i.imgur.com/Ukb3fs9.png?1

Jag har försökt det mesta, med att uppdatera drivrutiner, ominstallerat Engine och pillat med windows... Är det någon som vet felet, eller som har samma problem??

Tack på förhand

Dold text

Antar att du inte har SS Engine 3.0?

Permalänk
Medlem

"if engine says "no device recognized"
just rightclick steelseries tray symbol
click on launch firmware update tool
and press "Driver Reinstall"
then the kana v2 will work fine with engine"

Engine 3.0 stödjer inte kana v2.

Kana v2 är lite speciell då den inte är lanserad officiellt av steelseries så att säga.
Den listas inte på internationella hemsida etc.

Det är egentligen bara en asien only men som släpptes i europa efter ändå.
I NA släpps den inte alls.

Man får trixa lite med den om man ska ändra med engine.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

"if engine says "no device recognized"
just rightclick steelseries tray symbol
click on launch firmware update tool
and press "Driver Reinstall"
then the kana v2 will work fine with engine"

Engine 3.0 stödjer inte kana v2.

Kana v2 är lite speciell då den inte är lanserad officiellt av steelseries så att säga.
Den listas inte på internationella hemsida etc.

Det är egentligen bara en asien only men som släpptes i europa efter ändå.
I NA släpps den inte alls.

Man får trixa lite med den om man ska ändra med engine.

Det roliga är att jag redan har gjort en firmware update, men det funkar varken på steelseries engine 3.0 eller vanliga Engine (version 2.8.0171):/... Jag får väl ominstallera allting... Suck

Visa signatur

Chassi NZXT H440w Ultra Silent|Nätagg Be Quiet L8 530w|Processor Intel Core I5 4670k|Ram Corsair Vengeance Red 8gb|Grafikkort Asus GTX 760 2gb|Moderkort MSI Z97 G45 Gaming|SSD Samsung EVO Basic 120gb|Hårddisk WD Red 1 tb

Permalänk
Medlem

Lyckades fixa allt!!

Visa signatur

Chassi NZXT H440w Ultra Silent|Nätagg Be Quiet L8 530w|Processor Intel Core I5 4670k|Ram Corsair Vengeance Red 8gb|Grafikkort Asus GTX 760 2gb|Moderkort MSI Z97 G45 Gaming|SSD Samsung EVO Basic 120gb|Hårddisk WD Red 1 tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av BowL4D:

Lyckades fixa allt!!

Hur gjorde du då?
Ominstallation av SS engine bara eller gjorde du dom stegen också?

Permalänk
Medlem

Hade samma problem när jag kopplade in min.
Med lite trixande (Byte av USB port och ominstallering av drivrutiner och annat så funkade det till sist).

Håller med om att musen är fantastisk. Klart bästa mus jag någonsin haft och kommer definitivt köpa en likadan om/när den går sönder.

Jag förstår inte det här med Steelseries smyglansering av denna mus. Det är ungefär som att de skäms för den, försöker smussla ut den på marknaden och sedan ignorera att de släppt den. Mycket märkligt beteende, speciellt när musen är så bra som den är.
Andra möss, som Rival, har de ju lanserat med pompa och ståt...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Hade samma problem när jag kopplade in min.
Med lite trixande (Byte av USB port och ominstallering av drivrutiner och annat så funkade det till sist).

Håller med om att musen är fantastisk. Klart bästa mus jag någonsin haft och kommer definitivt köpa en likadan om/när den går sönder.

Jag förstår inte det här med Steelseries smyglansering av denna mus. Det är ungefär som att de skäms för den, försöker smussla ut den på marknaden och sedan ignorera att de släppt den. Mycket märkligt beteende, speciellt när musen är så bra som den är.
Andra möss, som Rival, har de ju lanserat med pompa och ståt...

Kana blev aldrig en populär mus.
Därför valde dom Kana v2 endast för asien först pga sådana möss säljer oftast bättre där.

Senare lade dom till viss del av europa.

Men ja att dom inte ens listar den på hemsidorna, inkluderar den i driverstöd osv är rätt lol

SS hypar bara möss som dom lanserar i alla regioner och som dom vet säljer bra.
Ex Rival och nu nya Sensei Wireless skräpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Hade samma problem när jag kopplade in min.
Med lite trixande (Byte av USB port och ominstallering av drivrutiner och annat så funkade det till sist).

Håller med om att musen är fantastisk. Klart bästa mus jag någonsin haft och kommer definitivt köpa en likadan om/när den går sönder.

Jag förstår inte det här med Steelseries smyglansering av denna mus. Det är ungefär som att de skäms för den, försöker smussla ut den på marknaden och sedan ignorera att de släppt den. Mycket märkligt beteende, speciellt när musen är så bra som den är.
Andra möss, som Rival, har de ju lanserat med pompa och ståt...

Ja tycker också att det är lite konstigt med lanseringen... Själv fick jag tag på musen på mediamarkt, då en kompis sa att musen var bra o så Är kanske inte så kunnig om möss (vet vad prediktion, LOD och acceleration är iaf... )men jag hade behov av en ny mus, så det blev en chansning. En bra sådan!!

Skrivet av JimmieSan:

Hur gjorde du då?
Ominstallation av SS engine bara eller gjorde du dom stegen också?

Jag uppdaterade drivrutinerna till musen en gång till så gick det!

Visa signatur

Chassi NZXT H440w Ultra Silent|Nätagg Be Quiet L8 530w|Processor Intel Core I5 4670k|Ram Corsair Vengeance Red 8gb|Grafikkort Asus GTX 760 2gb|Moderkort MSI Z97 G45 Gaming|SSD Samsung EVO Basic 120gb|Hårddisk WD Red 1 tb