Samsung lovar 14 timmar batteritid med Ativ Book 9 2014 Edition

Permalänk
Melding Plague

Samsung lovar 14 timmar batteritid med Ativ Book 9 2014 Edition

Koreanska Samsung fräschar upp 9-seriens 15,6-tumsmodell med Intel Haswell och utlovar upp till 14 timmars batteritid. Därtill ska datorn gå att konfigurera med en terabyte SSD-lagring.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

14 timmar de va inte dåligt!

Permalänk
Medlem

Nej, absolut inte.

Men smakar det, så kommer det dock kosta rejält e jag rädd för.

Sugen blir man ju ändå.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att de även börjar med PLS-panel (Samsungs IPS-variant) på 15"-versionen också. Tidigare är det bara 13.3"-versionen som haft PLS, medan 15" versionen endast haft en TN-panel.

Permalänk

Härligt nu börjar bärbara datorerna närma sig prestandam jag är ute efter i min nästa bärbara jag ska köpa. Undrar om denna hamnar över eller under 20 000kr.

Sedan undrar jag vilket uttag som är för ethernet? (ser inte något ethernet uttag på bilderna)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CHolmstedt:

Härligt nu börjar bärbara datorerna närma sig prestandam jag är ute efter i min nästa bärbara jag ska köpa. Undrar om denna hamnar över eller under 20 000kr.

Sedan undrar jag vilket uttag som är för ethernet? (ser inte något ethernet uttag på bilderna)

Kan tänka mig att de slopar ethernetport och förlitar sig helt på WLAN. Har för mig att Apple kör med samma praxis på alla MacBooks från och med 2012.

Visa signatur

Spelburken: | Corsair Carbide Air 540 | ASUS Gryphon Z87 | Core i7-4770K @ 4,0 GHz | Kingston HyperX 16 GB DDR3 | Nvidia GeForce GTX 1070 Ti 8 GB | Chieftec A-135 850W | WDC Green/Blue 2 TB | Samsung 840 EVO 120GB / 500 GB |
Arbetsburken: | MacBook Pro 15" | Late 2011 | 2.2 GHz Intel Core i7 | 8 GB 1333 MHz DDR3 | AMD Radeon HD 6750M 512 MB |

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av CHolmstedt:

Härligt nu börjar bärbara datorerna närma sig prestandam jag är ute efter i min nästa bärbara jag ska köpa. Undrar om denna hamnar över eller under 20 000kr.

Sedan undrar jag vilket uttag som är för ethernet? (ser inte något ethernet uttag på bilderna)

Skrivet av ylet:

Kan tänka mig att de slopar ethernetport och förlitar sig helt på WLAN. Har för mig att Apple kör med samma praxis på alla MacBooks från och med 2012.

Ethernet tillhandahålls via en medföljande adapter! Tillagt.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Jo, det är ju standard på alla slimmade modeller att inte ha med ethernet men i artikeln står det att ethernet uttag finns.

Citat:

För anslutningar syns två USB 3.0, en USB 2.0, HDMI, Mini VGA, Kortläsare (SD), Ethernet och en 3,5 mm-anslutning för headset. Avslutningsvis väger datorn in på 1,85 kilogram och mäter 374,3 x 249,9 x 16 millimeter.

--- Edit ---
Tack för uppdatering av artikeln

Permalänk
Medlem
Skrivet av CHolmstedt:

Härligt nu börjar bärbara datorerna närma sig prestandam jag är ute efter i min nästa bärbara jag ska köpa. Undrar om denna hamnar över eller under 20 000kr.

Sedan undrar jag vilket uttag som är för ethernet? (ser inte något ethernet uttag på bilderna)

Uttaget längst till höger på den fjärde bilden är ethernet, Samsung skickar med en adapter.

http://img.alibaba.com/img/pb/770/992/747/747992770_530.jpg

Edit: Någon annan hann före ser jag :).

Permalänk
Medlem

Nja, ultrabooks med 15"-skärm bör komma ner till 1,5 kilo och de med 13" bör ner under 1,3, gärna ända ner till 1 kilo jämnt. Då är jag intresserad. Sen får vi se om det hinner hända innan min nuvarande går sönder eller om de hinner komma ännu längre till dess.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Jag är mer intresserad av Samsungs nya tablets som de visar upp på CES. Nya gränssnittet ser mycket lovande ut.

Permalänk
Avstängd

Trevligt med högupplöstskärm.

Men Haswell, nu?
Det borde dom ha haft för längesedan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Nja, ultrabooks med 15"-skärm bör komma ner till 1,5 kilo och de med 13" bör ner under 1,3, gärna ända ner till 1 kilo jämnt. Då är jag intresserad. Sen får vi se om det hinner hända innan min nuvarande går sönder eller om de hinner komma ännu längre till dess.

Kolla in Sony vaio pro, 13-tummaren väger strax över kilot och 11,6-tummaren väger under 900 g.

Permalänk
Medlem

2014 edition...really?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

hoppas inte den blir allt för dyr dock

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

musplattan

Hoppas de får ordning på musplattan. För på min 9-serie så slutar den att funka efter en "tids" användning. För att lösa problemet får man starta om datorn. Det är ruskigt irriterande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mcznarf:

Kolla in Sony vaio pro, 13-tummaren väger strax över kilot och 11,6-tummaren väger under 900 g.

Jag har spanat på den och är ganska sugen. Dock håller min nuvarande dator än så jag väljer att spara pengarna. Förhoppningsvis hinner det komma ett gäng intressanta konkurrenter inom en överblickbar framtid.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Någon som hört något nytt om denna på sistone?
Försökt luska fram när den släpps men kan inte hitta någon info jag kan lita på.
Jag tycker alla artiklar jag läser hoppar mellan Samsung ATIV Book 9 2014 Edition och den som släpptes i slutet av 2013 som kallas Samsung ATIV Book 9 Plus.

Det jag har kunnat konstatera är att den skulle lanseras första halvan av detta året bara.

http://www.samsung.com/us/news/22339

Hittade denna artikeln om att den skulle lanseras i England nu i februari, men finns absolut inga källor på det.
http://news.softpedia.com/news/Samsung-ATIV-Book-9-2014-Editi...