Permalänk
Medlem

Corsair AX 760

Är i valet och kvalet om jag ska köpa detta nätagg till min nya dator.
Spec:
i7 4770k
EVGA 780GTX
8GB DDR3
H100i

Rekommenderar ni något annat?
Frågar pga jag vill ha ett kvalitets nätagg.

Vet att de är mycket pengar för 760w men vill
verkligen ha kvalite.

Om ni rekommenderar något så är min budget max 1500kr.

Permalänk
Medlem

Du får detta för samma pris http://www.komplett.se/cooler-master-v850-850w-psu/791774?cks... som bygger på samma Seasonic-agg som AX.

Permalänk
Medlem

Det som snubben ovanför skrev!
Seasonic KM3-plattform och japanska 105c kondningar rakt igenom.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

Du får detta för samma pris http://www.komplett.se/cooler-master-v850-850w-psu/791774?cks... som bygger på samma Seasonic-agg som AX.

Skrivet av LemonIllusion:

Det som snubben ovanför skrev!
Seasonic KM3-plattform och japanska 105c kondningar rakt igenom.

Betala lite mer för att få ett guld-certat agg med färre kontakter istället för platina-certat. Anser ni verkligen att effektskillnaden på 90W motiverar detta råd?

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoxOne:

Betala lite mer för att få ett guld-certat agg med färre kontakter istället för platina-certat. Anser ni verkligen att effektskillnaden på 90W motiverar detta råd?

För att det är ett plat-agg certat som guld i princip. Kollar du testar så klarar den platnivå i dom flesta. Sen är det upp till var och en hur många kontakter man behöver.

Från Jonnyguru "marketed as Gold efficiency, really does Platinum"

Permalänk

Vet inte hur CM agget är men Corsair AX är typ tyst upp till 70% last. Skulle lätt tagit 760 istället. Även om CM skulle prestera som ett Platinum så är det inte certifierat för det och om det inte är det så presterar det inte som ett. Om nu inte CM sätter alla sina agg lägre.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits