Permalänk

Söker bra Mitx chassi

Hej!

Söker ett ruskigt billigt Mitx chassi.

kraven jag har är:

*ATX nätagg
*minst 1 plats för 80/120/140 radiator
*bra pris, vattenkyld mining-rigg som skall vara prisvärd
*minst 2 pci-e portar

Har kollat på elite 120, är detta det mest optimala ?
http://www.inet.se/produkt/6901583/cooler-master-elite-120-ad...

Mvh Mikael, MSCB.

Permalänk
Medlem

Har också kollat in det här och priset lockar, plus att det verkar ha vad jag vill dvs dubbla expansionsplatser.
Kommer följa tråden och hoppas att folk som har chassit hjälper till med sina kunskaper.

Permalänk
Skrivet av tintinj:

Har också kollat in det här och priset lockar, plus att det verkar ha vad jag vill dvs dubbla expansionsplatser.
Kommer följa tråden och hoppas att folk som har chassit hjälper till med sina kunskaper.

Tycker det är ganska konstigt att inte finns fler i denna prisklassen som har likvärdiga funktioner!

Blir vattenkylning och hoppas verkligen att radiatiorn går in i fronten.

Permalänk
Inaktiv

Flyttar du på hårddiskracket går en radiator in i fronten

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Flyttar du på hårddiskracket går en radiator in i fronten

Googlade runt lite och förstod detta ja tror du Pushpull får plats?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mickesven:

Googlade runt lite och förstod detta ja tror du Pushpull får plats?

Tveksamt. Känner dock att push + pull är rätt så onödigt i många fall, särskilt om man har schyssta fläktar.

Jag skulle kunna mäta och ta några bilder om du vill? Skall nog plocka lite i datorn med den lådan idag

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Tveksamt. Känner dock att push + pull är rätt så onödigt i många fall, särskilt om man har schyssta fläktar.

Jag skulle kunna mäta och ta några bilder om du vill? Skall nog plocka lite i datorn med den lådan idag

Skulle va väldigt snällt! Skulle du kunna fota lite runt 80mm fläkten också?

Möjligt att jag kör både cpu och gpu på en enda 120mm så så måste de finnas gott om utrymme

Mvh

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mickesven:

Skulle va väldigt snällt! Skulle du kunna fota lite runt 80mm fläkten också?

Möjligt att jag kör både cpu och gpu på en enda 120mm så så måste de finnas gott om utrymme

Mvh

Här är lite bilder

Permalänk
Medlem

Tack för bilderna! Är det enkelt att montera bort front-fläkten om man vill byta till en tystare?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av skogsvilden:

Vd är Mitx?
Antingen så är det väl mini-ITX eller mATX

Skrivet av Mickesven:

mitx är detsamma som mini-itx

Mitx är per definition av prefix Mega-itx.
mitx eller mer korrekt mITX är mini-ITX.

Någon Mega-itx standard finns så vitt jag inte

Skulle kolla på Cooler Master Elite 130 som är uppdaterad 120 med Mesh-front.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Bockar och bugar för bilderna!

Är det enbart fronten som är bytt på 130 ?

mvh

Permalänk
Medlem

Såg detta nyss, kanske kan vara intressant? http://www.overclock3d.net/gfx/articles/2014/01/07090356580l....

Visa signatur

Intel i9 9900k - ASUS ROG Strix Z370I - ASUS GTX 1080 ROG Strix - Corsair 32GB DDR4 @ 2400MHz - Louqe Ghost S1 - 2x Samsung 950-series PRO 512GB NVMe Raid 0 - Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muhuh:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2427124

Det är riktigt snyggt, men dyrt i jämförelse. Inte alls i samma prisklass.
Skulle gärna se fler foton på det dock, så man ser hur stora nätagg som får plats och lite med HDD-platser och sånt.

Permalänk
Medlem

Det står att man kan få in två 3,5 och två 2,5 (Fyra 2,5 om man inte har 3,5). Fullstora nätagg. Rad finns det med, 240rad iallafall. http://www.corsair.com/pc-cases/obsidian-series-pc-case/obsid...

Visa signatur

Intel i9 9900k - ASUS ROG Strix Z370I - ASUS GTX 1080 ROG Strix - Corsair 32GB DDR4 @ 2400MHz - Louqe Ghost S1 - 2x Samsung 950-series PRO 512GB NVMe Raid 0 - Corsair SF600

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av DavidtheDoom:

Mitx är per definition av prefix Mega-itx.
mitx eller mer korrekt mITX är mini-ITX.

Någon Mega-itx standard finns så vitt jag inte

Skulle kolla på Cooler Master Elite 130 som är uppdaterad 120 med Mesh-front.

Fast om Mitx måste innebära Mega-itx, så "måste" mitx i såna fall innebära milli-itx... Någon milli-itx finns inte det heller så vitt jag vet.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Fast om Mitx måste innebära Mega-itx, så "måste" mitx i såna fall innebära milli-itx... Någon milli-itx finns inte det heller så vitt jag vet.

Så då borde vi istället ta mATX som µ-ATX? Prefix är nog lika fel.

För att dra tråden vidare så skulle jag också lägga min röst på 250D. Vänta på mer info. Att köpa chassi innan och under CES känns inte så smart.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Dunder:

Fast om Mitx måste innebära Mega-itx, så "måste" mitx i såna fall innebära milli-itx... Någon milli-itx finns inte det heller så vitt jag vet.

Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Så då borde vi istället ta mATX som µ-ATX? Prefix är nog lika fel.

För att dra tråden vidare så skulle jag också lägga min röst på 250D. Vänta på mer info. Att köpa chassi innan och under CES känns inte så smart.

Ni har båda så rätt.
Dock tycker jag att 250D känns som en extremt märklig låda. Lite som Prodigy, fast med större golv-/skrivbordsyta som försvinner.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tintinj:

Tack för bilderna! Är det enkelt att montera bort front-fläkten om man vill byta till en tystare?

Absolut inte. Fronten sitter med 4 pjåpar man får klämma ut sedan är det bara att skruva

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Så då borde vi istället ta mATX som µ-ATX? Prefix är nog lika fel.

Näe, det säger jag inget om, jag tyckte bara att hans definiering var lite lustig

Alla vet ju vad man menar när man säger mATX, det är väl den vedertagna termen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Näe, det säger jag inget om, jag tyckte bara att hans definiering var lite lustig

Alla vet ju vad man menar när man säger mATX, det är väl den vedertagna termen.

Jag skulle ju även våga påstå att alla fattar vad man menar när man skriver mITX, men jag kanske har fel?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon81912:

Jag skulle ju även våga påstå att alla fattar vad man menar när man skriver mITX, men jag kanske har fel?

Bevisligen så gör inte alla den kopplingen, men även jag tycker att det bör vara vedertaget numera.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Bevisligen så gör inte alla den kopplingen, men även jag tycker att det bör vara vedertaget numera.

Tror det mest beror på att många gillar att trolla eller vara besserwissrar

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon81912:

Tror det mest beror på att många gillar att trolla eller vara besserwissrar

Ja, det är inte helt ovanligt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Absolut inte. Fronten sitter med 4 pjåpar man får klämma ut sedan är det bara att skruva

Tackar tackar!