Passar detta atx nätagg med detta mITX moderkortet

Permalänk

Passar detta atx nätagg med detta mITX moderkortet

Hejsan, jag undrar om det blir problem att ha
http://www.inet.se/produkt/6909507/fsp-400-60apn-bulk-400w-80-bronze

med

http://www.inet.se/produkt/1902001/asrock-e350m1-fusion

Fungerar det att driva moderkortet med det nätagget även om det är ett mITX moderkort och ett ATX nätagg.

Tacksam för svar

Permalänk

Alltså, jag antar att du inte tänkt att ha något monstergrafikkort, så länge du inte har det så går det bra.
Däremot så skulle begränsningen ligga i chassit eftersom det är nätagget som är svårt att få in i en mITX låda.
Så berätta vilket chassi du har tänkt dig så ska vi se om det går bra

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk

Hmm efter lite googlande, hittade jag att moderkortet stöder 24 pins atx. Men kan någon konstatera att detta är rätt så det inte blir något fel när jag beställer dessa två?

Permalänk
Skrivet av Dragon_Ball:

Hmm efter lite googlande, hittade jag att moderkortet stöder 24 pins atx. Men kan någon konstatera att detta är rätt så det inte blir något fel när jag beställer dessa två?

Stämmer bra, alla moderkort idag har en ATX 24pin kontakt

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Skrivet av Wille1504:

Alltså, jag antar att du inte tänkt att ha något monstergrafikkort, så länge du inte har det så går det bra.
Däremot så skulle begränsningen ligga i chassit eftersom det är nätagget som är svårt att få in i en mITX låda.
Så berätta vilket chassi du har tänkt dig så ska vi se om det går bra

Hmm det som är att jag hade tänkt att bygga ett eget chassi mest för eget lärande. Har inte tänkt att ha något annat grafikkort förutom det som är integrerat då detta uppfyller mina behov.

Tack för snabbt svar!

Permalänk
Skrivet av Dragon_Ball:

Hmm det som är att jag hade tänkt att bygga ett eget chassi mest för eget lärande. Har inte tänkt att ha något annat grafikkort förutom det som är integrerat då detta uppfyller mina behov.

Tack för snabbt svar!

Då är det inga problem

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD