Skrivet av Jacke3:
Ge lite mer info så blir det enklare att hjälpa dig
Saken är att spelet World of Tanks hoppar ur slumpmässigt flertal gånge varje dag. Det har nu hänt under två års tid. Det började med att jag uppgraderade datorn från amd till intel. Nu har jag i3, 8gb ram, Gigabyte P67A D3 B3, HD7950. Förut hade jag AMD x2 4400 med 8 gb ram & HD5770. Först när jag uppgraderade till intel började spelet hoppa ur hela tiden. I början hade jag kvar 5770 som jag flyttade över när jag uppgraderade innan jag skaffade HD7950. HD5770 hoppade ur med intel, men inte med gamla amd datorn.
Jag har varit i kontakt med deras support sen mot slutet av 2012. Och de har föreslagit dessa "lösningar" som inte har hjälpt:
Installera om spelet
Installera om spelet med manuell patchning
Installera om spelet på en annan hårddisk
Installera om spelet genom att radera spelets cachemappen
Installera om spelet efter att man har manuellt raderat "spår" i registret
Ställt in spelet på lägsta grafikinställningar
Inaktiverat visuella teman & skrivbordssammansättning när spelet startas
Installerat en ny version av grafikdrivrutin
Installerat om grafikdrivrutinerna
Installerat om grafikdrivrutinerna efter att man har raderat spår i registret manuellt som har allt med grafikkortet att göra
Installerat en äldre version av grafikdrivrutin
Enbart installerat drivrutin till grafikkortet och inte Catalyst control center
Klockat ner grafikkortet med så mycket som 300 mhz på både core & memory
Kollat temperaturen och belastat kotet till 100% via furmark i minst 15 min och nådde 70 grader som högst
Uppdaterat bios
Nollställt bios
Kollat varje ramsticka i varje slot med memtest86 med misnt 8 rundor utan ett enda fel
Klockat ner ramminnena till 1066 från 1333.
Ominstallerat Windows 7 64 totalt 5-6 gånger
Gjort en Secure File Check utan några fel
...och mycket mer som jag inte kommer ihåg. Ehm, ja...annars är det väl att datorn fungerar i övrigt, förutom att det är enbart World of Tanks som kraschar/hoppar ur utan förvarning av alla spel.
En representant som är ärlig, agerar professionellt och är kunnig sa själv för några månader sen:
"Thank you for your reply.
I really do apologize for how frustrating this issue is.
Your case is by far the rarest case I have come across and the only one of its kind that has not been able to be discovered."
Den här representanten skriver jag med än idag och har skrivit till mig under flera månaders tid och är på den Amerikanska supporten, medan de som påstår att drivrutinerna jag har nu inte är de senaste är den Europeiska.
OT: Blev lite offtopic kanske...