Permalänk
Medlem

mekaniskt tagentbord dilemma. hjälp??

hmm funderat länge nu på detta störande moment. råkade köpa ett dyrt moderkort utan PS/2 kontakt.. har ju ett Qpad mk 80 blue led (mx cherry blå switchar). fett störande att man inte kan använda Full-N-Key-Rollover.. men även läst att mk85 med röd led har istället USB N-Key Rollover som hade varit perfekt för mig.

problemet är att ja vill ha blå switcharna och blå led xD!

finns det något tagentbord med detta???

USB N-Key Rollover.
BLÅ Led
Cherry MX blue

vorre jätte tacksam om någon vet en lösning på detta ^^, ??

Permalänk
Avstängd

Som det ser ut så har du inte så mycket alternativ tyvärr, du kanske ska sälja det du har och köpa ett nytt som har N-Key Rollover via usb t.e.x. Ducky shine 3 mx blue med blå led.
Surt att du inte tänkte på det innan du köpte den mammabrädan..
Lycka till, kanske någon som har ett och vill byta?
/existenz

Visa signatur

| FD R4 Black | i7 4770K@4.6GHz / luft | Gigabyte GA-Z87X-OC | 1x Ezio Foris FG2421 + 2x Benq XL2411T | Asus Xonar STX / Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω | G.Skill Trident X 2x8GB 2400MHz | Corsair AX760 80+ Platinum | Evga GTX 780 Ti 3gb SC ACX | Samsung EVO 250gb + 2x2tb WD Black| Ducky Shine 3 mx brown |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zytexx:

hmm funderat länge nu på detta störande moment. råkade köpa ett dyrt moderkort utan PS/2 kontakt.. har ju ett Qpad mk 80 blue led (mx cherry blå switchar). fett störande att man inte kan använda Full-N-Key-Rollover.. men även läst att mk85 med röd led har istället USB N-Key Rollover som hade varit perfekt för mig.

problemet är att ja vill ha blå switcharna och blå led xD!

finns det något tagentbord med detta???

USB N-Key Rollover.
BLÅ Led
Cherry MX blue

vorre jätte tacksam om någon vet en lösning på detta ^^, ??

http://www.cmstorm.com/en/products/keyboards/QuickFireUltimat...

Detta finns med blåbacklight samt blåa switchar.. vet dock inte om man kan få tag på den versionen här i Sverige.. :/

Fann detta!

http://www.maxfps.se/tangentbord/tt-esports/poseidon-illumina...

Vill du ha ett mindre keyboard, kan jag varmt rekommendera CM Quickfire TK

http://www.maxfps.se/tangentbord/cm-storm/quickfire-tk-keyboa...

Själv använder jag detta med gröna cherry MX. Helt underbart.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXistenZ.se:

Som det ser ut så har du inte så mycket alternativ tyvärr, du kanske ska sälja det du har och köpa ett nytt som har N-Key Rollover via usb t.e.x. Ducky shine 3 mx blue med blå led.
Surt att du inte tänkte på det innan du köpte den mammabrädan..
Lycka till, kanske någon som har ett och vill byta?
/existenz

finns det ens ett Ducky shine 3 mx blue med blå led?? inte hittat någonstans XD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zytexx:

finns det ens ett Ducky shine 3 mx blue med blå led?? inte hittat någonstans XD

Ja det finns det, men jag vet inte om det finns på dom Svenska sidorna/butikerna.
Den som söker han/hon finner *ler*
Ducky Shine 3 mx blue with blue LED

Visa signatur

| FD R4 Black | i7 4770K@4.6GHz / luft | Gigabyte GA-Z87X-OC | 1x Ezio Foris FG2421 + 2x Benq XL2411T | Asus Xonar STX / Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω | G.Skill Trident X 2x8GB 2400MHz | Corsair AX760 80+ Platinum | Evga GTX 780 Ti 3gb SC ACX | Samsung EVO 250gb + 2x2tb WD Black| Ducky Shine 3 mx brown |