Permalänk
Medlem

Frakt Cdon?

Jag skulle vilja ha tips på hur jag kan skicka tillbaka mitt tangentbord till cdon på bästa och billigaste sätt
Det stod att postförskott och efterkrav är inte tillåtet.

Permalänk
Medlem

Be dem skicka ut en retursedel?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Hedersmedlem

De borde ha gett dig instruktioner om hur du ska returnera produkten. Du har väl kontaktat dem om returen i förväg?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av widL:

De borde ha gett dig instruktioner om hur du ska returnera produkten. Du har väl kontaktat dem om returen i förväg?

Precis.
Annars blir det ju bara en gratis present till CDON's lager om man säger så

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av meaow:

Jag skulle vilja ha tips på hur jag kan skicka tillbaka mitt tangentbord till cdon på bästa och billigaste sätt
Det stod att postförskott och efterkrav är inte tillåtet.

Är det för garantiärende borde de stå för frakten samt skicka en fraktsedel till dig. I annat fall om du t.ex ska lämna tillbaka det med ångerrätt brukar man få stå för frakten själv. Hur CDON gör vet jag inte men INET brukar skicka en fraktlapp man kan använda och så drar de av 100:- från beloppet du ska få tillbaka.

Permalänk
Medlem

enligt lagen får du själv avgöra hur du skickar inom rimliga gränser så klart. Enklast är att helt enkelt packa skiten och skicka med posten rakt av

Permalänk
Medlem

Jag får alltid med fraktsedel för returer hos CDON med undantag för kläder ibland.

Permalänk
Medlem

Det billigaste är troligen att få en digital retursedel av dem, fråga deras support om dom kan lösa det mot ett avdrag i frakten.

Annars är det nog brev eller företagspaket som gäller, i och med att dom inte kommer att gå och hämta ut paketet så rekommenderar jag inte att du kör Postpaket, då det isåfall kommer till ombud.

Permalänk
Medlem

Förlåt hade lite bråttom när jag gjorde denna tråden, en hållplats innan jobbet
Är detta returfraktsedeln? http://imgur.com/oKSAR6h
Gäller den vid ångerrätt?
Ja jag har kontaktat CDONs kundtjänst, men jag ville bara kolla om någon annan kunde dela med sig av sin erfarenhet vid retur till CDON.

Permalänk
Skrivet av meaow:

Förlåt hade lite bråttom när jag gjorde denna tråden, en hållplats innan jobbet
Är detta returfraktsedeln? http://imgur.com/oKSAR6h
Gäller den vid ångerrätt?
Ja jag har kontaktat CDONs kundtjänst, men jag ville bara kolla om någon annan kunde dela med sig av sin erfarenhet vid retur till CDON.

Ja, det är den rätta lappen. Gick väldigt smidigt när jag fick byta mitt 660ti. Om du vill ha hjälp kan du starta ett returärende (tror det heter så), då får du mer eller mindre chatta med en anställd och få instruktioner om du behöver.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon172162:

Är det för garantiärende borde de stå för frakten samt skicka en fraktsedel till dig. I annat fall om du t.ex ska lämna tillbaka det med ångerrätt brukar man få stå för frakten själv. Hur CDON gör vet jag inte men INET brukar skicka en fraktlapp man kan använda och så drar de av 100:- från beloppet du ska få tillbaka.

Det var dåligt av Inet måste jag säga. CDON skickar gratis fraktsedel och betalar tillbaka alla pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Det var dåligt av Inet måste jag säga. CDON skickar gratis fraktsedel och betalar tillbaka alla pengar.

Tror det beror på vilket lager CDON skickar från, får returlappar kanske hälften av gångerna. Givetvis har det saknats de senaste gångerna jag gjort returer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizze_Trial:

Tror det beror på vilket lager CDON skickar från, får returlappar kanske hälften av gångerna. Givetvis har det saknats de senaste gångerna jag gjort returer

Bara att påpeka så får du en sådan. Jag fick 2st förra gången av misstag...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Klappa:

Det var dåligt av Inet måste jag säga. CDON skickar gratis fraktsedel och betalar tillbaka alla pengar.

Det gäller inte alltid, ska påpekas. Om returen inte är på grund av fel från deras sida, så är det inte alltid man får gratis returfrakt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Det var dåligt av Inet måste jag säga. CDON skickar gratis fraktsedel och betalar tillbaka alla pengar.

Är det dåligt att du inte får en tjänst du inte betalat för?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LemurenSwe:

Är det dåligt att du inte får en tjänst du inte betalat för?

Nja det är ju inte goodwill från Inets sida. Visst de flest kanske inte betalar tillbaka något alls men det är emot distansköpslagan gissar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Nja det är ju inte goodwill från Inets sida. Visst de flest kanske inte betalar tillbaka något alls men det är emot distansköpslagan gissar jag.

Så länge det inte var något fel på produkten du köpte kan du inte kräva att företaget ger dig retur på en vara. (Enligt Distansköplagen)
Handlar det bara om att du inte vill ha produkten så är du skyldig att betala retur.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500