Elgiganten "blåste" grannen på 3300 kr via supportavtal - PROBLEMET LÖST 2014-01-17

Permalänk
Medlem

Elgiganten "blåste" grannen på 3300 kr via supportavtal - PROBLEMET LÖST 2014-01-17

Kort och gott

Min gamla granne i 70 års åldern går in på elgiganten för att köpa en ny dator för två veckor sen, försäljaren säljer en compaq av dåligare modell till honom och frågar om de skall "instrallera" datorn till honom.

Med instrallera menade säljaren ett supportavtal i 36 månader ( http://www.elgiganten.se/cms/s-TfisGQVuZsgAAAE2ZQtVOL9Q/suppo...) som grannen först fick reda på när han granskar kvittot.

igår var jag inne hos grannen och kollade varför hans rent nya dator var så seg, det visar sig att elgiganten instrallerat program på den och datorn får upp felmedelande "elgiganten.exe fungerar inte korrekt"

Frågade om kvittot och där ser jag att försäljaren lurat på dels:
-Supportavtalet
-(försäkring på skärmen)
-(försäkring på datorn)

Vi körde ner till elgiganten idag och allt gick att lämmna tillbaka förutan supportavtalet, grannen vill givetvis lämmna tillbaka det då det är 3300kr det handlar om...

Enligt deras hemsida så har de öppet köp på allt i 30 dagar förutan:
De enda undantagen är:
Mobiltelefoner där emballagen är bruten.
Produkter som är sålda med abonnemang.
Spel, program och film där emballagen är bruten
http://www.elgiganten.se/cms/s-biGsGQVpQFsAAAEwr6FqIUri/oppet...

Elgiganten vägrar dock att ta tillbaka supportavtalet fast det klart och tydligt inte finns under en av de kategorier som de inte har öppet köp på, försäljaren som "sålde" supportavtalet (som skulle vara en av deras duktigaste på hela stället jobbade givetvis inte idag)

Fråga:
Elgiganten vägrar ge pengarna tillbaka: hur går jag vidare med detta?

Tack till:
Elgiganten löddeköpinge
Försäljare: Mickey. S

UPDATE
1. Elgiganten har nu skickat ett sms till mig, mitt nummer har de fått tag på när jag ringde deras kundsupport och tjafasde med de

2. vill även lägga till några nya uppgifter som jag fått av grannen:

Grannen har skrivit på papper hos elgiganten men enligt honnom så skall det enligt försäljaren varit försäkringarna. att han skrivit på något specifikt supportavtal säger han att han inte gjort, således det inte gjordes i samband med försäkringarana (vilket jag tror har hänt i detta fallet).....

Frågat han yttligare en gång om han har en kopia på supportavtalet, svaret är fortfarande nej på den frågan.

Fairshopping har nu publicerat mitt inlägg för er som vill läsa det så finns det här http://www.fairshopping.se/opinions/view/16109

Där fick denna händelsen ett slut 2014-01-07

Igår så hade El-Giganten ringt grannen och bett honom att komma dit eftersom han hade ett supportavtal som han skulle få lämna tillbaka, så idag så körde vi ner till El-Giganten i Löddeköpinge för att lämna tillbaka supportavtalet.

Vi gick in på El-Giganten och blev denna gången mycket trevligt bemötta, personen som vi fick prata med var Varuhuschefen Sam (Personen i fråga som ringt grannen).

Sam visade sig vara en mycket trevlig person och var betydligt behagligare att resonera med och bad givetvis om ursäkt för denna händelsen, att grannen inte fått någon kopia på supportavtalet erkände han måste varit en stor miss får deras sida. Han hade även pratat med försäljaren och även han var ledsen för att det blivit ett sånt missförstånd mellan han och grannen.

Sam missade givetvis inte att påpeka för mig "att man inte skall skriva hur mycket skit som helst om saker man inte riktigt förstår eftersom min granne inte betalt 3300kr utan istället fått betala 2700 kr (pga. en rabatt som jag missat längst ner på kvittot) och att denna händelsen givetvis skulle kunnat lösts på ett smidigare sätt utan att jag skapade tråkiga trådar på diverse forum..."

Måste erkänna att jag inte kan lägga skulden på Sam eftersom han informerade oss om att han varit bortrest mycket och först läst om händelsen så sent som igår, om han varit på plats så skulle han löst detta lilla problem utan något som helst tjafs menade han.

Vill i alla fall säga att händelsen löstes som den borde och nu är alla glada, ett tack till Sam som behandlade oss som man bör behandla sina kunder

Visa signatur

Asus PQ5__XEON X5460 @ 4GHz__4x2GB Corsair Dominator 1066MHz
Giagabyte Gtx 560 TI__ Corsair RM650_Thermaltake kylare
OCZ Vertex 4 256GB__WD 1.5 TB__Antec 1200__Win 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av traebit:

För det första. Dum granne. Kolla vad du betalar för. För det andra. Se till att han står på sig, även om han knappt förtjänar att lämna tillbaka det. Om han va så dum.

Man kan diskutera grannens kompetens i detta fall, men eftersom han är över 70 år gammal kan man ifrågasätta säljarens metoder

Dock är jag ute efter att häva köpet, inte diskutera personers kunskap i denna tråden .

Visa signatur

Asus PQ5__XEON X5460 @ 4GHz__4x2GB Corsair Dominator 1066MHz
Giagabyte Gtx 560 TI__ Corsair RM650_Thermaltake kylare
OCZ Vertex 4 256GB__WD 1.5 TB__Antec 1200__Win 7

Permalänk
Medlem

Du kan ju be dem förklara hur de ska tillhandahålla en tjänst till en produkt han inte längre äger, betalar han för supporten så ska de även kunna tillhandahålla tjänsten vilket de inte kan.

Tjänsten är felaktig enligt konsumenttjästlagen
Han har rätt att häva avtalet om syftet med tjänsten gått förlorat och säljaren borde ha insett detta, något som är ganska självklart när hani nte längre har något de kan utföra service på pga att de har tagit tillbaks det.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av newflag:

Wall of text

Först, heder åt att du hjälper din granne - speciellt när det är en senior som förmodligen inte kan så mycket om "datan".
Sedan, det enda tips jag kan ge är att tala med eran konsumentvägledare i kommunen om fallet.

Permalänk
Medlem

Det är uppenbart att programvaran, i detta fall tjänsten - inte fungerar i det system han köpt. Det bör vara grund för åtminstånde tjänsten där programvaran ingår.

Därav bör du kunna få väck åtminstone supportavtalet.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av newflag:

igår var jag inne hos grannen och kollade varför hans rent nya dator var så seg, det visar sig att elgiganten instrallerat program på den och datorn får upp felmedelande "elgiganten.exe fungerar inte korrekt"

Bästa jag läst! Summerar så klockrent Felgiganten & kompani i en enda mening.

Hoppas det löser sig för din granne!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Har säljaren ljugit om något? Det finns ingen lag om att dom måste ha öppet köp så jag förstår inte vad du anser att dom har gjort fel. Anser du att din granne borde omyndigförklaras och förbjudas att handla för att han är lite äldre?

Är du säker på att han inte behöver ha någon slags "support avtal" till sin dator eller hade du tänkt sköta all support till honom? Dock så kan jag hålla med om att 3300:- är ganska mycket pengar.

Permalänk
Medlem

Ett alternativ kan vara att gå upp ett snäpp i näringskedjan och ta det med huvudkontoret. Detta känns ju som ett bra sätt att bli av med kunder på, och det tror jag inte att huvudkontoret är så intresserade av. Det är ju trots allt hela varumärket som smutsas ner. Givetvis bör du nog försöka lösa det lokalt först. Men som sista utväg tycker jag att du ska prata med någon högre upp. Ett varumärke är värt mer än ett supportavtal. Rätt grovt att de tycker att de ska få pengar för ingenting istället för att tjäna goodwill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Du kan ju be dem förklara hur de ska tillhandahålla en tjänst till en produkt han inte längre äger, betalar han för supporten så ska de även kunna tillhandahålla tjänsten vilket de inte kan.

Tjänsten är felaktig enligt konsumenttjästlagen
Han har rätt att häva avtalet om syftet med tjänsten gått förlorat och säljaren borde ha insett detta, något som är ganska självklart när hani nte längre har något de kan utföra service på pga att de har tagit tillbaks det.

Detta är förklarat för Elgiganten (inte lika specifikt) men deras svar på allt var i alla fall att:

Eftersom du redan köpt tjänsten och vi inte har öppet köp på tjänster så kan du tyvärr inte lämmna tillbaka tjänsten, men när du köper en ny dator så gäller fortfarande tjänsten hos oss.

Problem: grannen äger ingen dator

Så detta skall enligt konsumenttjänstlagen vara fel från elgigantens sida?

Skrivet av Cybertsen:

Först, heder åt att du hjälper din granne - speciellt när det är en senior som förmodligen inte kan så mycket om "datan".
Sedan, det enda tips jag kan ge är att tala med eran konsumentvägledare i kommunen om fallet.

Skall ha detta i åtanke, kommer aboslut ta till de medel som finns för att få tillbaka hans pengar.

Skrivet av LemurenSwe:

Det är uppenbart att programvaran, i detta fall tjänsten - inte fungerar i det system han köpt. Det bör vara grund för åtminstånde tjänsten där programvaran ingår.

Därav bör du kunna få väck åtminstone supportavtalet.

Enligt elgiganten fungerar det till alla datorer och därför menar de att han kan köpa en nya dator och därmed använda deras "TJÄNST"

Skrivet av HurMycket:

Bästa jag läst! Summerar så klockrent Felgiganten & kompani i en enda mening.

Hoppas det löser sig för din granne!

Visa signatur

Asus PQ5__XEON X5460 @ 4GHz__4x2GB Corsair Dominator 1066MHz
Giagabyte Gtx 560 TI__ Corsair RM650_Thermaltake kylare
OCZ Vertex 4 256GB__WD 1.5 TB__Antec 1200__Win 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Bästa jag läst! Summerar så klockrent Felgiganten & kompani i en enda mening.

Hoppas det löser sig för din granne!

Tog en stund att realisera vad du mena men sen så skratta jag ihjäl mig xD

Till TS: Sjukt bra att nån hjälper äldre folk! Hjälper mormor rätt ofta med datorn och det behövs verkligen.

sen gällande köpet så kan han ju inte betala för nåt som inte kan användas, vilket i detta fallet är supporten om han lämnar tillbaka datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av newflag:

Detta är förklarat för Elgiganten (inte lika specifikt) men deras svar på allt var i alla fall att:

Eftersom du redan köpt tjänsten och vi inte har öppet köp på tjänster så kan du tyvärr inte lämmna tillbaka tjänsten, men när du köper en ny dator så gäller fortfarande tjänsten hos oss.

Problem: grannen äger ingen dator

Så detta skall enligt konsumenttjänstlagen vara fel från elgigantens sida?

Kontakta konsumentrådgivaren i din kommun och förklara läget, så kommer denne ge dig bra tips om hur du går tillväga

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.X:

Har säljaren ljugit om något? Det finns ingen lag om att dom måste ha öppet köp så jag förstår inte vad du anser att dom har gjort fel. Anser du att din granne borde omyndigförklaras och förbjudas att handla för att han är lite äldre?

Är du säker på att han inte behöver ha någon slags "support avtal" till sin dator eller hade du tänkt sköta all support till honom? Dock så kan jag hålla med om att 3300:- är ganska mycket pengar.

Det är i första hand inte pengarna egentligen det är sättet att sälja en tjänst på, "skall vi instrallera datorn åt dig?" då antog grannen att det inte kostade då försäljaren aldrig nämnde något pris utan snarare verkade schysst

Skrivet av addek83:

Ett alternativ kan vara att gå upp ett snäpp i näringskedjan och ta det med huvudkontoret. Detta känns ju som ett bra sätt att bli av med kunder på, och det tror jag inte att huvudkontoret är så intresserade av. Det är ju trots allt hela varumärket som smutsas ner. Givetvis bör du nog försöka lösa det lokalt först. Men som sista utväg tycker jag att du ska prata med någon högre upp. Ett varumärke är värt mer än ett supportavtal. Rätt grovt att de tycker att de ska få pengar för ingenting istället för att tjäna goodwill.

Skall försöka får se var det leder

Skrivet av TheFlyingFin:

Tog en stund att realisera vad du mena men sen så skratta jag ihjäl mig xD

Till TS: Sjukt bra att nån hjälper äldre folk! Hjälper mormor rätt ofta med datorn och det behövs verkligen.

sen gällande köpet så kan han ju inte betala för nåt som inte kan användas, vilket i detta fallet är supporten om han lämnar tillbaka datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av HurMycket:

Bästa jag läst! Summerar så klockrent Felgiganten & kompani i en enda mening.

Hoppas det löser sig för din granne!

varsågoda att skratta

Visa signatur

Asus PQ5__XEON X5460 @ 4GHz__4x2GB Corsair Dominator 1066MHz
Giagabyte Gtx 560 TI__ Corsair RM650_Thermaltake kylare
OCZ Vertex 4 256GB__WD 1.5 TB__Antec 1200__Win 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av newflag:

Undrar om programmet är för fjärrhjälp eller om det bara är nå bloatware.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Tog en stund att realisera vad du mena men sen så skratta jag ihjäl mig xD

Till TS: Sjukt bra att nån hjälper äldre folk! Hjälper mormor rätt ofta med datorn och det behövs verkligen.

sen gällande köpet så kan han ju inte betala för nåt som inte kan användas, vilket i detta fallet är supporten om han lämnar tillbaka datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Så det tog en stund att sälja det han mena till nedsatt pris? Realisera: "utförsälja till nedsatt pris; förvandla i reda pengar". (http://www.svenskaakademien.se/svenska_spraket/svenska_akadem...)

Om det grannen nu har köpt räknas som en tjänst borde den nödvändiga informationen stå här:
http://www.konsumentverket.se/lagar--regler/lagar/konsumenttj...

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Så det tog en stund att sälja det han mena till nedsatt pris?

Om det grannen nu har köpt räknas som en tjänst borde den nödvändiga informationen stå här:
http://www.konsumentverket.se/lagar--regler/lagar/konsumenttj...

wtf?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Undrar om programmet är för fjärrhjälp eller om det bara är nå bloatware.

Enligt elgiganten hjläper de en med att instrallera lite mjukvara och ta bort virus, man kunde även lagra bilder på deras servrar ungefär detta var vad som ingick fick jag förklarat för mig...

Läste konsumentköplagen och där står klart och tydlig

"häva avtalet om syftet med tjänsten gått förlorat och säljaren borde ha insett detta, till exempel om tjänsten inte är färdig vid en avtalad tid och säljaren vet om att tiden är av stor betydelse."

Min granne har ingen dator hur skall han då lagra sina filer på elgigantens servrar och få hjälp med mjukvaruinstallationer

Visa signatur

Asus PQ5__XEON X5460 @ 4GHz__4x2GB Corsair Dominator 1066MHz
Giagabyte Gtx 560 TI__ Corsair RM650_Thermaltake kylare
OCZ Vertex 4 256GB__WD 1.5 TB__Antec 1200__Win 7

Permalänk
Medlem

Självklart att öppet köp inte gäller på programvara och tjänster, var glada att det gällde på datorn med en aktiverad licens.
Visst är det fult av säljaren att lura på äldre personer en massa skräp, men det är deras jobb. Man ska inte förvänta sig något från dessa butiker och absolut inte skriva på orimliga avtal. De vill bara tjäna pengar och säljaren fick nog en extra slant i provision för detta.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av newflag:

Min gamla granne i 70 års åldern går in på elgiganten för att köpa en ny dator för två veckor sen, försäljaren säljer en compaq av dåligare modell till honom och frågar om de skall "instrallera" datorn till honom.

Med att instrallera visade sig betyda att teckna ett supportavtal i 36 månader

igår var jag inne hos grannen och kollade varför hans rent nya dator var så seg, det visar sig att elgiganten instrallerat program på den och datorn får upp felmedelande "elgiganten.exe fungerar inte korrekt"

Skrivet av newflag:

Det är i första hand inte pengarna egentligen det är sättet att sälja en tjänst på, "skall vi instrallera datorn åt dig?" då antog grannen att det inte kostade då försäljaren aldrig nämnde något pris utan snarare verkade schysst

varsågoda att skratta

http://i40.tinypic.com/zlvwgk.jpg

Man tackar!

No offence, men det här "instrallera" låter nästan lika roligt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av newflag:

Detta är förklarat för Elgiganten (inte lika specifikt) men deras svar på allt var i alla fall att:

Eftersom du redan köpt tjänsten och vi inte har öppet köp på tjänster så kan du tyvärr inte lämmna tillbaka tjänsten, men när du köper en ny dator så gäller fortfarande tjänsten hos oss.

Problem: grannen äger ingen dator

Så detta skall enligt konsumenttjänstlagen vara fel från elgigantens sida?

Exakt, tjänsten är köpt med ett visst syfte, ett syfte som de tillhandahöll, när de accepterade hävning av köpet på datorn skall för det första allt som varit med i köpet hävas och tjänsten är inte längre brukbar, något som elgiganten väl förstår.

delen
"häva avtalet om syftet med tjänsten gått förlorat och säljaren borde ha insett detta"
är saxat från http://www.konsumentverket.se/
Och pekar exakt på vad som i detta fallet skett.

Kontakta konsumentverket, kontakta ARN och prata med elgiganten igen.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Man tackar!

No offence, men det här "instrallera" låter nästan lika roligt.

Är skåning skyller på det

Skrivet av rhalla:

Självklart att öppet köp inte gäller på programvara och tjänster, var glada att det gällde på datorn med en aktiverad licens.
Visst är det fult av säljaren att lura på äldre personer en massa skräp, men det är deras jobb. Man ska inte förvänta sig något från dessa butiker och absolut inte skriva på orimliga avtal. De vill bara tjäna pengar och säljaren fick nog en extra slant i provision för detta.

Bästa svaret jag fick från elgiganten var nog:

Elgiganten: Det står klart att tydligt att öppet köp inte gäller på vårat supportavtal

Jag: jaså var då för det står nämligen inte på er hemsida?

Elgiganten: ja men det står ju på baksidan av kvittot som ni köpte..

Jag: varför står det på baksidan av kvittot, då kan man ju inte lämmna tillbaka tjänsten då man redan köpt den ...

Skrivet av Ferrat:

Exakt, tjänsten är köpt med ett visst syfte, ett syfte som de tillhandahöll, när de accepterade hävning av köpet på datorn skall för det första allt som varit med i köpet hävas och tjänsten är inte längre brukbar, något som elgiganten väl förstår.

delen
"häva avtalet om syftet med tjänsten gått förlorat och säljaren borde ha insett detta"
är saxat från http://www.konsumentverket.se/
Och pekar exakt på vad som i detta fallet skett.

Skall ta och ringa de igen snart för verkar som konsumenttjänstlagen är på min sida:)

Visa signatur

Asus PQ5__XEON X5460 @ 4GHz__4x2GB Corsair Dominator 1066MHz
Giagabyte Gtx 560 TI__ Corsair RM650_Thermaltake kylare
OCZ Vertex 4 256GB__WD 1.5 TB__Antec 1200__Win 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av newflag:

Skall ta och ringa de igen snart för verkar som konsumenttjänstlagen är på min sida:)

Påpeka att du vill häva köpet genom reklamation, inte använda öppet köp och hänvisa till konsumenttjänstlagen.
Öppet köp är på säljarens villkor, reklamation är inte det.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Vad har din granne skrivit på för papper? Begär att få ut en kopia av det avtal han skrivit på. Det spelar egentligen ingen roll om din granne sagt ja till att dom installerar datorn eller inte, om han skrivit på något annat.

Tjänsten, som inte fungerade efter att dem installerat den. Kommer den med några login-uppgifter, installationsskivor ect? Går det att installera denna programvara på någon annan dator i dagsläget?

För, är tjänsten begränsad till datorn som så att elgiganten måste utföra installationen - så tror jag att det går att använda som argument. Var även noga med att påpeka att tjänsten inte fungerat, och att eftersom dom då inte kunnat leverera tjänsten, bör återbetala mannen det han betalat hittils och häva avtalet om tjänsten.

Ungefär som en ISP för ADSL skulle säga, well sorry, vi ser att din internetanslutning inte fungerar, men det gör den faktiskt i Stockholm. Flyttar du dit kan vi få det att fungera åt dig.

Permalänk
Medlem

Jobbat lite extra på elgiganten tidigare och i det där supportavtalet ingår antivirus, vilket kan vara anledningen till att öppet köp inte gäller? (mjukvara osv.)

Men tråkigt det som hänt, hoppas det löser sig för grannen!!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Vad har din granne skrivit på för papper? Begär att få ut en kopia av det avtal han skrivit på. Det spelar egentligen ingen roll om din granne sagt ja till att dom installerar datorn eller inte, om han skrivit på något annat.

Tjänsten, som inte fungerade efter att dem installerat den. Kommer den med några login-uppgifter, installationsskivor ect? Går det att installera denna programvara på någon annan dator i dagsläget?

För, är tjänsten begränsad till datorn som så att elgiganten måste utföra installationen - så tror jag att det går att använda som argument. Var även noga med att påpeka att tjänsten inte fungerat, och att eftersom dom då inte kunnat leverera tjänsten, bör återbetala mannen det han betalat hittils och häva avtalet om tjänsten.

Ungefär som en ISP för ADSL skulle säga, well sorry, vi ser att din internetanslutning inte fungerar, men det gör den faktiskt i Stockholm. Flyttar du dit kan vi få det att fungera åt dig.

Har hänt ett par gånger att BF4 har crashat, hur många fick lämna tillbaka det?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk

Handlar aldrig på Elgiganten, tur för de.. Fyfan

Permalänk
Avstängd

Försäljare är försäljare helt enkelt. Har man inte erfarenhet så går man helt enkelt på niten. Man lär sig utav misstag och undviker misstaget nästa gång.

Det är många försäljare som använder fula knep och vilket leder till att supporten måste städa undan det pga att kunden har köpt i butiken men supporten får ta smällen ist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Påpeka att du vill häva köpet genom reklamation, inte använda öppet köp och hänvisa till konsumenttjänstlagen.
Öppet köp är på säljarens villkor, reklamation är inte det.

Helt rätt, det är konsumentköplagen som gäller här.
Dock står det tydligt att lagen inte gäller på följande exempel: Vid försäljning av en sak. Till exempel en hushållsmaskin, och den monteras eller installeras av säljaren i samband med köpet.

TS, står du på dig så lär du får pengarna tillbaka eller avdrag på priset via godwill. Lagen går att vrida och vända på till bådas fördelar men i slutändan är det alltid kundens ansvar att veta vad de köper.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Har hänt ett par gånger att BF4 har crashat, hur många fick lämna tillbaka det?

När WarZ kom så köpte jag detta, i och med att tjänsten inte kunde levereras på ett sånt sett som var beskrivet vid köp så dömde Paypal till min fördel.

Nu följer dem inte nödvändigtvis svensk lagstiftning, men jag tror att argumentet håller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Realize är inte realisera på svenska
Realisera är typ sälja slut på lagren, REA asså.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Påpeka att du vill häva köpet genom reklamation, inte använda öppet köp och hänvisa till konsumenttjänstlagen.
Öppet köp är på säljarens villkor, reklamation är inte det.

Nu har jag ringt elgiganten igen och deras svar är helt enkelt: vi kan inte hjälpa dig så du får åka iväg till butiken igen och prata med de

Butiken vägrar att hjälpa oss så med andra ord så strider elgiganten mot vad som står i konsumenttjänstlagen genom att vägra reklamera tjänsten som min granne betalade för?

vad bli nästa steg nu då?

försökt kontakta konsument rådgivaren men det är stängt på fredag, lördag, söndag...

Visa signatur

Asus PQ5__XEON X5460 @ 4GHz__4x2GB Corsair Dominator 1066MHz
Giagabyte Gtx 560 TI__ Corsair RM650_Thermaltake kylare
OCZ Vertex 4 256GB__WD 1.5 TB__Antec 1200__Win 7