Hittar inte drivrutiner via hemsida.

Permalänk

Hittar inte drivrutiner via hemsida.

Hej!
jag misstänker att diverse drivrutiner måste uppdateras på mitt grafikkort Gigabyte Radeon HD7790 2048MB men har dock inte hittat vart på deras hemsida man gör det. Nu i skrivande stund är det kass grafik när jag spelar Battlefield 4 och Call of duty ghosts.
så behöver alltså hjälp vart man kan uppdatera drivrutiner för grafikkortet.

Tack på förhand!

https://www.inet.se/produkt/5409816/gigabyte-radeon-hd7790-20...

.
Permalänk
Medlem
Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Vad menar du med kass garfik? Det är ju inget monster grafikkort du har precis men borde fungera bra på medium inställningar.

http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Windows+7+-+64

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av Gaston_gm:

Hej!
jag misstänker att diverse drivrutiner måste uppdateras på mitt grafikkort Gigabyte Radeon HD7790 2048MB men har dock inte hittat vart på deras hemsida man gör det. Nu i skrivande stund är det kass grafik när jag spelar Battlefield 4 och Call of duty ghosts.
så behöver alltså hjälp vart man kan uppdatera drivrutiner för grafikkortet.

Tack på förhand!

https://www.inet.se/produkt/5409816/gigabyte-radeon-hd7790-20...

du kan ju börja med att skriva vad du har för dator ? jisses!
länka helst inte till inet då deras sida inte funkar speciellt bra i vissa Webbläsare

vilka drivrutiner du använder nu.
hur låg är din fps ? har du haft bättre eller har det alltid varit så här ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Dålig grafik!!! Det var verkligen ett akut problem...
Vad kör du på för inställningar då?

Drivrutiner hittar du här: http://www.gigabyte.us/products/product-page.aspx?pid=4509&dl...

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Rubrik ändrad*

Är det akut så får du bättre hjälp med en bättre rubrik. Tänk på det nästa gång.

Permalänk

ok tack för alla länkar och svaret är ja jag har haft mycket bättre grafik innan.
ska också tänka på att ha en bättre rubrik till nästa gång

Permalänk
Skrivet av Gaston_gm:

ok tack för alla länkar och svaret är ja jag har haft mycket bättre grafik innan.
ska också tänka på att ha en bättre rubrik till nästa gång

Installera de nya drivrutinerna och glöm inte att se till att de gamla avinstalleras! Detta sköts automatiskt av CCC om du inte gör något dumt När du gjort det så startar du om datorn och testar igen. Skillnad?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaston_gm:

ok tack för alla länkar och svaret är ja jag har haft mycket bättre grafik innan.
ska också tänka på att ha en bättre rubrik till nästa gång

Vad menar du med kass grafik? Dålig fps? I sådana fall kan det snarare bero på attt processorn blir överhettad.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

vanligtvis körde jag på high\extra men nu så laggar det sönder.
Då går det bra med medel utan lagg men vafan ? har haft datorn i ca 2 veckor och beställde den från inet.
Har denna processor
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/176532-intel_core_i5-...

Permalänk
Skrivet av Gaston_gm:

vanligtvis körde jag på high\extra men nu så laggar det sönder.
Då går det bra med medel utan lagg men vafan ? har haft datorn i ca 2 veckor och beställde den från inet.
Har denna processor
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/176532-intel_core_i5-...

Det är inte processorn det är fel på, den klarar långt mycket mer, däremot så är grafikkortet inte kapabelt att ge en godkänd upplevelse i BF4 på mer än low / medium inställningar. - Du behöver upp på minst 2000kr för ett nytt grafikkort för att kunna köra på medium / high med bra flyt och upp på ca 3500kr om du vill kunna köra i Ultra.

- Det är tyvärr dagens sanning.

Permalänk
Medlem

Grafikkortet borde inte räcka till för mer än typ medium i BF4. Men om det laggar kan det mycket väl vara så att processorn går för varm. Kolla temperturen på processorn med t.ex. HWMonitor.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

funkade förut utan problem -_- men fattar vad du menar och ska nu byta ut skitkortet mot ett nytt dubbelt så bra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaston_gm:

funkade förut utan problem -_- men fattar vad du menar och ska nu byta ut skitkortet mot ett nytt dubbelt så bra...

Först tycker jag du ska kolla temperaturen på processorn. Spelar ingen roll hur bra grafikkort du har om processorn blir för varm, då kommer det att lagga i alla fall.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

har kollat på temperaturen och den låg på 40-50 grader så det kan inte vara processorn som är överhettad