Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

Mionix Zibal 60 - Problemos

Tjena!
Jag köpte idag ett mekaniskt tangentbord - Mionix Zibal 60.
Det kostade normalt 1300kr men var nedsatt till 800 pga utgående sortiment, så jag tänkte "varför inte" då jag innan satt på ett trådlöst tangentbord från logitech
Nu till problemet. Allt fungerar, allt förutom en sak som kanske är viktigare än allt annat med ett tangentbort. Problemet är att det inte fungerar. Datorn ger ingen respons när jag klickar på de annars fantastiska svarta charry-brytarna. Tangentbordet lyser upp, jag kan ändra ljusstyrka och ljustema på bakgrundsbelysningen samt USB-hubben fungerar också felfritt. Jag har testat alla olika usb-portar på datorn utan framgång. Jag har testat koppla in det till annan dator, och detta gjorde ju egentligen inte saken mycket bättre eftersom jag fick reda på att felet ej ligger i tangentbordet och jag kan inte bara gå tillbaka och byta. Jag har även testat att avinstallera alla typer av usb-drivrutiner så att dessa installerades om vid omstart av datorn. Detta gjorde heller ingen skillnad.
Var ligger problemet tror ni? Jag skriver nu från det gamla tangentbordet och det är ju inga problems med detta. Om jag inte får fler tips härifrån snart så kommer jag väl ominstallera Windows strax då detta är min nästa utväg

Tacksam för hjälp!
Tjena /Andreas

!!! jag har även testat att koppla tangentbordet via en PS/2 adapter: Nej. Hjälpte inte !!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

Jag har nu laddat ned en ISO-fil så jag kan installera om Windows. Alltså får detta bli min lösning på problemet. OM inte detta skulle lösa mitt problem så blir jag nog lite förvånad, eftersom tangentbordet trots allt fungerar på en annan dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

Fast jag inser nu att det inte kommer lösa mitt problem. Jag kan ju inte ens gå in i BIOS eller välja operativsystem i boot manager. Alltså fungerar inte ens tangentbordet utanför windows. Jag får helt enkelt lämna tillbaka det. Tack för hjälpen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av andreas.ringstad:

Fast jag inser nu att det inte kommer lösa mitt problem. Jag kan ju inte ens gå in i BIOS eller välja operativsystem i boot manager. Alltså fungerar inte ens tangentbordet utanför windows. Jag får helt enkelt lämna tillbaka det. Tack för hjälpen

Varför inte använda ditt andra tangentbord när du gör just det då? o.O

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av Pellemanify:

Varför inte använda ditt andra tangentbord när du gör just det då? o.O

Att tangentbordet inte fungerar utanför windows betyder ju alltså att det inte heller kommer fungera om jag installerar om det. Alla tangentbord ska fungera även innan operativsystemet är installerat