Permalänk
Avstängd

Paket från Telia

Hej igår lekte jag runt med min telefon Wifi hotshot och fick ett sms om Telia play med en länk eftersom jag har tele2 så trodde jag det var från dem att aktivera hospital tjänsten så jag tryckte och nu har ett paket skickats till mig från Telia det hände så fort att jag inte kunde stoppa det kan dem verkligen få en person att beställa en tjänst bara genom att trycka en länk som leder till en login sida som jag ej loggade in på ursäkta för text använder telefon

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Du har 2 veckors ångerrätt enligt distansavtalslagen. Ta kontakt med Telia så fort som möjligt.

Visa signatur

Citera om du vill få svar!

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av zzcool:

Hej igår lekte jag runt med min telefon Wifi hotshot och fick ett sms om Telia play med en länk eftersom jag har tele2 så trodde jag det var från dem att aktivera hospital tjänsten så jag tryckte och nu har ett paket skickats till mig från Telia det hände så fort att jag inte kunde stoppa det kan dem verkligen få en person att beställa en tjänst bara genom att trycka en länk som leder till en login sida som jag ej loggade in på ursäkta för text använder telefon

Skickades från m.sweclockers.com

Det där låter ganska otroligt. Har du länken kvar?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Det är bara att häva köpet enligt distansköplagen. Du har två veckor på dig från "köpet".

Permalänk
Medlem

distansavtalslagen är din vän. oroa dig inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

Hej igår lekte jag runt med min telefon Wifi hotshot och fick ett sms om Telia play med en länk eftersom jag har tele2 så trodde jag det var från dem att aktivera hospital tjänsten så jag tryckte och nu har ett paket skickats till mig från Telia det hände så fort att jag inte kunde stoppa det kan dem verkligen få en person att beställa en tjänst bara genom att trycka en länk som leder till en login sida som jag ej loggade in på ursäkta för text använder telefon

Skickades från m.sweclockers.com

Text är bra på ett forum. Vad är frågan? Har du problem med Telia kan du testa ringa dem och se vad de säger om saken. Men du måste väl ha läst vad det stod i länken, inte bara tryckt på nästa och varit glad?

Permalänk

Någonstans borde du ha fått fylla i några uppgifter, de skickar under normala omständigheter inte ut ett paket med saker utan ett avtal, och du du verkar "bara" ha klickat på en länk så borde det inte vara ett avtal.

men som de säger högre upp, du har 14 dagars ångersrätt enligt distansköplagen, du kan läsa lite mer om den här vad du har för rättigheter och skyldigheter i denna fråga.
http://www.konsumentverket.se/lagar--regler/lagar/distans--oc...

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av alex_farnstrom:

Någonstans borde du ha fått fylla i några uppgifter, de skickar under normala omständigheter inte ut ett paket med saker utan ett avtal, och du du verkar "bara" ha klickat på en länk så borde det inte vara ett avtal.

men som de säger högre upp, du har 14 dagars ångersrätt enligt distansköplagen, du kan läsa lite mer om den här vad du har för rättigheter och skyldigheter i denna fråga.
http://www.konsumentverket.se/lagar--regler/lagar/distans--oc...

Skev inte i någonting alls

Hej! Klicka vidare för att aktivera Telia Play https://www.telia.se/privat/tv/webtv/activation/controller.page?_flowId=webtv_activation-flow&key=0002716916-c0db6a6d-b537-4062-9a2f-020836de990d Hälsningar Telia

Skickades från m.sweclockers.com

Din varuorder är mottagen och ligger i kö för leverans. Ditt ordernr är borttaget Hälsningar Telia

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av zzcool:

Skev inte i någonting alls

Hej! Klicka vidare för att aktivera Telia Play https://www.telia.se/privat/tv/webtv/activation/controller.page?_flowId=webtv_activation-flow&key=0002716916-c0db6a6d-b537-4062-9a2f-020836de990d Hälsningar Telia

Skickades från m.sweclockers.com

* Redigerat bort citerade personuppgifter /mod *

Då är det nog någon som har skrivit in fel telefonnummer och lagt dit ditt av misstag. Den länken måste du logga in på med användarnamn och liknande

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

Skev inte i någonting alls

Hej! Klicka vidare för att aktivera Telia Play https://www.telia.se/privat/tv/webtv/activation/controller.page?_flowId=webtv_activation-flow&key=0002716916-c0db6a6d-b537-4062-9a2f-020836de990d Hälsningar Telia

Skickades från m.sweclockers.com

* Redigerat bort citerade personuppgifter /mod *

Hur får du Telia till Tele2???
Och sidan du länkar först kräver inloggning så något måste du ju ha fyllt i alla fall.
Men som andra säger ring Telia och säg att du ångrar din beställning enligt distansköplagen.

Sen om du inte heter Susanne och bor i Sandviken så kan du ta det lugnt eftersom någon har fyllt i fel nummer någonstans. Men att kontakta Telia och berätta det via telefon eller mejl kan vara schysst.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av betan:

Sen om du inte heter Susanne Jansson och bor i Sandviken så kan du ta det lugnt och någon har bara fyllt i fel nummer någonstans. Men att kontakta Telia och berätta det via telefon eller mejl kan vara schysst.

Du (TS) kan ju slå henne en pling och be henne ändra sina uppgifter på sin telia-sida

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd
Skrivet av betan:

Hur får du Telia till Tele2???
Och sidan du länkar först kräver inloggning så något måste du ju ha fyllt i alla fall.
Men som andra säger ring Telia och säg att du ångrar din beställning enligt distansköplagen.

Sen om du inte heter Susanne Jansson och bor i Sandviken så kan du ta det lugnt och någon har bara fyllt i fel nummer någonstans. Men att kontakta Telia och berätta det via telefon eller mejl kan vara schysst.

Fick sms et nära en sekund efter att jag startat hotshot så jag tryckte blint så detta är ett missförstånd då paketet är hos henne och inte mig?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av zzcool:

Fick sms et nära en sekund efter att jag startat hotshot så jag tryckte blint så detta är ett missförstånd då paketet är hos henne och inte mig?

Skickades från m.sweclockers.com

Med all säkerhet, japp

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

Fick sms et nära en sekund efter att jag startat hotshot så jag tryckte blint så detta är ett missförstånd då paketet är hos henne och inte mig?

Skickades från m.sweclockers.com

Andra länken du skrev står det (utelämnat lite info):
Susanne
81161 SANDVIKEN
som kundinformation.

Alltså är paketet till henne och inte dig. Paketet är på väg till henne men eftersom dom har ditt nummer lär du även få SMS-avi. Därför tycker jag att du borde skicka ett mejl till Telia och berätta så att de kan fixa problemet, alternativt ringa för snabbare svar.

Sen vill du nog ta bort den länken då där är väldigt lätt att få ut information om både dig och henne med hjälp av den.

Permalänk
Skrivet av zzcool:

Skev inte i någonting alls

Hej! Klicka vidare för att aktivera Telia Play https://www.telia.se/privat/tv/webtv/activation/controller.page?_flowId=webtv_activation-flow&key=0002716916-c0db6a6d-b537-4062-9a2f-020836de990d Hälsningar Telia

Skickades från m.sweclockers.com

* Redigerat bort citerade personuppgifter /mod *

Det är bara kontakta dem och ångra "Köpet" så ska det lösa sig.
när jag går in på sidan så måste jag fylla i ett användarnamn av mitt val och ett lösenord, desutom klicka i att jag godkänner deras allmänna och särskilda vilkor, kan inte klicka förbi den utan att skriva i någonting.

Edit: Som det skrivs ovanför, så verkar det bara som om någon har skrivit fel telefonnummer då den är väll skickad till en annan adress??

Men slå telia en signal så kan de lösa allt åt dig, tror ingen här på swecklockers kan göra något åt det riktigt.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av alex_farnstrom:

Det är bara kontakta dem och ångra "Köpet" så ska det lösa sig.
när jag går in på sidan så måste jag fylla i ett användarnamn av mitt val och ett lösenord, desutom klicka i att jag godkänner deras allmänna och särskilda vilkor, kan inte klicka förbi den utan att skriva i någonting.

Edit: Som det skrivs ovanför, så verkar det bara som om någon har skrivit fel telefonnummer då den är väll skickad till en annan adress??

Men slå telia en signal så kan de lösa allt åt dig, tror ingen här på swecklockers kan göra något åt det riktigt.

Hur kontaktar jag henne för att berätta detta hon vet väl inte ens att paketet finns där jag har kolli och allt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av zzcool:

Hur kontaktar jag henne för att berätta detta hon vet väl inte ens att paketet finns där jag har kolli och allt

Skickades från m.sweclockers.com

Det bästa är om du slår upp hennes uppgifter på hitta.se och ringer henne

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

kolla på eniro eller så??
eller kontakta telia så tar de och löser det förhoppningsvis.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av alex_farnstrom:

kolla på eniro eller så??
eller kontakta telia så tar de och löser det förhoppningsvis.

Ringde henne hon visste redan om det gav numret till paketet occkså

Skickades från m.sweclockers.com

Så det verkar vara löst

Skillnaden mellan nummer var 68 och 608

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

Ringde henne hon visste redan om det gav numret till paketet occkså

Så det verkar vara löst

Skillnaden mellan nummer var 68 och 608

Bra jobbat! Schysst av dig. Men hur mår du nu? Har du kollat i andra tråden om depression?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Bra jobbat! Schysst av dig. Men hur mår du nu? Har du kollat i andra tråden om depression?

Skickades från m.sweclockers.com

what? depression?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Så nu ringer vi Susanne alla och säger att hon har nog fått våra telefoner också;)

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buzz996:

what? depression?

ja jag har det också väldigt stressigt just nu och såg absolut inte fram emot att behöva skicka tillbaka ett paket som jag inte ens gått med på att få som tur var så var det inte till mig

jag har följande saker att göra nu

skicka tillbaka minnen till cdon hur vet jag inte måste be dem att skicka någon person
göra en rma på mitt 900d chassi eftersom sidpanelen ramlade av
betala en klarna avgift jag har till 18'de
köpa vägg upphängning till både min zt60 samt w905a
göra i ordning i mitt rum samt köpa träskivor
ta hand om min youtube kanal och få ut en video så fort som möjligt på en mod

köpte också sony hörluirar på rea från dustin dem passar inte alls jag vet inte vilket namn den sorten har men dem ser ut som over ear men dem är helt platta orkar inte skicka tillbaka dem så där var 600.kr förlorade

känns som jag blir sliten från alla håll jag får inte ens en tid för mig själv villa ta tiden igår att spela men hann inte var tvungen att arbeta på kanalen

önskar någon kunde göra allt detta åt mig så jag kan slappna av utan att bli ihjälstressad någon timme av total avslappning utan att behöva oroa mig eller stressa över något bara någon timma

Skrivet av Sanazin:

Bra jobbat! Schysst av dig. Men hur mår du nu? Har du kollat i andra tråden om depression?

Skickades från m.sweclockers.com

jag vet inte riktigt hur jag mår just nu otroligt stressad är en av dem men sen har kanalen fått nytt liv så det är ju självklart något jag har blivit glad över tyvärr misslyckades mycket men det blev något av det får hoppas att nästa video går viral fick iallafall runt 800 prenumeranter ut av det så ja inte helt misslyckat