ASUS N53SV - byta från 32 bitar till 64, hur?

Permalänk

ASUS N53SV - byta från 32 bitar till 64, hur?

Hej kära Sweklockare

Jag har en Asus N53SV som jag dagligen använder till allt från spel till jobbuppgifter.

Jag har nyligen upptäckt att jag endast kan använda mig av c:a 2,67 GB RAM av 6 GB tillgängligt. EFter en snabb sökning så insåg jag att det enda sättet och snabba upp datorn på är att byta till 64 bitar.

Finns det någon quick-fix för detta? Jag har ett bootbart USB med flera olika versioner av Windows 7 men vill inte behöva installera om de program och spel jag använder mest samt alla drivrutiner.

Hur gör jag?

/Kiswahili

Permalänk
Medlem

Byta från 32 till 64 os så får du nog göra en ren ominstallation !

Annars är risken stor att andra program inte fungerar, om det ens går gör annat än ren install..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

Kan man spara resterande program och liknande på en partition och sedan flytta över de, eller är detta en dum idé?

Permalänk
Medlem

Du får installera om programmen om du vill att de skall fungera.

Detta pga av att det händer saker i ditt operativsystem när programmen installeras, detta följer inte med om du bara kopierar en mapp med programfilerna.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiswahili:

Kan man spara resterande program och liknande på en partition och sedan flytta över de, eller är detta en dum idé?

Det finns inget alls officiellt stör för detta och jag skulle inte ens tänka tanken på det. Vet inte vad det finns för 3-djepartslösningar, men rådet är att låt bli att gröta i det.

Permalänk

Okej, när vi då har gått från detta. Finns det någon som vet var man kan enkelt ladda ner de drivrutiner som behövs om man saknar skivor/URL:er för detta, när man väl har installerat om?

Är det endast ASUS.com där jag kan hitta dem eller finns det något bra, gratis och virusfritt program som kan göra detta åt mig?

Tusen tack för alla svar förövrigt.

Permalänk
Skrivet av Kiswahili:

Okej, när vi då har gått från detta. Finns det någon som vet var man kan enkelt ladda ner de drivrutiner som behövs om man saknar skivor/URL:er för detta, när man väl har installerat om?

Är det endast ASUS.com där jag kan hitta dem eller finns det något bra, gratis och virusfritt program som kan göra detta åt mig?

Tusen tack för alla svar förövrigt.

Bästa och minst krångel är att ta från asus hemsida. Dock för ladda nätverks drivers på en usb eller nått annars kan det bli jobbigt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Snabb fråga då - jag är totalt n00b, därav denna post.

Är det då denna jag ska ladda ner till att börja med?
http://support.asus.com/download.aspx?SLanguage=en&p=3&s=271&...

Realtek LAN Driver under fliken "LAN"?

Permalänk
Medlem

Jo om det är din modell på dator. Annars kan du OFTA kolla vad det är för modell och ladda hem en nyare version från tillveraren (realtek).