Råkade stänga av datorn under installtion av Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Råkade stänga av datorn under installtion av Windows 8.1

Hejsan

Råkade som sagt komma åt av/på knappen när jag skulle installera Windows 8.1 (från W7).
Nu när jag startar datorn får jag fram ett error meddelande att jag skulle starta om datorn och börja om min installation, så prövade jag att starta om den och fick samma sak igen.
Jag har mitt gamla windows 7 och filerna till windows 8 på samma hårdisk.
Första gången jag skulle installera windows 8 fick jag upp att jag kunde välja att boota antingen windows 7 eller windows 8, men sen när jag startade om datorn fick jag inte upp detta längre!
Om jag går in i BIOS så skulle jag kunna välja vilket OS jag skulle vilja starta?(msi moderkort)

Hoppas ni förstår vad jag menar!
Mvh

Permalänk
Rekordmedlem

Du har nog ställt till det så att du behöver boota från usb och göra en riktig ominstallation i stället, det är förmodligen väldigt bökigt att få ordning på en avbruten uppdatering som strular.
Du kan nog inte välja nått via bios eftersom du förmodligen bara har en skadad version av ett blandat win på disken.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du har nog ställt till det så att du behöver boota från usb och göra en riktig ominstallation i stället, det är förmodligen väldigt bökigt att få ordning på en avbruten uppdatering som strular.
Du kan nog inte välja nått via bios eftersom du förmodligen bara har en skadad version av ett blandat win på disken.

Provar detta, kommer med svar ikväll!

Permalänk
Medlem

Hej igen
Får samma error som tidigare "starta om datorn och fortsätt sedan installitionen".
Har även provat att ta ur hårddisken och det händer samma sak.

EDIT:Det funkar kanske nu.

Permalänk
Medlem

Nu visas bara min andra skärm, den första är helt svart.
Har HDMI på första och DVI på andra, håller på med drivrutinerna just nu.

Permalänk
Rekordmedlem

Installera klart allt, även win uppdate, innan du börjar oroa dig

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Installera klart allt, även win uppdate, innan du börjar oroa dig

Har fixat alla drivrutiner nu, fortfarande samma problem.

Permalänk
Rekordmedlem

Driver du skärmarna med samma grafikkort ?
Syns det flera skärmar om du använder win + P ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag har samma grafikkort (GTX 560), det funkar om jag har DVI på båda skärmarna.
Men fattar inte varför inte HDMI+DVI inte ville funka!?

Permalänk
Rekordmedlem

Hdmi kräver hdcp har den enhet du anslutit via dvi hdcp stöd ?
Har du provat att starta med en monitor i taget ?
Syns båda monitorerna i win + p eller drivern ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Inte helt säker på om den har hdcp stöd faktist.
Ja, funkade inte.
Båda syns i win + p.
När jag hade win 7 kunde jag ha Hdmi +dvi, men tydligen inte i win 8.1.

Permalänk
Rekordmedlem

Det är inte så att du aktiverat nån integrerad grafik när du installerade om? vad har du för moderkort, cpu ?
Är allt verkligen installerat och du valde rätt driver ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har ena Dvi tll grafikkortet och andra till moderkortet tror jag, så skulle nog inte vara vara omöjligt..
Har Intel i3 2100 och H77MA-G43. Allt är installerat.

Permalänk
Rekordmedlem

Men då använder du inte samma grafikkort och det sa du ju innan
Koppla rätt !

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har provat båda

Permalänk
Rekordmedlem

Om datorn upptäcker skärmarna och de är kopplade till samam grafikkort och de fungerar var för sig så är det förmodligen ett driverproblem.
Installera om drivrutinerna .

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem

Delar inte en av DVI-platserna kommunikation med HDMI på denna serie kort (5XX)? Isf testa att byta DVI port.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)