Permalänk

Nytt nätaggreat och chassi

Jag ska köpa en ny PSU, som ska räcka et tag framåt. Jag behöver den nya för jag ska köpa nytt grafikkort (radeon R9 290x) och uppgradera fler delar i framtiden. mina nuvarande specs är: i7 3770,sapphire radeon hd 7950,8gb ram,MSI Z77A-S03 Intet edition, med detta nätagget "XFX Core Edition 550W 80+ Bronze" .

vilket bra nätagg finns det som klarar det nya grafikkortet? helt runt 1000 kr och det ska fungera lång tid framåt, och många uppdateringar.

letar också efter ett nytt chassi med bra kylning och mycket plats. (billigt som möjligt)

ge tips!

Visa signatur

Dator: Razer Blade Base(2018)

Permalänk
Hedersmedlem

Ett XFX Core Edition 550W fixar ett R9 290X alldeles utmärkt och det kommer att fixa alla uppgraderingar jag kan komma på också förutom om du vill köra CF. Vill du köra CF måste du upp i 800W eller mer.

Så det finns två möjliga vägar här. Ska du inte köra CF så behåll ditt nuvarande nätagg. Ska du köra CF så köp detta: http://www.inet.se/produkt/6901050/xfx-pro-series-850w-80-bro...
Om du inte vet ifall du vill köra CF eller ej skulle jag spara de 1000kr du har avsatt för nätagg.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Ditt nätaggregat duger och när det gäller chassi är Fractal Design Arc R2 väldigt svårslaget.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Skrivet av giplet:

Ett XFX Core Edition 550W fixar ett R9 290X alldeles utmärkt och det kommer att fixa alla uppgraderingar jag kan komma på också förutom om du vill köra CF. Vill du köra CF måste du upp i 800W eller mer.

Så det finns två möjliga vägar här. Ska du inte köra CF så behåll ditt nuvarande nätagg. Ska du köra CF så köp detta: http://www.inet.se/produkt/6901050/xfx-pro-series-850w-80-bro...
Om du inte vet ifall du vill köra CF eller ej skulle jag spara de 1000kr du har avsatt för nätagg.

säker på att 550W räcker? ska tillägga att processorn är överklockad till 4,2 Ghz.

Den du länkade, hur är det med kylning och ljudnivå? EDIT: såg kommentarerna på Inet.. Inget för mig hehe, hög ljudnivå och dålig fläkt

Visa signatur

Dator: Razer Blade Base(2018)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ianmoon123:

säker på att 550W räcker? ska tillägga att processorn är överklockad till 4,2 Ghz.

Den du länkade, hur är det med kylning och ljudnivå?

Räcker med råge, nära botten hittar du 290X.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Skrivet av ianmoon123:

säker på att 550W räcker? ska tillägga att processorn är överklockad till 4,2 Ghz.

Den du länkade, hur är det med kylning och ljudnivå? EDIT: såg kommentarerna på Inet.. Inget för mig hehe, hög ljudnivå och dålig fläkt

De räcker! Om du inte tror oss så är det bara att testa inget kan hända utöver stora FPS-drops

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

De räcker! Om du inte tror oss så är det bara att testa inget kan hända utöver stora FPS-drops

japp, får väl testa

Visa signatur

Dator: Razer Blade Base(2018)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ianmoon123:

säker på att 550W räcker? ska tillägga att processorn är överklockad till 4,2 Ghz.

Den du länkade, hur är det med kylning och ljudnivå? EDIT: såg kommentarerna på Inet.. Inget för mig hehe, hög ljudnivå och dålig fläkt

Tyvärr får du inget riktigt bra nätagg för 1000kr. Jag satsade på att rekommendera dig ett med en bra grundkonstruktion, Japanska kondensatorer osv. Själv skulle jag köpt detta:
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/ntaggregat/modul...

Skillnaden mellan det jag länkade och det du redan har är att det är större och modulärt. Så ljudnivån lär vara ungefär som ditt nuvarande.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

Tyvärr får du inget riktigt bra nätagg för 1000kr. Jag satsade på att rekommendera dig ett med en bra grundkonstruktion, Japanska kondensatorer osv. Själv skulle jag köpt detta:
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/ntaggregat/modul...

Skillnaden mellan det jag länkade och det du redan har är att det är större och modulärt. Så ljudnivån lär vara ungefär som ditt nuvarande.

tack, det verkade mer intressant

Visa signatur

Dator: Razer Blade Base(2018)