Val 2014: har ni ställt in er på något parti och varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Är tämligen säker på att jag aldrig har påstått att alla muslimer skulle vara för en islamisk stat i deras nya hemland.

Hur många handlar det om då?

Skrivet av Valiumballong:

2. Nej, jag oroar mig inte (<- edit) för att homosexuella i Sverige ska straffas med döden eller att jag ska behöva tvångskonvertera till Islam. Vad jag oroar mig för är att vi får parallelsamhällen som inte anser sig svenska och jagar (indirekt eller direkt) iväg judar och homosexuella. Islamiseringen av Sverige rör inte majoritetsbefolkningen, utan de som kommer hit. Om vi ska återkoppla till det tidigare pratet om svenskhet så är en underminerad svensk identitet en grogrund för att människor som kommer hit förstärker sig i sin muslimska eller nationella identitet (som då inte är svensk).

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

SD röstar jag på, ska inte påstå att jag är insatt men all denna särbehandling nyanlända och ignorans mot landets egna folk får en att spy.

Då tycker jag att du skall se till att bli lite mer insatt. Är väl en av de skyldigheter jag anser att man har som medborgare.

Det minsta man kan begära av en presumtiv väljare är väl att denne på ett kritiskt sätt läser de olika partiernas parti/idéprogram och reflekterar lite över vilken typ av samhälle man vill leva i.

Del av inlägg utbrutet till ny tråd; se nedan.
Permalänk
Hedersmedlem

*Stickspår utbrutet*

Diskussion om religionens koppling till moral flyttas till en egen tråd i samma forumdel: Religion och moral — utbrutet ur "Val 2014"-tråden. Det blev kanske inte ett teoretiskt perfekt snitt av inläggen där diskussionen började, men fortsätt gärna spåret i den separata tråden i stället för här.

Jag passar även på att ändra denna tråds rubrik från "Val nästa år …" till "Val 2014 …".

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Intressant inlägg i DN. SD stödröstar åt regeringen - http://www.dn.se/nyheter/sverige/sd-rostade-mest-med-borgerli... - detta trots att SD alltså hävdar att man är ett oppositionsparti? Hycklandet i SD fortsätter. Jaja SD-politiker lär väl som vanligt gråta ut hos avpixlat eller dylikt liknande rassesajt och hävda att man är felciterad eller att det inte är fakta utan fabricerade uppgifter osv. Varför tas detta då upp här? Jo för att många före detta moderater röstar nu på SD i ren missnöjesröstning och då kan det vara viktigt att veta att en sådan röst är bortkastad eftersom SD ändå stödröstar åt Alliansen. En röst på SD = en röst på Alliansen alltså. Vill man ha riktig förändring är det dags att rösta Löfven 2014.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MrM3:

Intressant inlägg i DN. SD stödröstar åt regeringen - http://www.dn.se/nyheter/sverige/sd-rostade-mest-med-borgerli... - detta trots att SD alltså hävdar att man är ett oppositionsparti? Hycklandet i SD fortsätter. Jaja SD-politiker lär väl som vanligt gråta ut hos avpixlat eller dylikt liknande rassesajt och hävda att man är felciterad eller att det inte är fakta utan fabricerade uppgifter osv. Varför tas detta då upp här? Jo för att många före detta moderater röstar nu på SD i ren missnöjesröstning och då kan det vara viktigt att veta att en sådan röst är bortkastad eftersom SD ändå stödröstar åt Alliansen. En röst på SD = en röst på Alliansen alltså. Vill man ha riktig förändring är det dags att rösta Löfven 2014.

Så de gamla missnöjesröstande moderaterna borde enligt dig rösta på S istället?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Så de gamla missnöjesröstande moderaterna borde enligt dig rösta på S istället?

Ja men det är väl självklart eller förstår du inte poängen med att missnöjesrösta? Det gör man ju för att man inte gillar vad ens gamla parti håller på med. Att då rösta på SD som gör exakt samma sak som ens gamla parti vilket DN:s granskning tydligt visar gör ju att man den missnöjesrösten faller pladask. Simpel logik. Vill du missnöjesrösta som moderat t.ex. ska du inte rösta på SD. Övriga högerpartier ingår i Alliansen alltså är S det bästa alternativet kvar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MrM3:

Ja men det är väl självklart eller förstår du inte poängen med att missnöjesrösta? Det gör man ju för att man inte gillar vad ens gamla parti håller på med. Att då rösta på SD som gör exakt samma sak som ens gamla parti vilket DN:s granskning tydligt visar gör ju att man den missnöjesrösten faller pladask. Simpel logik. Vill du missnöjesrösta som moderat t.ex. ska du inte rösta på SD. Övriga högerpartier ingår i Alliansen alltså är S det bästa alternativet kvar.

Om det är så självklart, varför röstar de inte så då?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Intressant inlägg i DN. SD stödröstar åt regeringen - http://www.dn.se/nyheter/sverige/sd-rostade-mest-med-borgerli... - detta trots att SD alltså hävdar att man är ett oppositionsparti? Hycklandet i SD fortsätter. Jaja SD-politiker lär väl som vanligt gråta ut hos avpixlat eller dylikt liknande rassesajt och hävda att man är felciterad eller att det inte är fakta utan fabricerade uppgifter osv. Varför tas detta då upp här? Jo för att många före detta moderater röstar nu på SD i ren missnöjesröstning och då kan det vara viktigt att veta att en sådan röst är bortkastad eftersom SD ändå stödröstar åt Alliansen. En röst på SD = en röst på Alliansen alltså. Vill man ha riktig förändring är det dags att rösta Löfven 2014.

Varför röstar SD med regeringen? Ja, troligtvis därför att regeringen inte lägger fram särskilt många förslag när man vet att man inte har en riksdagsmajoritet. SD håller med regeringen i vissa frågor, oppositionen i andra. Regeringen har däremot, till skillnad från oppositionen, en anledning att inte slänga ur sig förslag om man vet att det finns en riksdagsmajoritet som säger nej.

Sedan så vore det intressant att veta vilka moderater det är som har gått till SD. Är det samma moderater som gick från S till M 2006/2010 eller är det urmoderater som lockades till det icke-vänsterflörtande M som fanns innan Reinfeldt blev partiledare?

Skrivet av ilstallione:

Om det är så självklart, varför röstar de inte så då?

Därför att MrM3 har fel i sak. SD är inte ett borgerligt parti eller ett stödparti till regeringen. Det är regeringen som är smart nog att inte kasta ur sig propositioner till höger och vänster bara för att få dem nedröstade i Riksdagen.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Varför röstar SD med regeringen? Ja, troligtvis därför att regeringen inte lägger fram särskilt många förslag när man vet att man inte har en riksdagsmajoritet. SD håller med regeringen i vissa frågor, oppositionen i andra. Regeringen har däremot, till skillnad från oppositionen, en anledning att inte slänga ur sig förslag om man vet att det finns en riksdagsmajoritet som säger nej.

Sedan så vore det intressant att veta vilka moderater det är som har gått till SD. Är det samma moderater som gick från S till M 2006/2010 eller är det urmoderater som lockades till det icke-vänsterflörtande M som fanns innan Reinfeldt blev partiledare?

Därför att MrM3 har fel i sak. SD är inte ett borgerligt parti eller ett stödparti till regeringen. Det är regeringen som är smart nog att inte kasta ur sig propositioner till höger och vänster bara för att få dem nedröstade i Riksdagen.

Jag har inte fel i sakfrågan titta på DN:s genomgång det syns ju hur tydligt som helst. Sedan är vår nuvarande regering en minioritetsregering vet du vad det innebär? Jo att regeringen ALLTID skulle lida nederlag om inte SD röstade med regeringen eftersom SD har vågmästarroll i riksdagen just nu. SD är ett högerparti som stödröstar åt regeringen läs DN, står svart på vitt där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Jag har inte fel i sakfrågan titta på DN:s genomgång det syns ju hur tydligt som helst. Sedan är vår nuvarande regering en minioritetsregering vet du vad det innebär? Jo att regeringen ALLTID skulle lida nederlag om inte SD röstade med regeringen eftersom SD har vågmästarroll i riksdagen just nu. SD är ett högerparti som stödröstar åt regeringen läs DN, står svart på vitt där.

Nej det står inte svart på vitt där då du tolkar det helt fel.
Regeringen skulle inte alls alltid lida nederlag enligt samma artikel du länkade då resten av oppositionen röstar med regeringen i 42% av omröstningarna (tror jag det stod i artikeln).

Det blir väldigt tveksamt att kalla SD för ett stödparti då Alliansen inte vill ha något med SD att göra, generellt brukar man inte kalla ett parti för stödparti utan att det är någon sorts samarbete mellan partierna oavsett om de röstar med en falang i riksdagen mer än en annan.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Jag har inte fel i sakfrågan titta på DN:s genomgång det syns ju hur tydligt som helst. Sedan är vår nuvarande regering en minioritetsregering vet du vad det innebär? Jo att regeringen ALLTID skulle lida nederlag om inte SD röstade med regeringen eftersom SD har vågmästarroll i riksdagen just nu. SD är ett högerparti som stödröstar åt regeringen läs DN, står svart på vitt där.

Det är fascinerande hur svårt det var för dig att förstå det här.

SD röstar med regeringen 9/10 gånger, men det händer därför att regeringen Reinfeldt inte lägger fram förslag man vet att man inte har stöd för. Allt det som SD säger nej till (och även de andra partierna) läggs inte fram. Oppositionen däremot kan lägga fram hur många förslag som helst, oavsett om de vinner voteringarna eller inte, utan att förlora trovärdighet vad gäller regeringsförmåga.

SD är inte ett högerparti, men SD har förstås politiska idéer som ibland stämmer med Alliansen, och då röstar man förstås ja. Ibland stämmer de överrens med S, då röstar man med dem.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

SD och den rödgröna röran gav alliansen en ordentlig knäpp på näsan när det gällde höjd gräns innan man betalar statlig inkomstskatt. Det är lite magstarkt att kalla SD för stödparti vare sig det är åt höger eller vänster. Som Valium säger, det vore extremt korkat av alliansen att lägga fram massa förslag som de vet inte kommer bli genomröstade i riksdagen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

SD röstar jag på, ska inte påstå att jag är insatt men all denna särbehandling nyanlända och ignorans mot landets egna folk får en att spy.

Så det är viktigare än skolan, statens finanser, infrastrukturen (tex tåg), jobbpolitiken mm?
Bra jobbat....

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Så det är viktigare än skolan, statens finanser, infrastrukturen (tex tåg), jobbpolitiken mm?
Bra jobbat....

Så du menar att de "rödgröna"/"alliansen" verkligen gör något åt dessa områden? Allt är på nedgång och har varit så under decennier....
Kommer bli en stor besvikelse hos de som lägger en röst på Löfven och co när de upptäcker att det fortfarande kommer vara hög arbetslöshet, nedskärningar inom skola, nedskärningar inom vård etc... Desamma gäller givetvis om alliansen skulle få behålla makten.

Kan väl tillägga att jag röstar blankt så jag inte blir anklagad för att vara SD.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klumpeduns:

SD och den rödgröna röran gav alliansen en ordentlig knäpp på näsan när det gällde höjd gräns innan man betalar statlig inkomstskatt. Det är lite magstarkt att kalla SD för stödparti vare sig det är åt höger eller vänster. Som Valium säger, det vore extremt korkat av alliansen att lägga fram massa förslag som de vet inte kommer bli genomröstade i riksdagen.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, dock ska man veta att SD är mer åt höger än åt vänster. SD kommer inte lägga förslag som baseras på en massa nya bidrag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Ja, dock ska man veta att SD är mer åt höger än åt vänster. SD kommer inte lägga förslag som baseras på en massa nya bidrag.

Fast bara för att man inte vill trycka ur sig nya bidrag så betyder det inte att man står åt höger.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Ja, dock ska man veta att SD är mer åt höger än åt vänster. SD kommer inte lägga förslag som baseras på en massa nya bidrag.

Men SD är ju i princip en kopia av socialdemokraterna på 50-talet. Ska dessa anses ha varit ett högerparti på den tiden?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Är det inte så att SD hellre betecknar sig som ett socialkonservativt (något som pga deras syn på invandring kanske snarare borde definieras som den nära relaterade nationalkonservatismen (men vi kan ju utgå från vad som sägs officiellt)) parti? Mot tex Moderaterna som öppet är ett liberalkonservativt parti.
Men anhängare av socialkonservatismen anser väl dock traditionellt sett att samhället har ett gemensamt ansvar för att alla ska ha en dräglig levnadsstandard. De som förespråkar liberalkonservatism brukar väl i viss mån bl.a definieras av försvar av privat egendom och fria marknader med tron på naturlig ojämlikhet.
Utifrån det kan man ju undra varför SD i nio fall av tio röstar till moderaternas fördel. Men visst, jag har ingen aning om i vilka frågor de faktiskt röstat till fördel för moderaternas förslag och nej, jag ids faktiskt inte kolla upp det heller. Det blir sommarens projekt att lista ut vilket parti som kan förtjäna min röst.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barra85:

Så du menar att de "rödgröna"/"alliansen" verkligen gör något åt dessa områden? Allt är på nedgång och har varit så under decennier....
Kommer bli en stor besvikelse hos de som lägger en röst på Löfven och co när de upptäcker att det fortfarande kommer vara hög arbetslöshet, nedskärningar inom skola, nedskärningar inom vård etc... Desamma gäller givetvis om alliansen skulle få behålla makten.

Kan väl tillägga att jag röstar blankt så jag inte blir anklagad för att vara SD.

Det var kritik riktat mot sd. Inte alliansen Tror du missuppfattade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Men SD är ju i princip en kopia av socialdemokraterna på 50-talet. Ska dessa anses ha varit ett högerparti på den tiden?

I Jämförelse med dagens S så var dåtidens S i många fall ett högerparti. Å andra sidan så är dagens M ett vänsterparti med dåtidens mått mätt.
Sen så kan man förstås tvista om huruvida SD grundar sin politik på S forna politik, det är förstås ett fullkomligt slöseri med tid i och med S vid den tiden hade en pragmatisk syn på SD huvudfråga emedan SD som bekant är ett jönsigt rasist parti.

Givetvis är din liknelse lika osaklig som att jämföra SD med högerpartiers forna politik, något som även det är rimligt med den godtyckliga tolkningen av kopia du använder.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Ja, dock ska man veta att SD är mer åt höger än åt vänster. SD kommer inte lägga förslag som baseras på en massa nya bidrag.

Det beror helt på var man anser att mitten ligger.

SD kanske inte vill införa fler bidrag men de vill öka statens utgifter, bland annat höjd ersättning från A-kassan och sänkt skatt för pensionärer. Krav som stämmer bra överens med andra partier på vänsterkanten (KD var dock rätt tidiga med att anamma sänkt skatt för pensionärer, lite fördomsfullt så är det väl där de har de flesta av sina sympatisörer). SD vill faktiskt spendera ganska mycket pengar som de anser sig kunna finansiera genom minskad invandring.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Hedersmedlem

http://avpixlat.info/2014/01/17/den-okanda-hasten-fran-troja-...

"Upp till kamp för demokratin – nu är det en strid på liv och död!"

Men för ända in i, publicerar de vad för något som helst?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

http://avpixlat.info/2014/01/17/den-okanda-hasten-fran-troja-...

"Upp till kamp för demokratin – nu är det en strid på liv och död!"

Men för ända in i, publicerar de vad för något som helst?

Men det är faktiskt mycket värre att bli kallad rasist än att sitta inlåst på livstid...

Det är den vanliga retoriken, den som förut rådde här innan den blev bortstampad: Hänvisa till allt, ju mer desto bättre.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Huzzbutt:

Men det är faktiskt mycket värre att bli kallad rasist än att sitta inlåst på livstid...

Det är den vanliga retoriken, den som förut rådde här innan den blev bortstampad: Hänvisa till allt, ju mer desto bättre.

I detta sammanhanget blir hatsajt smickrande, en ding ding värld känns seriös i direkt jämförelse.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Den ökände riksdagsledamoten Thoralf Alffson har nu gått ut och erkänt att SD är stödparti åt Alliansen samt är ett högerpart så nu kan vi lägga den debatten åt sidan. För övrigt i sedvanlig SD-anda handlar det såklart inte om politiska åsikter eller vanliga argument att man tagit denna ställning som parti nej då. Det beror istället på att S är gnällsjuka mobbare. Suck, jag blir så trött på alla dessa pajasar som finns i SD. Bryr sig inte SD-väljare ett skit om hur deras representanter beter sig? Jag förstår inte varför inte detta stolleparti störtdyker i mätningarna när det frontas av sådana idioter? Meningen är ju att politikerna ska representera folket men det här är bara löjligt och pinsamt.

http://www.interasistmen.se/granskning/thoralf-alfsson-erkann...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Den ökände riksdagsledamoten Thoralf Alffson har nu gått ut och erkänt att SD är stödparti åt Alliansen samt är ett högerpart så nu kan vi lägga den debatten åt sidan. För övrigt i sedvanlig SD-anda handlar det såklart inte om politiska åsikter eller vanliga argument att man tagit denna ställning som parti nej då. Det beror istället på att S är gnällsjuka mobbare. Suck, jag blir så trött på alla dessa pajasar som finns i SD. Bryr sig inte SD-väljare ett skit om hur deras representanter beter sig? Jag förstår inte varför inte detta stolleparti störtdyker i mätningarna när det frontas av sådana idioter? Meningen är ju att politikerna ska representera folket men det här är bara löjligt och pinsamt.

http://www.interasistmen.se/granskning/thoralf-alfsson-erkann...

Svenska kan inte vara ditt förstaspråk. Som sagt (tredje gången gillt) så lägger Alliansen fram förslag som SD håller med om. SD är inte med och skriver motionerna och de är inte inbjudna till förhandlingar. Delar SD Alliansens politiska uppfattning så röstar de ja, om inte så röstar det nej (som i fallet med brytpunkten). Om regeringen vet att de inte har med sig en majoritet så lägger de inte fram förslaget.

S väljer att lägga fram förslag oavsett om de har majoriteten med sig eller inte. Vill S att SD ska rösta med i dessa så behöver de antingen bjuda in SD till förhandlingar eller lägga fram ett förslag som SD från början håller med om (som regeringen gör).

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MrM3:

Den ökände riksdagsledamoten Thoralf Alffson har nu gått ut och erkänt att SD är stödparti åt Alliansen samt är ett högerpart så nu kan vi lägga den debatten åt sidan. För övrigt i sedvanlig SD-anda handlar det såklart inte om politiska åsikter eller vanliga argument att man tagit denna ställning som parti nej då. Det beror istället på att S är gnällsjuka mobbare. Suck, jag blir så trött på alla dessa pajasar som finns i SD. Bryr sig inte SD-väljare ett skit om hur deras representanter beter sig? Jag förstår inte varför inte detta stolleparti störtdyker i mätningarna när det frontas av sådana idioter? Meningen är ju att politikerna ska representera folket men det här är bara löjligt och pinsamt.

http://www.interasistmen.se/granskning/thoralf-alfsson-erkann...

Skönt med lite motviktsskit till avpixlat, interasistmen känns ungefär lika seriöst fast på den andra sidan av den politiska skalan. Helt otroligt att alla dessa skitsidor överlever och att folk över huvud taget läser skräpet.

Halkade även in på nån sida som jag tror hette slupixlat, vilket skämt

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Svenska kan inte vara ditt förstaspråk. Som sagt (tredje gången gillt) så lägger Alliansen fram förslag som SD håller med om. SD är inte med och skriver motionerna och de är inte inbjudna till förhandlingar. Delar SD Alliansens politiska uppfattning så röstar de ja, om inte så röstar det nej (som i fallet med brytpunkten). Om regeringen vet att de inte har med sig en majoritet så lägger de inte fram förslaget.

S väljer att lägga fram förslag oavsett om de har majoriteten med sig eller inte. Vill S att SD ska rösta med i dessa så behöver de antingen bjuda in SD till förhandlingar eller lägga fram ett förslag som SD från början håller med om (som regeringen gör).

Du verkar helt ha missat poängen här. Det som sas från början var att SD är ett högerparti som stödröstar åt Alliansen. Detta visar DN:s granskning svart på vitt. Nu erkänner dessutom en av SD:s riksdagsledamöter detta. Alltså är det bekräftat dubbelt upp. Ändå käftar du emot och kommer dragandes med massa nonsens? Helt sanslöst... Du får såklart tycka vad du vill men det här är rena fakta, inget annat. Iofs är ju det ngt som SD-fans brukar ha svårt med...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Skönt med lite motviktsskit till avpixlat, interasistmen känns ungefär lika seriöst fast på den andra sidan av den politiska skalan. Helt otroligt att alla dessa skitsidor överlever och att folk över huvud taget läser skräpet.

Halkade även in på nån sida som jag tror hette slupixlat, vilket skämt

Varför skulle IRM vara en skitsida? Slutpixlat har jag ingen koll på däremot tycker jag IRM är bra eftersom granskning av SD behövs. Ngt värre hycklande och mer rasistiskt/fascistiskt parti får man leta efter. Självklart att dessa ska granskas.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MrM3:

Varför skulle IRM vara en skitsida? Slutpixlat har jag ingen koll på däremot tycker jag IRM är bra eftersom granskning av SD behövs. Ngt värre hycklande och mer rasistiskt/fascistiskt parti får man leta efter. Självklart att dessa ska granskas.

Som jag skrivit tidigare i tråden tror jag personligen att de här sidorna har lika mycket effekt på SD-svansen som Avpixlat har på vålds- och slöddervänstern.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.