GPU Fästen till AIO/CLC (Sluten Vattenkylning "CPU")

Permalänk
Medlem

GPU Fästen till AIO/CLC (Sluten Vattenkylning "CPU")

Tänkte höra om någon kanske testat ett Sigma_Cool eller Dwood bracket, fästanordning för att fästa ett slutet vattenkylnings system AIO/CLC (CPU) till grafikkortet (GPU).

Undrar om någon vet ifall det går att köpa något liknande i Sverige eller kanske rent av göra en egen, CNC Laser. Eller är de ända alternativen NZXT kraken G10 (Prisjakt) och Arctic Accelero Hybrid (Prisjakt).

Detta är vad jag hittat än så länge.
NVIDIA GPU Mod Club - AKA "The Mod"

ATI GPU Mod - AKA "The Red Mod"

Går att köpa:
Sigma_Cool (Nvidia & ATI)

GPU COOL - THE UNIVERSAL BRACKET

Vill själv hitta ett rimligt vattenkylnings alternativ till mitt ATI R9 S290 med en billig lösning enligt ovan.
Ex: Antec Kühler H2O 620 V4. Plus egna fläktar och VRM kylningsflänsar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

intressant tråd

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem

Den från NZXT (G10) ska vara ett sånt fäste för de slutna systemet (t.ex. 620, H50)

Edit: den här:
http://www.inet.se/produkt/5322368/nzxt-kraken-g10-svart
(finns i vit och röd också)

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Den från NZXT (G10) ska vara ett sånt fäste för de slutna systemet (t.ex. 620, H50)

Edit: den här:
http://www.inet.se/produkt/5322368/nzxt-kraken-g10-svart
(finns i vit och röd också)

Ja men problemet är att ingen vet när dom kommer in i butik. Och många av oss börjar bli otåliga

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem

Universalfästet ovan kan ju alla som äger en borrmaskin och en fil göra själv.. En tur till bauhaus bara, där finns det alu och skruvar...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Jag har 1st H20 620,och en Corsair Hydro H60 (v2) på väg till mig, frågan är hur jag ska fästa dom säkert på korten? Likaså fläktarna man behöver ha till VRM.

Edit: Utan att behöva beställa hem grejor så såklart, förutom heatzinks vilket jag lär behöva.

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Universalfästet ovan kan ju alla som äger en borrmaskin och en fil göra själv.. En tur till bauhaus bara, där finns det alu och skruvar...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har beställt en sådan, men hoppas annars hitta ett hack alternativ av något färdigt. Sen är faktiskt möjligt att behålla VRM fläkten om man modifierar ref kylaren. Har sett folk på forum som sågat ut endast delen var CLC ska sitta. Har kvar resten av fläkten som kyler allt det andra.

För den som undrar, släpps NZXT Kraken G10 först den 14:e Feb i Europa. Det ska släppa batch två igår/idag i Amerika (US & A).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Detta är nog mer vad jag tänkt mig att göra själv.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har själv varit inne på detta men vet inte riktigt vilket slutet system jag ska investera i samt brackets osv. Mest för att jag är osäker på vad som får plats i min låda och hur jag bör fästa det som bäst, följer tråden här så får vi se vad ni gör:)

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Den från NZXT (G10) ska vara ett sånt fäste för de slutna systemet (t.ex. 620, H50)

Edit: den här:
http://www.inet.se/produkt/5322368/nzxt-kraken-g10-svart
(finns i vit och röd också)

Jo, jag skrev det, men just att det är svårt att få tag på för batch ett är slutsåld. Sedan är det endast kompatibel med specifika kylare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men då blir du väl inte av med ljudnivån från stock kylaren?

Mvh

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

Men då blir du väl inte av med ljudnivån från stock kylaren?

Mvh

Behöver inte köra orginal kylaren lika högt.

Visa signatur

ASRock B450M Pro4 | Ryzen 5 5600 | Corsair LPX 2x16GB @ 3600

Permalänk
Medlem

Förvisso, det har du rätt i. Men det ser ganska komplicerat ut att såga i sönder plastkåpan.

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem

Köpte 4 set x8 = 32st för 100kr inkl frakt hos "e-bukten"

Annars finns det hos Coolingstuff enzotech-kylflansar-mos-c10, tycker de är onödigt långa. Dock är det billig frakt 1kr hela Januari.

125kr inkl frakt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

GELID PWM Small Fan Adapter Plug Socket Converter for Display Graphic VGA Card

~30kr st inkl frakt. Köpte 4st för ~100kr

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PoulGrym:

GELID PWM Small Fan Adapter Plug Socket Converter for Display Graphic VGA Card
http://www.fp-outlet.com/images/GL-PWMFanAdapter_FP.jpg

~30kr st inkl frakt. Köpte 4st för ~100kr

Vad ska du ha den till?
Johan

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

Vad ska du ha den till?
Johan

Det är om jag bestämmer mig för att använda en annan PWM fläkt (4pins) via grafikkortets 3 pins kontakt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PoulGrym:

Det är om jag bestämmer mig för att använda en annan PWM fläkt (4pins) via grafikkortets 3 pins kontakt.

Aha okej, hade du beställt grejor? När tror du att du får hem dom?
hade gärna velat mounta mina slutna vatten system när dom kommer ;/
Mvh

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem

Finns en snubbe i USA eller nåt som tillverkar och säljer brackets.
http://www.overclock.net/t/1237219/620-920-h50-h70-gpu-bracke...

En vanlig lösning, som syns på många bilder, är buntband.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Finns en snubbe i USA eller nåt som tillverkar och säljer brackets.
http://www.overclock.net/t/1237219/620-920-h50-h70-gpu-bracke...

En vanlig lösning, som syns på många bilder, är buntband.

Var inne och skuggläste lite på hans tråd och jag tror inte han har försäljning längre.

Johan

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Finns en snubbe i USA eller nåt som tillverkar och säljer brackets.
http://www.overclock.net/t/1237219/620-920-h50-h70-gpu-bracke...

En vanlig lösning, som syns på många bilder, är buntband.

Skrev lite otydligt i starttråden men Dwood är AWAL, han är skyldig $3000 till medlemmar som vill ha hans bracket. Därför jag ej posta det som ett köpe alternativ.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

Aha okej, hade du beställt grejor? När tror du att du får hem dom?
hade gärna velat mounta mina slutna vatten system när dom kommer ;/
Mvh

Jag har beställt ett och annat, bl.a GPU Cool fästet. Sedan blev det en Corsair Hydro H80i från NetOnNet för 500kr. ;D
kylflänsarna är bestälda och redan skickade om jag förstod mailet rätt. Ej beställt PWM sladden än, då jag tittar på fläktfilter med jag ska ta i samma order.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PoulGrym:

Skrev lite otydligt i starttråden men Dwood är AWAL, han är skyldig $3000 till medlemmar som vill ha hans bracket. Därför jag ej posta det som ett köpe alternativ.

Åh fan det hade jag inte en aning om. Fan vad ruttet av honom :/

Permalänk
Medlem

Tror ni inte det räcker att behålla orginalfläkten på? Och köra slutet system på själva GPUN?

http://www.legitreviews.com/wp-content/uploads/2013/10/radeon...

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

Tror ni inte det räcker att behålla orginalfläkten på? Och köra slutet system på själva GPUN?

http://www.legitreviews.com/wp-content/uploads/2013/10/radeon...

Det är det första jag ska testa. Fast jag garderar mig ändå ifall att.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

om detta fanns för mitt amd 6990 skulle ja bli väldigt glad.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Åh fan det hade jag inte en aning om. Fan vad ruttet av honom :/

Köpte av han till min 6950 kort förra året då va de inga problem tog en vecka sen låg de i brevlådan

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av KrIllz0:

Köpte av han till min 6950 kort förra året då va de inga problem tog en vecka sen låg de i brevlådan

Trevligt! du får gärna ta en bild och visa och berätta mer om dina erfarenheter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PoulGrym:

Trevligt! du får gärna ta en bild och visa och berätta mer om dina erfarenheter.

http://www.sweclockers.com/galleri/10901-crosair-h60-the-red-mod-pa-mitt-hd6950#image3

där har du på ena kortet iallafall

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Någon som vet hur många flänsar det går åt på ett 7970 kort?