Samsung Galaxy S5 får 64-bitars processor och metallskal

Permalänk
Medlem
Skrivet av swecop:

Fortfarande ooptimerade android ! Spelar ingen roll ifall det är 8 core processor... Kommer aldrig att bli samma flyt som på en iPhone

Där ser man, du har inte provat en mobil med snapdragon 800 eller liknande prestanda

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av yohooo:

Har du sett den?

Räcker se baksidan för veta att det där är snyggt

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

oerhört tröttsamt med mobilnyheter, detta ständiga tjafs som aldrig slutar.

Smaken är som baken helt enkelt.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Räcker se baksidan för veta att det där är snyggt

Fast bilden till artikeln är inte en officiell bild precis.. Men snyggt lär det förhoppningsvis bli!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Such screen. Very aluminium. Wow. Much Samsung. Amaze. Much want.

Hur är det med samtalskvalitet då? För det är väl fortfarande en telefon, va?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Such screen. Very aluminium. Wow. Much Samsung. Amaze. Much want.

Hur är det med samtalskvalitet då? För det är väl fortfarande en telefon, va?

Nejsh inte alls. Det är en liten dator som du kan ringa med.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomtenisse:

Skönt att fler tillverkare börjar släppa in metall som skal än plast varianter som går sönder..
Skulle vart skönt med en mindre skärm..

Skickades från m.sweclockers.com

Det är knappast plasten som går sönder, det är glasskärmen. Och den går sönder även på iPhone 5/5S.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Och där blev tråden en alla VS Apple

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Fattar inte de ständiga mobilkriget i alla nyhetsartiklar som handlar om iphone eller android.. Även de få där de handlar om Windows Phone så blir det krig. Känns så löjligt. Har ni inget bättre för er? De som är bäst för er behöver ju inte vara bäst för alla. Alla ska vi vara glada för de för om de va som alla fanboys önskar så hade det bara funnits en mobil där ute. Sjukt tråkigt och hämmande för utvecklingen.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

Nejsh inte alls. Det är en liten dator som du kan ringa med.

Liten dator kan jag hålla med om. Ringa däremot...

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Fattar inte de ständiga mobilkriget i alla nyhetsartiklar som handlar om iphone eller android.. Även de få där de handlar om Windows Phone så blir det krig. Känns så löjligt. Har ni inget bättre för er? De som är bäst för er behöver ju inte vara bäst för alla. Alla ska vi vara glada för de för om de va som alla fanboys önskar så hade det bara funnits en mobil där ute. Sjukt tråkigt och hämmande för utvecklingen.

Jag håller med, oavsätt vilken sida man står på är hela discussionen löjlig i sig.

Men om vi ska prata om artikeln så tycker jag att Samsung går rätt väg genom att öka kvaliten på sina produkter. Plastigheten har ständligt besvärat mig. HTC har betydligt bättre kvalité på själva ram och enhet. Men att sleva upp 800 Euro...? Nej tack.

Visa signatur

All your base are belong to us

Permalänk
Medlem
Skrivet av MauseRR:

1300kr för 30 gram aluminium, som hittat

Skickades från m.sweclockers.com

Men som det står i artikeln så kan den även förutom dina 30 gram aluminium få annan processor och sedan ryktas det om att premium varianten är den som får 1440 skärmen medan den andra får 1080 så nog är det mer än bara lite metall.

Kolla priset på iphone 32gb utan abonnemang 7215 :- och i den kan man inte ens sätta in minneskort som i samsungs mobiler för crapple har inte kommit på hur man utvecklar den tekniken :D.

Fortfarande dyrt dock oavsett vad en telefon innehåller så är den inte värd mer än 5k.

Permalänk
Medlem

Screen, why u so big? Jag har redan en surfplatta:/

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Ser vettigt ut, bra att samsung faktiskt lyssnat lite på premiumönskningarna.
Kan mycket väl bli en S5 om kameran visar sig vara reko, ifrån att avskyr Galaxy serien tidigare så.

Däremot är det ju fortfarande rykten, även om dom är relativt bekräftade men inget är final.
Så lite konstig artikel i stil med aftonbladet på rubrik

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Räcker se baksidan för veta att det där är snyggt

haha fan vad kul om den är asful på framsidan då

Visa signatur

Jag har aldrig fel

Permalänk

Tur att man har en valfrihet bland mobilernas värld. Men trevliga specifikationer men frågan är ju om det är lite overkill?

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem

De här med 64bit...
Slänger dom in det bara för att Apple har de o Samsung kan inte vara sämre, eller finns det faktiskt ett behov av 64 bitars adressering i en mobiltelefon?
Känns lite som den vanliga snoppmätartävlingen, som egentligen inte har nån kundnytta alls.

Skrivet av FraG:

Kolla priset på iphone 32gb utan abonnemang 7215 :- och i den kan man inte ens sätta in minneskort som i samsungs mobiler för crapple har inte kommit på hur man utvecklar den tekniken :D.

Det är väll snarare så att när de kan tvinga sina kunder att betala överpris för minneskretsar, istället för att låta dem utöka själva, så gör dom det, företagens fickor e aldrig nog fulla.
En av många anledningar till att jag ogillar Apple som företag, tyvärr har ju även andra hakat på, och vi betalar...

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig förstått vad som skulle vara dåligt med byggkvalitén i Samsungs mobiler. Med det sagt så är det väl bra att det kommer metall för de som gillar det bättre. Sen tycker jag att det är onödigt med mer än 1080p på en sån liten skärm. Hade hellre sett att de satsat på annat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Such screen. Very aluminium. Wow. Much Samsung. Amaze. Much want.

Hur är det med samtalskvalitet då? För det är väl fortfarande en telefon, va?

Doge ringer aldrig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yohooo:

Har du sett den?

Jag har.. I den här nyheten.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av FraG:

Kolla priset på iphone 32gb utan abonnemang 7215 :- och i den kan man inte ens sätta in minneskort som i samsungs mobiler för crapple har inte kommit på hur man utvecklar den tekniken :D.

Du menar alltså att iPhone är som en Google Nexus? Inget minneskort, inte möjligt att byta batteri etc...

Jag är glad att Samsung finns för Android som faktiskt tillför mer än många av konkurrenterna. Hoppas bara att det även kommer en Samsung Galaxy S5 mini med bra prestanda.

Däremot ska vi inte heller blunda för att även Android börjar bli inlåst på olika sätt. Hoppas att EU börjar få upp ögonen vad Samsung gör med sitt Knox. Jag valde Android för att få ha frihet att välja bootloader, rom etc, men det har Samsung nu delvis stoppat med Knox.

Permalänk
Medlem

PPI

Intressant. Snart har folk så många högupplösta skärmar så att det är svårt att veta vad man ska göra av dem.
Det "roliga" är ju att en skärm i dagsläget håller långt mycket längre än övrig hårdvara.

Det vore t.ex. intressant att se om någon kommer att lansera bärbara skärmar. Inte som de tidigare där man kan sätta in telefonen i plattan utan snarare ett protokoll som gör att man kan para vilken telefon som helst med den bärbara skärmen. På så vis skulle man nämligen kunna uppgradera telefonen medan man behöll skärmen en längre tid.

Nu kanske vissa anser att skärmarna uppdateras så pass snabbt att man även måste byta ut dessa varje år, men det är ju inte riktigt sant. Efter 2560px+ lär det dröja ett ganska bra tag innan det finns ett reelt behov av 4k eller 8k och tills det överhuvudtaget finns material (eller bärbara skärmar som är så stora) som blir bättre med ännu högre upplösningar på så små skärmar.

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme

Permalänk
Skrivet av FraG:

Men som det står i artikeln så kan den även förutom dina 30 gram aluminium få annan processor och sedan ryktas det om att premium varianten är den som får 1440 skärmen medan den andra får 1080 så nog är det mer än bara lite metall.

Kolla priset på iphone 32gb utan abonnemang 7215 :- och i den kan man inte ens sätta in minneskort som i samsungs mobiler för crapple har inte kommit på hur man utvecklar den tekniken :D.

Fortfarande dyrt dock oavsett vad en telefon innehåller så är den inte värd mer än 5k.

Vad ska du med mer minne till i en mobil? Lagra mängder med porr?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel 4770K @ 4,2Ghz | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair XMS3 16GB | Gigabyte Gigabyte G1.Sniper M5 | Gainward RTX 2070 | Fractal Design Arc Mini R2 | Be Quiet Straight Power E9 680 W | Western Digital Green 1TB | Bowers & Wilkins MM-1 | BenQ XL2411T | Nvidia 3D Vision 2 | Corsair SSD Neutron 256GB | Seagate Barracuda 1TB | ASUS Xonar Essence STX | Sennheiser Momentum - Black | Be-Quiet SilentWings 2 120mm x3 | Blue Snowball |

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Du menar alltså att iPhone är som en Google Nexus? Inget minneskort, inte möjligt att byta batteri etc...

Iphone kör med minneskrets av giriga anledningar för att kunna ge mobilerna i upplagor 16, 32, 64gb och ta överpris för dessa samtidigt, vilket gör att de garanterar att all profit går till dem vilket det inte gör om du går och köper ett minneskort eftersom det kan vara en annan tillverkare som gjort det. Batteriet får du inte byta själv för då upphör garantin att gälla telefonen ska in till crapple och om du ska göra det trots allt så tar det inte 20 sekunder som på tex samsung s2, s3 och s4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskycoke:

Vad ska du med mer minne till i en mobil? Lagra mängder med porr?

Skickades från m.sweclockers.com

Princip sak, jag behöver det inte men finns andra som gör det och folk köper ju faktiskt iphone med 64gb.
Kan vara skönt på semesterna att kunna ha med sig minneskort och lagra bilder och dylikt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kvickstick:

Och där dog iPhone!

Skickades från m.sweclockers.com

Lol verkligen inte. Har länge funnits Androids med minst lika bra byggkvalité som iPhone.
Du skulle bli en usel analytiker

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Avstängd

2 560 x 1 440 pixlar är rätt onödigt, man behöver inte mer än 1080p på en 5-tums skärm.
Man märker ju ändå ingen skillnad när pixlarna blir så små att man inte kan se dom.
Om något skulle det kunna vara bra om skulle docka mobilen till en datorskärm eller TV.

Priset är helt galet högt. Till och med dyrare än iPhone.

Att den är 64-bit låter väldigt lovande, då det blir på nya ARMv8 arkitekturen som tydligen ska vara väldigt väldesignad och mycket renare än ARMv7.

Skönt att vi äntligen får 64-bit till mobiler och plattor. Skönt att vi har ett 64-bit alternativ till Apple. Synd att det har tagit ett tag.
Hoppas andra tillverkare snart också har 64-bit ute.

Personligen skulle jag inte köpa en Samsung.
- Den i metall lär ju få händerna att lida under i Skandinavisk vinter.
- Deras plastmobiler känns plastiga och billiga.
- Deras skärmar har onaturliga översaturerade färger.
- Exynos soc har dåligt stöd, Samsung släpper inte information till utvecklare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

De här med 64bit...
Slänger dom in det bara för att Apple har de o Samsung kan inte vara sämre, eller finns det faktiskt ett behov av 64 bitars adressering i en mobiltelefon?
Känns lite som den vanliga snoppmätartävlingen, som egentligen inte har nån kundnytta alls.

Beror helt på vad man använder sin mobil/tablet till. Med en iPad och iPhone kan man vara betydligt mer produktiv på jfm valfri Android. Mycket tack vare snabbare processor, men framför allt mer optimerad och professionel programvara (appar).

Tycker denna reklamen från Apple faktiskt fångar upp skillnaderna mellan Android och iOS:
http://techcrunch.com/2014/01/12/apple-your-verse-ipad-ad/

Glöm inte att läsa kommentarerna där

Jag har kört iOS i många år, men skaffade för ett par år sedan en Andoid-tablet. Nu har jag även en Android-telefon men ingen iOS enhet alls längre (dock en iMac med OS X).

Det jag framför allt saknar på Android är proffprogram i klass med GarageBand och iMovie. Något som hos Apple gör det lekande lätt att sedan jobba vidare i exempelvis Logic och Final Cut Pro i OS X. För fotografer finns exempelvis Capture Pilot som fungera tillsammans med Capture One. Listan kan göras lång.

Tyvärr är det många av Android-användarna som själva inte verkar veta vad man kan använda en telefon eller platta till. Istället blir man kallad "fanboy" när man faktiskt försöker visa möjligheterna.

Själv har jag släppt både iOS och Android som tablets, då jag i mitt fotograferande vill ha en kraftfullare maskin att jobba med. Det blev då istället en Windows 8.1 hybrid.

Permalänk
Medlem

hybrid-VR!

Skrivet av rektor:

2 560 x 1 440 pixlar är rätt onödigt, man behöver inte mer än 1080p på en 5-tums skärm.

För de nya och billiga hybrid-VR -hjälmarna där man moterar in en mobil som skärm är 2560 x 1440 dock väldigt bra! Det gör att man får 1280 x 720 per öga istället för t.ex. 960 x 540 som det blir med 1080p.

Om man inte ska använda det på andra vis (t.ex. förstora skärmen via optik (konvertera till stor skärm)) så visst -- då är det väldigt onödigt. Tvivlar på att en människa med normal syn klarar av att se mer än 500 PPI.

Ett exempel på budget-VR är t.ex. vrAse:
http://www.vrase.com/

Perfekt om man tycker Google Streetview eller att kolla på 360 graders bilder osv. är roligt eller bara vill se på film/tv på en riktigt stor skärm (upplevd stor skärm).

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme

Permalänk
Testpilot
Skrivet av whiskycoke:

Vad ska du med mer minne till i en mobil? Lagra mängder med porr?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har en Galaxy S4 16gb (9.8gb som jag kan använda) med ett 32gb MicroSD. Jag har nästan slut på plats..
Vad jag har på mobilen;
*Spel = 8.3gb
*Musik = 14gb (SD kort)
*Serie/film = 1 säsong av den serien jag kollar på ( brukar ligga på 700mb-1.2gb per episod)
*Sedan gör man ju annat med telefonen som fotar, spelar in en och annan video - det tar inte så lite plats det heller.

Jag skulle inte ha något problem med att utnyttja en 64gb intern SD + ett 120gb Micro SD. Problemet är att priserna skalar något förbannat för minsta lilla gb man försöker stoppa in..

Edit: Och innan någon föreslår streaming så kan jag säga att jag redan använder Netflix, men tycker det suger bollar på mobilen (utan proxy till amerikanska Netflix så finns det nästintill inget värt att kolla på).. dumpade Spotify för evigheter sedan då de hade kanske 10-15% av de låtarna jag ville lyssna på.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >