Permalänk

Behöver en ny stol...

Hej kära vänner,

jag behöver en ny stol till min lilla shrine, men det är ju helt värdelöst att köpa stol som inte är:

1. över 2k
2. från IKEA och heter Markus
3. ful och/eller obekväm.

Något jag letar efter är ungefär en sådan här från Office Max, men det verkar inte vara lätt att hitta en sådan.

Är tacksam över alla riktningar i rätt väg mot mitt mål, länkar eller namn, osv.

EDIT; Ju mer den håller sig till stolen jag länkade precis ovanför ju bättre. Jag vill inte ha kontorsstol som i "Sverigestolen", utan mycket hellre en mer fåtölj-liknande konstruktion på hjul.

Permalänk
Medlem

Sitter här i min IKEA MALKOLM och stortrivs!
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20196807/

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk

Jag var och kollade på den stolen, i samma runda även Markus, men kände inte att någon av dem var vad jag sökte efter. De var inte tillräckligt, åh vet inte vilket ord jag söker efter, men mysiga är ett någorlunda bra ord för det här. Men tack ändå!

Permalänk
Medlem

har en http://jysk.se/kontor/kontorsstolar/gold/kontorsstol-mark-mem...
grymt skön.
vänner frågar hur många tusen jag har lagt på stolen

Permalänk
Medlem
Skrivet av mathoa:

har en http://jysk.se/kontor/kontorsstolar/gold/kontorsstol-mark-mem...
grymt skön.
vänner frågar hur många tusen jag har lagt på stolen

Säger helt tvärtom. Plastigare stol får man leta efter. Är så fruktansvärt onöjd med min sån från Jysk som jag köpte i somras.

För övrigt letar jag med stol med liknande krav så följer med lite här.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av mathoa:

har en http://jysk.se/kontor/kontorsstolar/gold/kontorsstol-mark-mem...
grymt skön.
vänner frågar hur många tusen jag har lagt på stolen

Bytte ut den här stolen idag, handtagen sitter med två mesiga skruvar därav den ena har lossnat där nere, den sitter kvar men svingar höger och vänster väldigt lätt.

Det är en bra stol, men handtagen sitter väldigt mesigt.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av lamebiscuit:

Hej kära vänner,

jag behöver en ny stol till min lilla shrine, men det är ju helt värdelöst att köpa stol som inte är:

1. över 2k
2. från IKEA och heter Markus
3. ful och/eller obekväm.

Något jag letar efter är ungefär en sådan här från Office Max, men det verkar inte vara lätt att hitta en sådan.

Är tacksam över alla riktningar i rätt väg mot mitt mål, länkar eller namn, osv.

http://www.chilli.se/sv/artiklar/arbetsplats/kontorsstol/inde...

Har Monza, sjukt nöjd.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Får inte Webhallen o andra hårdvarusidor in "gaming stolar " inom kort? Har inte provat själv, men dom ligger iaf inom budget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem

Magnus från Ikea är faktiskt rätt nice och har ett bra pris.
Däremot ska du aldrig någonsin i hela ditt liv köpa Mark från Jysk, herregud vilket skit.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av mathoa:

har en http://jysk.se/kontor/kontorsstolar/gold/kontorsstol-mark-mem...
grymt skön.
vänner frågar hur många tusen jag har lagt på stolen

Har haft inte mindre än 4 stycken sånna, varav de tre sista var byten på garanti.

Den första torkade sönder och sprack efter ett par månader, de nästkommande bokstavligt talat ramlade isär. Det var allt från trasiga gängor till avbrutna armstöd och skruvar som petade mig i röven. Var dessutom tvungen att låsa varenda skruv med locktite för att den inte skulle tappa skruvarna.

UNDVIK!

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Trevlig butik, synd att man inte har den i närheten. Kinnarps gör fina stolar vi har sådana i skolan och det är inga problem att sitta många timmar i sträck, blir antagligen en ur kinnarps högre serier när det är dags att byta ut min egna stol. De går att finna riktigt fina som begagnade och även fast de kostar som en ny stol från ex jysk så är det galen skillnad på kvalité.

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Avstängd

Race är grymt skön för 1495:- på MIO, även Liam för 1795:- från samma butik

Permalänk
Skrivet av Big Lars:

Säger helt tvärtom. Plastigare stol får man leta efter. Är så fruktansvärt onöjd med min sån från Jysk som jag köpte i somras.

För övrigt letar jag med stol med liknande krav så följer med lite här.

Välkommen ombord, jo jag håller mig från Jyskstolen.

Skrivet av ReverenD:

Får inte Webhallen o andra hårdvarusidor in "gaming stolar " inom kort? Har inte provat själv, men dom ligger iaf inom budget.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vill inte ha en "gamingstol" eller något DXRacer-liknande. De är inte tillräcklgit visually pleasing och dessutom ser de inte sköna ut enligt mig. Men tack för förslaget!

Skrivet av ronz:

Magnus från Ikea är faktiskt rätt nice och har ett bra pris.
Däremot ska du aldrig någonsin i hela ditt liv köpa Mark från Jysk, herregud vilket skit.

Gillade inte Markus, Magnus eller någon annan stol från IKEA. Jag var och kollade där i helgen men blev missnöjd av olika saker varje gång, ofta var det byggkvalitén eller hur "smala" vissa var.

Skrivet av JamesBanana:

Har haft inte mindre än 4 stycken sånna, varav de tre sista var byten på garanti.

Den första torkade sönder och sprack efter ett par månader, de nästkommande bokstavligt talat ramlade isär. Det var allt från trasiga gängor till avbrutna armstöd och skruvar som petade mig i röven. Var dessutom tvungen att låsa varenda skruv med locktite för att den inte skulle tappa skruvarna.

UNDVIK!

Det låter som en oerhört jobbig resa faktiskt... Håller mig gärna från sånt. Kvalité, komfort och utseende är gärna något jag söker lite extra för.

Det är kanske värt att ta en titt på! Tack så mycket för tipset!

Permalänk
Visa signatur

Snuttinuttan
CPU: Intel Core i5-4670k@4,5ghz GPU: MSI GTX 760@Stock
RAM: 12GB Okänt märke 1333mhz 9-9-9-24 PSU: OCZ-ZS 550
MOBO: ASRock z87m-pro4 CASE: Cooler Master CM690

Permalänk
Avstängd

Kinnarp 6000 / 8000, leta på blocket.
Galet bra kvalité och sköna att sitta på i timmar

Visa signatur

| FD R4 Black | i7 4770K@4.6GHz / luft | Gigabyte GA-Z87X-OC | 1x Ezio Foris FG2421 + 2x Benq XL2411T | Asus Xonar STX / Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω | G.Skill Trident X 2x8GB 2400MHz | Corsair AX760 80+ Platinum | Evga GTX 780 Ti 3gb SC ACX | Samsung EVO 250gb + 2x2tb WD Black| Ducky Shine 3 mx brown |

Permalänk
Skrivet av mathoa:

har en http://jysk.se/kontor/kontorsstolar/gold/kontorsstol-mark-mem...
grymt skön.
vänner frågar hur många tusen jag har lagt på stolen

Kan va sämsta skiten jag någonsin haft, efter några månader gick den sönder så kunde inte längre höja/sänka och var tvungen att skruva åt armstöden varannan dag...

Så den rekommenderar jag inte!

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Entusiast
Skrivet av mathoa:

har en http://jysk.se/kontor/kontorsstolar/gold/kontorsstol-mark-mem...
grymt skön.
vänner frågar hur många tusen jag har lagt på stolen

Håller med om att den är grymt skön. Men kvalitén är under all kritik. Min föll bokstavligt talat i bitar efter typ ett år. Lutningen på ryggstödet hade ökat med säkert 20º och armstöden dallrade värre än deltagarna i första avsnittet av "Biggest loosers".
Man satt dessutom direkt på bultarna som håller fast stolen i foten.
Och sist men inte minst, fy fan vad den knarra och gnissla.

Men skön var den!

Permalänk
Skrivet av eXistenZ.se:

Kinnarp 6000 / 8000, leta på blocket.
Galet bra kvalité och sköna att sitta på i timmar

Kinnarps 6000-8000 går ifrån hela idén om en mysigare fåtölj-stol. Det är inte riktigt vad jag letar efter oavsett om de är bra för riktiga kontor. Det ska trots allt vara en bra stol i ett rum med en dator och en säng. Det ska liksom vara lite mysigt. Den ska se tillräckligt mysig ut för att man ska vilja sätta sig i den så fort man ser den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JamesBanana:

Har haft inte mindre än 4 stycken sånna, varav de tre sista var byten på garanti.

Den första torkade sönder och sprack efter ett par månader, de nästkommande bokstavligt talat ramlade isär. Det var allt från trasiga gängor till avbrutna armstöd och skruvar som petade mig i röven. Var dessutom tvungen att låsa varenda skruv med locktite för att den inte skulle tappa skruvarna.

UNDVIK!

Jysk har ju inte direkt rosat marknaden. Här i Piteå har deras arbetare lyckats tända eld på butiken inte mindre än två gånger inom loppet av ett år. Båda gångerna höll de på att ta med sig Elgiganten som låg brevid.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Jysk har ju inte direkt rosat marknaden. Här i Piteå har deras arbetare lyckats tända eld på butiken inte mindre än två gånger inom loppet av ett år. Båda gångerna höll de på att ta med sig Elgiganten som låg brevid.

Jag vet någon som inte gillade stolarna de sålde.

Permalänk

http://i.imgur.com/D3cLBXT.jpg

Bild med vad jag tror är den här stolen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lamebiscuit:

Jag vet någon som inte gillade stolarna de sålde.

Så denne tuttade på butiken eller vadå?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av mathoa:

har en http://jysk.se/kontor/kontorsstolar/gold/kontorsstol-mark-mem...
grymt skön.
vänner frågar hur många tusen jag har lagt på stolen

köpte också en sån här för längesen och bytte ut den lika snabbt, efter bara 2-3 veckor började den gnissla som fan och skruvar åkte ur och landade på golvet hela tiden. Undvik

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Skrivet av Spajdah:

köpte också en sån här för längesen och bytte ut den lika snabbt, efter bara 2-3 veckor började den gnissla som fan och skruvar åkte ur och landade på golvet hela tiden. Undvik

Mmm, det lär inte bli den.

Det måste ju finnas andra människor än jag som vill ha riktigt sköna stolar som man bara kan sjunka ner i och njuta. Ingen sitt-rakt-i-ryggen-stol som är ful och smal.

Permalänk

Det verkar inte finnas sköna stolar i Sverige