Permalänk
Medlem

Datorstol-Är detta något att ha?

Har nu tittat runt lite på diverse kontorsstolar samt så kallade "Gaming" stolar och hittar främst om DxRacer stolar.
De stolarna är dock lite väl dyra och jag vill helst hålla mig under 1800kr.

Efter att ha letat efter ett tag tyckte jag att den här verkade riktigt skön:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/190526-arozzi_monza_g...
samt har ett helt tänkbart pris, problemet är att jag inte någonstans kan hitta några reviews av stolen eller något liknande.
Tror ni att det är en bra stol eller vet någon av er om den är bra eller om den är skräp?
Om ni har förslag på stolar under 1.8 så är förslag välkomna!

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxberg:

Har nu tittat runt lite på diverse kontorsstolar samt så kallade "Gaming" stolar och hittar främst om DxRacer stolar.
De stolarna är dock lite väl dyra och jag vill helst hålla mig under 1800kr.

Efter att ha letat efter ett tag tyckte jag att den här verkade riktigt skön:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/190526-arozzi_monza_g...
samt har ett helt tänkbart pris, problemet är att jag inte någonstans kan hitta några reviews av stolen eller något liknande.
Tror ni att det är en bra stol eller vet någon av er om den är bra eller om den är skräp?
Om ni har förslag på stolar under 1.8 så är förslag välkomna!

Tack för hjälpen!

Jag kan varmt rekommendera stolen Markus ifrån ikea, har själv en sådan och den är sjukt bekväm. Tror den kostar runt 1500.

Johan

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem

Nu kan jag inte svara för den stolen men har suttit i liknande stolar och funnit dom grymt obekväma.
Kan vara så att man behöver använda den ett tag för att den skall forma sig efter dig.

Men personligen så säger jag annars att en vanlig fin kontorsstol med inställningsmöjligheter är mycket trevligare.

Personligen så sitter jag på en stol från ikea för 600kr och finner den god nog :\
Mest för att jag är för snål för att lägga pengar på en stol ^^;

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

Jag kan varmt rekommendera stolen Markus ifrån ikea, har själv en sådan och den är sjukt bekväm. Tror den kostar runt 1500.

Johan

Ska definitivt ta en titt på den, tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Nu kan jag inte svara för den stolen men har suttit i liknande stolar och funnit dom grymt obekväma.
Kan vara så att man behöver använda den ett tag för att den skall forma sig efter dig.

Men personligen så säger jag annars att en vanlig fin kontorsstol med inställningsmöjligheter är mycket trevligare.

Personligen så sitter jag på en stol från ikea för 600kr och finner den god nog :\
Mest för att jag är för snål för att lägga pengar på en stol ^^;

Jo, det kanske är onödigt att köra på en sådan här, så länge stolen är bekväm kvittar det vad det är för någon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

Jag kan varmt rekommendera stolen Markus ifrån ikea, har själv en sådan och den är sjukt bekväm. Tror den kostar runt 1500.

Johan

Kan inte annat än att hålla med, haft den nu i 2 år och den fungerar hur bra som helst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av joontz94:

Kan inte annat än att hålla med, haft den nu i 2 år och den fungerar hur bra som helst!

Klappat och klart, kan inte sitta och tveka i en evighet!
Får hoppas att den är skön, men den ska nog duga med tanke på att jag sitter på en sketen köksstol just nu.

Tack för hjälpen, gjorde inloggning på Sweclockers för att skapa den här tråden, jag har dock varit inne här en hel del innan..
Hur som, låser jag den här tråden nu och i så fall hur?

Permalänk

Själv kör jag med Jysks Prestige, fick den för halva priset (1000kr), och har aldrig hittat en skönare kontors-stol!

I min mening är det lika viktigt med en skön kontors stol som datormus, skärm, högtalare eller prestanda i datorn.
Skulle aldrig falla mig in att sitta mer än 20 minuter i en gammal vanlig kontors-stol nå mer, fy fauen!

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxberg:

Klappat och klart, kan inte sitta och tveka i en evighet!
Får hoppas att den är skön, men den ska nog duga med tanke på att jag sitter på en sketen köksstol just nu.

Tack för hjälpen, gjorde inloggning på Sweclockers för att skapa den här tråden, jag har dock varit inne här en hel del innan..
Hur som, låser jag den här tråden nu och i så fall hur?

Man lämnar tråden som den är, så att andra kan kommentera den om de har liknande ämnen/problem
Endast moderatorer ska kunna ta bort/låsa trådar.

Visa signatur

| i5 4670k (@Stock) | AR01 | Asrock Z87M Pro4
| MSI GTX 770 | SSD 128GB | HDD 500GB | Bitphoenix Prodigy M | superNOVA 550w G2 |Windows 10 | Avid FastTrack Duo | Sennheiser HD 595 + modmic 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZedFerN:

Man lämnar tråden som den är, så att andra kan kommentera den om de har liknande ämnen/problem
Endast moderatorer ska kunna ta bort/låsa trådar.

Tack för infon, hade bra hurni : )