Permalänk

En billig trådlös spelmus?

Jag spelar mycket på en 40" LCD och funderar på att köpa trådlös mus och tangentbord. Men problemet är att min TV redan höjer responstiden en aning. Hur mycket värre skulle det bli med en trådlös mus, och hur stor skillnad är det mellan billiga och dyra?

Just nu använder jag en gammal Intelmouse Explorer 3.0. Jag märker knappt av någon responstid, men muspekaren laggar lite när jag drar den, vilket är irriterande. Beror det på musens dpi och att sånt syns mer på en större skärm?

Vilken mus skulle ni rekommendera och hur billigt kan jag komma undan? Och hur viktigt är det att jag köper ett bra trådlöst tangentbord? Jag har inga responstidsproblem med en xbox-kontroll så jag antar att det inte är lika viktigt som musen?

Permalänk

Jag har ännu inte fått något svar på tråden och jag skulle verkligen uppskatta lite hjälp.

Är det min Intelmouse Explorer som gör att muspekaren laggar när jag drar den över en stor skärm? Och skulle jag kunna lösa problemet om jag köper en mus som man kan justera DPI på? Jag spelar som sagt på en (ny) LCD-LED som lär ha högre responstid än min 10 år gamla TFT trots att jag kör i PC-läge. Vill försöka ta reda på vad problemet beror på och om jag kan spela FPS-spel med någon trådlös mus på TV'n, eller om jag måste köpa en med sladd.

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel men som jag vet det så finns det inte så många trådlösa möss eller tangentbord för just gaming. Nästan alla gaming möss och tangentbord är med sladd..

Om du verkligen vill ha trådlöst så får du nog kika litegrann på möss och tangentbord från Logitech..
T.ex. den här musen skulle nog kunna passa bra för gaming: http://www.inet.se/produkt/6606269/logitech-m510-wireless-mou...

Men som sagt, de flesta gaming möss och tangentbord är inte trådlösa.

Visa signatur

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FIDELI7Y
GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H

Permalänk
Skrivet av HarveySpecter:

Jag spelar mycket på en 40" LCD och funderar på att köpa trådlös mus och tangentbord. Men problemet är att min TV redan höjer responstiden en aning. Hur mycket värre skulle det bli med en trådlös mus, och hur stor skillnad är det mellan billiga och dyra?

Just nu använder jag en gammal Intelmouse Explorer 3.0. Jag märker knappt av någon responstid, men muspekaren laggar lite när jag drar den, vilket är irriterande. Beror det på musens dpi och att sånt syns mer på en större skärm?

Vilken mus skulle ni rekommendera och hur billigt kan jag komma undan? Och hur viktigt är det att jag köper ett bra trådlöst tangentbord? Jag har inga responstidsproblem med en xbox-kontroll så jag antar att det inte är lika viktigt som musen?

Jag kör med en billig mus/tangentbordskombo från Trust framför tvn. Kör mest med xbox-dosan när jag spelar men använder de här till surf dagligen och nåt FPS ibland. Man märker när batterierna börjar bli dåliga att det börjar lagga som du beskriver men så länge de är friska så funkar den väldigt bra. Har laddningsbara AA från IKEA, räcker ganska länge faktiskt.

Skön form på musen, knapp för att ändra DPI i tre steg, två tum/surfknappar. Har också en Intellimouse Explorer 3.0 liggnade och tycker att min Trust har mindre plastig/billig känsla i sig än den.

Tangentbordet har ganska svampig känsla men bra funktionsknappar, duglig volymratt osv, helt ok till det lilla jag skriver. Batteriet räcker riktigt länge i detta, kommer inte ihåg när jag bytte senast.

Jag ångrar inte att jag köpte det i alla fall. Så ja, om du vill ha nåt billigt prisvärt som funkar helt ok och fyller sin funktion men inte mycket mer:
http://trust.com/products/product.aspx?artnr=17583
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=822703

Edit: Jag har dem på 2,5m avstånd från mottagaren i datorn. Provade precis räckvidden och 5m ifrån (så långt ifrån jag kunde komma i vardagsrummet) så har musen fortfarande mottagning. Så räckvidden är inte dålig heller.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Jag köpte en Logitech G700: http://www.proshop.se/Mus/Logitech-Wireless-Gaming-Mouse-G700...

Den här musen är egentligen overkill för mina behov, och jag var inte helt nöjd med känslan i början. Men jag börjar vänja mig nu. Den går att använda både med sladd och trådlöst och jag märker ingen skillnad mellan lägena. Har bara hunnit spela lite BC2 hittills.

Enda nackdelen med en G700 jämfört med en trådad mus är nog att den väger mer p.g.a batteriet, men det stör mig inte särskilt mycket.

P.S Lagget jag upplevde med min IM 3.0 beror på TV'n och det verkar inte vara något jag kan göra särskilt mycket åt.