Vart hittar man ett sådant här perfekt LAN-chassi med skärm? (All-in-one)

Permalänk
Medlem

Vart hittar man ett sådant här perfekt LAN-chassi med skärm? (All-in-one)

Vi har köpt en LiveStream-dator på jobbet (kostar mycket, typ 10K USD) men jag fastnade något enormt för chassit då det hade varit perfekt i min lilla etta hemma i Stockholm då man kan ställa undan den. Fin full-hd-skärm och chassi som man kan få in reko prestanda i.

Någon som har sett om man kan köpa detta chassit med skärm men utan hårdvaran? Lär knappast vara LiveStream som gör hårdvaran själv. Eller om ni har sett något liknande.

Stort tack på förhand!

PS. Vet att det finns liknande moddar men hade lätt kunnat hosta upp ett tusen för ett sådant chassi om skärmen följde med.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Ett tusen för skärm o chassi som desutom är ihopabyggt?

Om det finns så skulle prislappen mer ligga mellan 5-10 tusen skullejag gissa på

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk

tippar på specialdesignat chassi för ändamålet dvs det är nog livestream du ska fråga om tillgång utan hårdvara.

men räkna inte med att det kommer va gratis direkt även om de släpper ett chassi utan hårdvara.

om den kostar närmare 65k:- med hårdvara så har jag svårt att se att de skulle släppa ett tomt chassi för under 5-10k:-

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag hittade denna http://www.nextcomputing.com/products/portable-workstations/r... men såg på ett forum om en kille som sa att han hade sett det på andra sidan pölen (well, ifrån USA där jag är nu), alltså Asien här. Någon som vet mer kanske?

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Ah, ska kolla med dom - men dom vill lik förbannat ha sin egen hårdvara i.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

när jag såg den hära tråden kom jag å tänka på detta chassi

http://www.sweclockers.com/nyhet/17277-aio-drone-station-till...

verkar riktigt grymt

vet ej om det går att köpa dock

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Rekordmedlem

De verkar tillverka det som en sorts barebone och inget hindrar ju att du bygger nått liknade själv om du vill.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av bimbim:

Ah, ska kolla med dom - men dom vill lik förbannat ha sin egen hårdvara i.

det är ju en industriterminal dvs de byggs för att klara extrema innomhusmiljöer med mycket luftföroreningar och ev hög värme.

och industrier vill oftast ha allt i ett kit istället för att bygga eget av bitar från olika håll.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bärrich:

när jag såg den hära tråden kom jag å tänka på detta chassi

http://www.sweclockers.com/nyhet/17277-aio-drone-station-till...

verkar riktigt grymt

vet ej om det går att köpa dock

Inte helt fel - men sjukt fläskig. En tight version av det chassit hade varit guld typ.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

det är ju en industriterminal dvs de byggs för att klara extrema innomhusmiljöer med mycket luftföroreningar och ev hög värme.

och industrier vill oftast ha allt i ett kit istället för att bygga eget av bitar från olika håll.

Jo visst - men någon tillverkar ju delarna (lådan med skärm och PSU som är special). Det är det företaget jag vill åt. Inte dom som säljer hela paketet.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Rekordmedlem

De tillverkar förmodligen lådan själva, om du kollar så anger de flesta custom made, så de köper råmaterial och delar var för sig och tillverkar lådan mer eller mindre från delar som du kan köpa hos en järnhandlare.
Du får välja ut en monitor och sedan bygga en låda i rätt mått med plåtar och beslag som du själv skär ut av en vanlig plåt osv...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

De tillverkar förmodligen lådan själva, om du kollar så anger de flesta custom made, så de köper råmaterial och delar var för sig och tillverkar lådan mer eller mindre från delar som du kan köpa hos en järnhandlare.
Du får välja ut en monitor och sedan bygga en låda i rätt mått med plåtar och beslag som du själv skär ut av en vanlig plåt osv...

Tveksam över det faktiskt. Svårt att se att det skulle vara vägen dom går. Får fortsätta dyka djupare.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Skrivet av bimbim:

Tveksam över det faktiskt. Svårt att se att det skulle vara vägen dom går. Får fortsätta dyka djupare.

varför skulle det vara så svårtänkt?

antingen tillverkar de troligen chassit själva eller har ett underföretag som de specialbeställer chassit från efter egen design.

det är inte så långsökt som man kan tro företag känar massor på att ha så lite mellanhänder som möjligt och att ha egen tillverkning på chassit tar bort ett steg i ledet av mellanhänder.
.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

En tanke: Varför inte bara skruva fast ett Vesa-fäste på ena chassiplåten, så kan du skruva fast din skärm på det? Inte lika snyggt kanske, men i princip samma funktion och väldigt mycket billigare!

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem

Måste väl finnas folk som specialbygger chassin? Kan väl inte vara mycket svårare än att man beskär ett chassi och trycker in en skärm där?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk