Den stora tråden om HTC One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miinan:

VA ?? när jag kör Inställningar - Om - Programuppdateringar, så får jag inte fram något och jag sitter fortfarande med 4.2.2

Japp, 4.3 har funnits ett tag för de flesta, men finns ju CIDs som får vänta längre. Har till exempel för mig att de som köpt sin One från NetOnNet får vanligtvis vänta lite längre på sina uppdateringar. Prova ladda ner CID Getter från Play Store och se vad du har för CID.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Japp, 4.3 har funnits ett tag för de flesta, men finns ju CIDs som får vänta längre. Har till exempel för mig att de som köpt sin One från NetOnNet får vanligtvis vänta lite längre på sina uppdateringar. Prova ladda ner CID Getter från Play Store och se vad du har för CID.

Oki gjorde det och det står HTC_304 är det rätt ?

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miinan:

Oki gjorde det och det står HTC_304 är det rätt ?

Det låter som ett korrekt CID, tyvärr har jag ingen koll på hur det ligger med uppdateringar för den, antar att du får vänta ett tag till om den säger att det inte finns något efter att ha sökt efter uppdateringar.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

är det värt och skaffa en htc one max? eller ska man välja vanliga htc one?

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

är det värt och skaffa en htc one max? eller ska man välja vanliga htc one?

Det kan bara du själv avgöra, vill du ha en stor skärm kör på Max, vill du inte det kör på vanliga One alternativt vänta in HTC One 2.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Väntar otåligt på att få se HTC one 2, men läste nyligen lite rykten här och där och blev så sjukt besviken när många skriver att det kommer vara samma kamera. Tar dom inte åt sig kritiken alls?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Väntar otåligt på att få se HTC one 2, men läste nyligen lite rykten här och där och blev så sjukt besviken när många skriver att det kommer vara samma kamera. Tar dom inte åt sig kritiken alls?

Kan hålla med, One 2 låter lite mer som en HTC One+ om man tittar bakåt när HTC släppte One X och sedan One X+. Är väl bara batteri och processor + gpu och större skärm som är skillnaden egentligen enligt ryktena?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Ja mer en facelift på ONE.
Det enda ja verkligen såg fram emot att dom skulle fixa och optimera mer var kameran, resten var bara bonus.
Men IKKE som det ser ut nu

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Ja mer en facelift på ONE.
Det enda ja verkligen såg fram emot att dom skulle fixa och optimera mer var kameran, resten var bara bonus.
Men IKKE som det ser ut nu

Nya rykten säger: Fetare hårdvara till folket! http://android-revolution-hd.blogspot.se/2014/01/more-details-about-htc-m8.html

Självklart säger ryktena att luren kommer heta HTC One+ som vi förutspådde för drygt en vecka sedan! Känns tyvärr som att jag kommer sakna knapparna, samtidigt är skärmen större så jag antar att man vill spara på utrymme, kan bli bra. Lite fetare batteri hade jag nog kunnat tänka mig.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Verkar bli 6 eller 8mpixel med va ja läst mig till.
Ja hoppas dom styr upp något bra här
Hårdvaran skiter ja lite i faktiskt, kameran, skärmen och hyffsat batteri så är ja nöjd. Tycker one idag är en av dom snyggaste telefonerna.
Kommer ändå bara köra småappar och sånt, spelar aldrig på mobiler.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

Undra när denna HTC släpps.. hm

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Undra när denna HTC släpps.. hm

Skulle gissa någonstans mot slutet av Q1 eller början av Q2.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

Q1 hade varit jäävligt roligt , jag kollar varje dag på cdon om man kan boka den

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

Gillar inte att dom skriver om 4mpixel kamera här :
http://www.phonearena.com/news/HTC-One-set-in-stone-to-arrive...

Hoppas på en v2 av kameran.

Men annars kan man ju inte förvänta sig att den ska kosta 5000kr som dom andra nya flaggskeppen? Lite billigare kanske?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

Antalet pixlar idag, spelar ingen roll, glöm MP från 8-13 idag.. gör ingen skillnad mot en som har 2-4 MP te,x

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

Snarare att den 4Mpixel dom har i ONE inte direkt fått bra kritik, en 6-8 hade betytt att dom uppgraderat eller iaf bytt och gjort något åt den.

8-20,7 Mpixel som övriga kameramobiler har anser ja inte att det spelar så stor roll, men 4 känns faktiskt för lågt. Lite testsiter här och där skriver om att den tappar detaljer i bra ljus, men kan vinna lite i mörker.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Är det någon som har haft problem med att Sense startar om sig själv? Händer oftast en kort stund efter man öppnat en app. RAM-användningen ligger på 1,6 av 1,7 GB, vilket gör telefonen seg.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem

Någon som fått Android 4.4 uppdateringen ännu?

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alicorn:

Är det någon som har haft problem med att Sense startar om sig själv? Händer oftast en kort stund efter man öppnat en app. RAM-användningen ligger på 1,6 av 1,7 GB, vilket gör telefonen seg.

Låter väldigt konstigt, har du provat återställa den? Min använder vanligtvis 800-900MB och detta har aldrig hänt för mig.

Skrivet av Z0rk:

Någon som fått Android 4.4 uppdateringen ännu?

Den är nog endast tillgänglig via ROMs i dagsläget. Kanske blir One+ som får KitKat först till och med, vem vet.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med att kameran blir blå på sidorna av bilden i lite mörkare miljöer? Ser lite ut som backbleed på en skärm/tv.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Låter väldigt konstigt, har du provat återställa den? Min använder vanligtvis 800-900MB och detta har aldrig hänt för mig.

Testade en återställning och tror att det funkade, får se om det händer igen.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Den är nog endast tillgänglig via ROMs i dagsläget. Kanske blir One+ som får KitKat först till och med, vem vet.

Läste någonstans att de hade börjat rulla ut uppdateringen i december. Har även sett 4.4 med Sense 5.5 stock roms att ladda ned.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0rk:

Läste någonstans att de hade börjat rulla ut uppdateringen i december. Har även sett 4.4 med Sense 5.5 stock roms att ladda ned.

Kan mycket väl vara så, Asien brukar ju vara något före oss andra. Det du får tänka på att de stock ROMs där ute, är till stor del läckta versionen och antagligen inte fullständiga versionen.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Såg det nu, riktigt trevligt, sitter och väntar förväntansfull på att baad ska släppa InsertCoin med denna version, vilket lär ske idag.

Någon som märkt några större skillnader?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

fick min htc one i fradags, och har uppdaterat den nu... men har ingen aning om vad denna uppdatgering innebär 0% koll när det gäller Android systemet på mobiler :).. men jag tackar för uppdateringen iaf

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Inaktiv

Det enda nya jag märkt i 4.4.2 uppdateringen än så länge är att batteriikonen är vit istället för grön.

Permalänk

mitt problem med uppdateringen är att väder appen krånglar, den kan inte se min position via wi-fi, vilket den gjorde innan jag uppdaterade.. sen tror att jag har en känsla av att mobilen har blivit lite slöare sen den nya uppdateringen nu.. plus att mobilen äter mer batteri nu också.. från 100% till 95% på bara 3 minuter O_o

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Avstängd

HTC One, Android 4.4.2 KitKat

Systemförbättringar
Säkerhetsförbättringar
Cloud Print Service
Nya blåtands-profiler för att stödja mer mediaenheter.
Flash-stöd borttaget från HTC’s webbläsare.

http://www.swedroid.se/android-4-4-2-uppdatering-rullar-ut-ti...

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

HTC One, Android 4.4.2 KitKat

Systemförbättringar
Säkerhetsförbättringar
Cloud Print Service
Nya blåtands-profiler för att stödja mer mediaenheter.
Flash-stöd borttaget från HTC’s webbläsare.

http://www.swedroid.se/android-4-4-2-uppdatering-rullar-ut-ti...

Fick den alldeles nyss Har man väntat länge på.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X