4G hos tre, 14 dagar ångerrätt. 2Personer

Permalänk
Medlem

4G hos tre, 14 dagar ångerrätt. 2Personer

Hejsan visste inte vilken rubrik jag skulle använda till detta =p.

Det är såhär att jag har testat på ett 4G abonnemang från tre och hade det i ungefär 10-12 dagar innan jag lämna tillbaka det och fick utnyttja ångerrätten.
Nu till min fråga kan min fru gå in idag och teckna ett nytt 4G abonnemang och sen även hon utnyttja dom här 14 dagarna för att prova på?

Alltså tänkte ifall dom ser att jag redan i början på December tog ett sånt här abonnemang på denna adressen och kanske då nekar henne dom 14 dagars ångerrätt som man har.

Varför jag gav tillbaka det sist är på grund av att jag har 2 månader gratis adsl från bredbandsbolaget att utnyttja + att 100Gb gränsen verkar lite litet.
Sen vill jag prova på 4G nu och se ifall det är någon markant skillnad nu när snön ligger och det blåser en hel del ute eller om det är detsamma som innan när vi hade + grader ute.

I framtiden ifall det blir aktuellt med 4G så kommer jag ta det på firma och då få obegränsad datamängd.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Det går väl på vad du köper? Alltså inte vem? Eller var man bor? Eller vem man Bie ihop med? Svårt att tro att de kan neka ångerrätt pga att man är sambo med någon som utnyttjade ånger hos dem en gång i tiden......

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem

Precis, ångerrätten gäller för varje person som köper.
Så ifall hon köper en ny produkt så är det inga problem.
Även om du köper en ny produkt kommer du ha 14 dagars ångerrätt.

Sen om man sätter det i system går det säkert att neka.

Samt att abonnemang och liknande gör även kreditkoll på dig och det är inte så bra att ha för många kreditkoll på sitt personnummer om man ska ta lån eller liknande.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Precis, ångerrätten gäller för varje person som köper.
Så ifall hon köper en ny produkt så är det inga problem.
Även om du köper en ny produkt kommer du ha 14 dagars ångerrätt.

Sen om man sätter det i system går det säkert att neka.

Samt att abonnemang och liknande gör även kreditkoll på dig och det är inte så bra att ha för många kreditkoll på sitt personnummer om man ska ta lån eller liknande.

Okej tack för svaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Precis, ångerrätten gäller för varje person som köper.
Så ifall hon köper en ny produkt så är det inga problem.
Även om du köper en ny produkt kommer du ha 14 dagars ångerrätt.

Sen om man sätter det i system går det säkert att neka.

Samt att abonnemang och liknande gör även kreditkoll på dig och det är inte så bra att ha för många kreditkoll på sitt personnummer om man ska ta lån eller liknande.

What? Ett foretag gor kreditupplysningar for att se ifall du ar lamplig for en kredit. Ifall du har 2 eller 1000 spelar ingen roll, sa lange du skoter betalningarna och inte har anmarkningar.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

What? Ett foretag gor kreditupplysningar for att se ifall du ar lamplig for en kredit. Ifall du har 2 eller 1000 spelar ingen roll, sa lange du skoter betalningarna och inte har anmarkningar.

Jo, man tycker ju det. Sen om man har bra inkomst, sköter betalningar osv så kanske det inte är en jättestor del att man har många sökningar på sig. Men tydligen så är vissa griniga, se nedan från: http://ekonomi-portalen.com/kreditupplysning/kreditupplysning...

Citat:

När du ansöker om ett lån gör banken en kreditupplysning. Det är dock så att många banker och långivare även undersöker hur många kreditupplysningar som har gjorts på dig eftersom det anses vara ett dåligt tecken med för många kreditupplysningar. Det kan t ex vara ett tecken på att du har ansökt om många lån eller att folk / företag är osäkra på din ekonomiska styrka. Ifall du har många kreditupplysningar kan detta påverka dina chanser att få lån på ett negativt sätt. Detta är något som ibland kan verka konstigt med tanke på att vi idag ofta undersöker marknaden och jämför olika alternativ för att kunna hitta så bra och billiga alternativ som möjligt. Vi blir med andra ord straffade för att vi är noggranna.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Nja det är om du har många lån/kreditkort osv som de kanske nekar duig ännu mer kredit. Jag handlar väldigt mycket på faktura och det har aldrig varit några problem med kreditupplysningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Jo, man tycker ju det. Sen om man har bra inkomst, sköter betalningar osv så kanske det inte är en jättestor del att man har många sökningar på sig. Men tydligen så är vissa griniga, se nedan från: http://ekonomi-portalen.com/kreditupplysning/kreditupplysning...

Men jag har för mig att en person som har väldigt många kreditkontroller på sig är mer benägen att ha problem med ekonomin.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Jag blev nekad banklån en gång pga "för många kreditkontroller" så det kan absolut hända.

Hade flyttat och skaffat ny tele , Internet o massa annat runt det som genererade kontroller .

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Jag har minst 20-25 om året iaf utan problem. Antar att jag är trovärdig då

Permalänk
Medlem

Kanske har bankerna ändrat sig något, det är ca 8 år sedan jag drabbades.

Men det skadar dock inte att känna till..

Ser man på div TV-program om folks ekonomi så torde det vara bra om kreditgivare vore lite tuffare på detta.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Kanske har bankerna ändrat sig något, det är ca 8 år sedan jag drabbades.

Men det skadar dock inte att känna till..

Ser man på div TV-program om folks ekonomi så torde det vara bra om kreditgivare vore lite tuffare på detta.

Absolut håller med dig.

Tack så mycket för all input

Permalänk
Medlem

Skickar in frugan och fixar ett nytt abonnemang och testar på det igen nu när kylan och snön ligger på och ser ifall jag får liknande resultat som när vi har + grader ute.

Funderar även över ifall någon 4G router i någon av butikerna kjell&Co ... Clas ohlson ... elgiganten...netonnet..... är bättre än http://www.netonnet.se/art/dator/natverk/3g_4g_router/huawei-... som tre skickar med.

Kan man få bättre mottagning av signalen från masten av en annan 4g modem/router?
Behöver bara 4g modem om det nu finns har en egen netgear router som jag kommer ha bakom ändå.

Tacksam för alla tips

måste dock funka med tre´s abonnemang