Permalänk
Medlem

Missnöjd med Logitech M705

Jag vet inte om jag fått ett söndagsexemplar men efter lite läsning på exempelvis prisjakt så visar det sig att jag inte är den enda som tycker musen är ganska oresponsiv. Det jag sökte var en trådlös lösning till en htpc och har annars i alla år hållit mig borta från trådlösa möss/tangentbord då jag märkt att prestandan inte helt har varit jämförbar med kabelansluten kringutrustning.

Är det någon annan som har denna mus och känner sig missnöjd? Tror ändå den är ganska högt rankad på diverse jämförelsesajter. I spel funkar den knappt. Då orkar den inte alls och musen laggar väldigt mycket. Kör en core i5-4670k oklockad.

En annan fråga är, hur mycket måste man lägga för en trådlös mus som ska funka som en kabelansluten på 4 meters avstånd? Eller är det bara jag som trodde att tekniken gått längre än vad den faktiskt gjort? Kanske inte ens finns sådana?

Permalänk

Logitech G700 och G700s sägs ha samma prestanda som en trådad spelmus. Lägsta responstid är 1ms, men den drar mycket batteri i det läget och jag vet inte på vilka avstånd det fungerar så bra. Duger det inte så kan man alltid koppla i sladden när man spelar, så laddas batteriet också.

Jag beställde den äldre G700 från Proshop.se igår: http://www.proshop.se/Mus/Logitech-Wireless-Gaming-Mouse-G700...
Kan återvända till tråden och berätta hur den fungerar när jag får den.