NZXT lanserar datorlådan H440 – byter 5,25"-platser mot enklare kabeldragning

Permalänk
Medlem

Ser nice ut hoppas inte den har en plastig framsida som många andar NZXT Phantom chassin

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Väldigt smakfull design måste jag säga.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskmasen_99:

Bara jag som faktiskt använder dvd brännaren ett par gånger per år? Senast i julas när jag skulle installera XP på en gammal dator, vid bootningen tyckte den att mitt USB-minne var korrupt av någon konstig anledning (som för övrigt fungerade på andra datorn). Men då kunde jag använda dvdn

Den enstaka gången man inte kan installera win pga något korrupt med usb minne eller liknande så tycker jag helt klart att en externt läsare är bättre än en 5,25 plats.

För dom som fortfarande vill ha 5,25 finns det ett väldigt stort utbud och välja på, vi andra som inte vill se dom alls är det trevligt att utbudet ökar.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Extern dvd-spelar kostar väll 200-300kr idag? Alltså ungefär som en intern.

Chassit såg fint ut dock går det bort pga att modellen enbart har fönster i sidan, hoppas det finns som reservdel eller att dom släpper det separat, dom får också gärna göra en mATX låda utan fönster då hade jag nog varit villig att köpa om den var vettig.

Permalänk
Medlem

Äntligen börjar 5"-platserna försvinna i chassin! Snygg var den med!

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

Nu ska de bara skippa alla dessa onödiga hårddiskplatser och göra det till m-atx!

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Avstängd

Kul att dom vågar svänga ut lite och prova något nytt.

Min nybyggda dator har ingen optisk enhet, det är helt onödigt! Använder det aldrig.
Installerade Linux och Windows från USB minne.

5.25" platser är bara bra om man vill ha en utdragbar hårddisk typ hotplug.

Permalänk

Varför kan de inte uppdatera H630 eller göra ett nytt fulltower som liknar detta!? D: Verkar mycket bättre än H630 förutom inga 5,25-platser och inte stöd för större än ATX-moderkort.

Permalänk

uuuuuu fancy

Permalänk
Medlem

utan fönster och med ljuddämpande material vore onekligen intressant, gillar designed faktiskt, ser ut att vara väldigt praktiskt och bart på insidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

utan fönster och med ljuddämpande material vore onekligen intressant, gillar designed faktiskt, ser ut att vara väldigt praktiskt och bart på insidan.

Den har ljuddämpning överallt utom där fönstret är i vägen. Med tanke på fokus på det estetiska i chassit så går det inte att vara utan fönster. Gillar man det inte är det bara att skaffa ett annat chassi.

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem

Roligt hur folk välkomnar att bli beroende av prissättningen hos "Digital Download"-jättarna.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Plocka bort HDD buren och M-atx så det blir lite mindre så hade jag köpt det Helt såld på lampan där bak! <3

Visa signatur

*L_A_N_N_Z_Y*

Permalänk
Medlem

På tiden. Burken vill man ändå ha på golvet, gärna så långt bort som möjligt. Extern läsare på skrivbordet känns som en bättre lösning 2014.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Roligt hur folk välkomnar att bli beroende av prissättningen hos "Digital Download"-jättarna.

Det går fortfarande köpa vanliga spel/program på skivor om det är billigare och sen ladda hem programmet och utnyttja koden bara.

Eller menar du något annat?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Verkar som en trevlig låda men jag tycker endå att dem skulle kunnat trycka in en 5,25" plats någonstans. Det finns fortfarande behov av DVD-skivor och att skaffa en extern spelare för att den inte får plats i en fulltowerlåda känns bara orimligt.

Jag har inte haft en dvd i mina datorer mer än någon enstaka gång sedan Duron 800mhz med 256mb minne var the shit. Innan usbstickan blev standard kopplade jag in en dvd dom få gånger jag skulle installera om datorn och resten skötte jag över nätet.

Jag skulle gissa att >70% av Sveriges hushåll har tillgång till >100 mbit/s uppkoppling vilket verkligen torde innebära att i Sverige är snart DVD'n helt utdöd. Spel och mjukvara inhandlas och installeras allt mer digitalt även om man har långsammare uppkoppling, musik spelas "aldrig" via brända cd-skivor och nästa generation ser skivor som något konstigt i stil med LP fast mer plastskräp.

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Skrivet av sCaz:

Jag har inte haft en dvd i mina datorer mer än någon enstaka gång sedan Duron 800mhz med 256mb minne var the shit. Innan usbstickan blev standard kopplade jag in en dvd dom få gånger jag skulle installera om datorn och resten skötte jag över nätet.

Jag skulle gissa att >70% av Sveriges hushåll har tillgång till >100 mbit/s uppkoppling vilket verkligen torde innebära att i Sverige är snart DVD'n helt utdöd. Spel och mjukvara inhandlas och installeras allt mer digitalt även om man har långsammare uppkoppling, musik spelas "aldrig" via brända cd-skivor och nästa generation ser skivor som något konstigt i stil med LP fast mer plastskräp.

Kan direkt säga att siffran 70% är uppåt väggarna. Dock förstår jag din poäng med DVDn, att överföra en DVDs innehåll över nätet tar med 10mbits uppkoppling inte mer än en och en halv timme.

Ser dock precis som dig att det dör ut, hade läsare i min första dator och sen dess har det varit så att jag plockat fram den de få gånger per år som det behövts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plattangen:

Kan direkt säga att siffran 70% är uppåt väggarna. Dock förstår jag din poäng med DVDn, att överföra en DVDs innehåll över nätet tar med 10mbits uppkoppling inte mer än en och en halv timme.

Ser dock precis som dig att det dör ut, hade läsare i min första dator och sen dess har det varit så att jag plockat fram den de få gånger per år som det behövts.

Jag använde morsans dator fram tills hon gick över till MacBook Air och ESXI med SPCS i windows fängelse..
När vi köpte ESXI servern köpte vi även "bärbar" DVD brännare, den samlar mest damm men den kan säkert komma att användas vid senare tillfälle..

Kan även tillägga att extern dvd läsare/brännare är inte mycket dyrare än klumpiga 5,25" och har helt OK hastighet om man kör dubbla usb portar.. Dessutom slipper man tanken på att man har stenåldersteknik i burken!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk

jag säger itne emot detta men o utesluta alla o tine ha en vore lite överdrift, för jag använder den och har riggat burken som media station och använder min dvd/ bluray samling o kolla på.

för även om det mesta fins online o få tag på fins inte presis allt, flera filmer jag har på skiva vare sig spel eller film är omöjliga att komma över så som outrun 2, fallout 1-2 existerar itne på steam eller gog (de togs bort av legal smörja)

Permalänk
Avstängd

Näe, Faan jag vill ha min 5.25 plats!! Det var fan bättre förr.

Visa signatur

Jag har aldrig fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Det går fortfarande köpa vanliga spel/program på skivor om det är billigare och sen ladda hem programmet och utnyttja koden bara.

Eller menar du något annat?

Finns fortfarande en hel del spel som inte använder Steam, Origin eller liknande.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Till alla som gnäller om att det inte finns 5.25" plats?
Vad satan använder ni den till?

Har inte haft optisk läsare på flera år och har aldrig saknat.
Fläktkontroll, varför? Med mjukvara får man det helt automatisk
och aldrig högre hastighet än vad som behövs.

Fläktstyrning i mjukvara är mindre trevligt om du kör flera operativsystem eller varje gång datorn sätts igång eller startas om. Med det sagt, så använder jag ingen fläktkontroller utan har en setup som är tyst från början.

Däremot använder jag en optisk enhet, det är inte ofta, men det har hänt ett antal gånger sedan jag köpte maskinen.
Bra exempel är om man vill installera spel på releasedagen och servrarna är fullständigt överlastade. Det gjorde jag när BF3 kom ut.

Jag har också använt den för att köra äldre spel, som inte finns eller inte går att göra redeem på, hos origin eller steam.
Där skulle ett alternativ givetvis vara att piratkopiera, men det känns överflödigt när jag faktiskt äger spelet.

Vill man se video i bra kvalité är bluray tveklöst bättre än någon annan streamingtjänst. Åter igen är det enda som kan konkurrera piratkopior på blurayskivor, vilket jag inte anser vara ett alternativ.

Jag har även använt min optiska enhet till att göra flac-rippar av skivor som jag äger, men inte hittat online.

Vad som stör mig mer än att folk saknar _en_ 5.25"-plats i chassit är varför chassit är stort nog att rymma massa 5.25"-enheter utan att ha någon.
Hade varit vettigare att göra chassit mindre när man inte behöver ha plats för 5.25". Slutligen, varför inte en ynka plats för en optisk slim-enhet?

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av plattangen:

Kan direkt säga att siffran 70% är uppåt väggarna. Dock förstår jag din poäng med DVDn, att överföra en DVDs innehåll över nätet tar med 10mbits uppkoppling inte mer än en och en halv timme.

Ser dock precis som dig att det dör ut, hade läsare i min första dator och sen dess har det varit så att jag plockat fram den de få gånger per år som det behövts.

Com Hem når >50% av hushållen. Övriga stadsnät och kabelleverantörer skulle alltså inte nå 20%?

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk

Jösses! Om folk får spel av att windows-knappen är borttagen i Windows 8.x, vad ska inte hända nu? Revolt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamq10:

Vad som stör mig mer än att folk saknar _en_ 5.25"-plats i chassit är varför chassit är stort nog att rymma massa 5.25"-enheter utan att ha någon.
Hade varit vettigare att göra chassit mindre när man inte behöver ha plats för 5.25". Slutligen, varför inte en ynka plats för en optisk slim-enhet?

Nåväl, personligen har jag image-kopior på alla mina äldre spel. Skulle aldrig falla min in att stödja Bluray heller, gjorde mig av med min interna optiska enhet runt 2002-2003 och har inte sett tillbaka en sekund. Ärligt talat är det snarare skönt att se ett chassi utan 5.25 och onödiga slimplatser. Detta är mer åt det håll vad jag vill ha personligen.

Kan vi inte få ha ett chassi utan 5.25'or utan att folk klagar på det? Det finns gott om chassin med dem, vi kan väl få ha ett par utan?

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Kan vi inte få ha ett chassi utan 5.25'or utan att folk klagar på det? Det finns gott om chassin med dem, vi kan väl få ha ett par utan?

Hade inte klagat om chassit hade haft en vettigare formfaktor, nu har man tagit bort luckan men behållt utrymmet, vilket känns meningslöst.

Däremot delar jag helt din åsikt om att det bara är bra både med alternativ åt båda håll. I mitt fall valde jag ett chassi med lucka, så behöver jag aldrig se att det sitter en optisk enhet i

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamq10:

Hade inte klagat om chassit hade haft en vettigare formfaktor, nu har man tagit bort luckan men behållt utrymmet, vilket känns meningslöst.

Däremot delar jag helt din åsikt om att det bara är bra både med alternativ åt båda håll. I mitt fall valde jag ett chassi med lucka, så behöver jag aldrig se att det sitter en optisk enhet i

Tyckte att utrymmet kom väl till pass med gott om plats för luftflöde genom fronten som inte blockeras alltför illa av diskarna. Mest bara glad att slippa dem personligen. Lite sak samma hur stort chassit är sålänge det inte är alltför klumpigt, hade varit kul med en mer slimmad variant dock för skojs skull.

EDIT: Snigel?

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Till alla som gnäller om att det inte finns 5.25" plats?
Vad satan använder ni den till?

Har inte haft optisk läsare på flera år och har aldrig saknat.
Fläktkontroll, varför? Med mjukvara får man det helt automatisk
och aldrig högre hastighet än vad som behövs.

Stör mig mer på att dom inte testade radiator clearance när dom byggde chassit, hade dom testat innan så hade dom enkelt kunnat ändra och vi hade varit mer nöjda.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem

Kan ni inte börja testa temperaturer i olika chassin också? Både CPU och GPU gick upp över 10c när jag bytte från R4 till H440... Långt ifrån roligt.