Hur mycket kan man få för en Blixt SB-300 oanvänd?

Permalänk
Medlem

Hur mycket kan man få för en Blixt SB-300 oanvänd?

I december så hade Nikon ett erbjudande att man fick med en Blixt SB-300(1490kr) och en Wi-Fi adapter WU-1a(539kr) om man köpte en D5200.

anledningen till att jag har dom att sälja är p.g.a.. Mmn familj köpte 2st kameror så vi fick två blixtrar och två wi-fi adaptrar men behöver bara en av varje.

Hur mycket skulle du/ni tro att man kan få för en oanvänd Blixt SB-300 och en Wi-Fi adapter WU-1a? Dom är HELT oanvänd, har inte ens öppnat för packningen.

Eftersom jag är ny inom kamera området så vet jag inget om begagnade priser och jag själv skulle aldrig betala mer än 200kr för en blixt, men jag skulle gissa på att dom som vet något förstår varför man ska ha det, så skulle dom kunna betala halva priset om man bara vill ha en av dom eller 60% om man köper båda, vad tror du?

En liten "Off-Topic" fråga bara för att jag tycker det är lite onödigt att göra en ny tråd, går det att filma längre än 20min, för t.ex. en timelaps på en d5200?

Tackar för er hjälp, kommer nog ge mig mycket glädje att läsa.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

SB-400 (som ju är en något bättre blixt, om man inte MÅSTE kunna vinkla den lite bakåt) verkar gå för ca 500-600kr på tradera. Hur mycket dessa är använda vet jag inte, men med det i åtanke så är det nog inte rimligt att få mer än så iaf, om man inte har tur och hittar "rätt" köpare.

Ang. timelapse: Är det någon funktion i kameran som automatiskt sätter ihop till ett videoklipp? Är den ändå begränsad till 20min "inspelning"? För säg att man tar en bild i sekunden, då skulle ju 20 min färdig film innebära inspelningen spänner över 20h.
Annars är det väl bara att låta kameran ta stillbilder som du sedan själv sätter ihop till ett filmklipp. Jag vet inte om D5200 har inbyggd funktion för det, men en trådutlösare med timer osv kostar inte mer än en hundralapp eller två på ebay...

Permalänk
Medlem

ja som sagt..timelaps är inte film..det är MASSA bilder som är tagna under lång tid för att sen sättas ihop till en film.. men rent filmande så är nog kameran låst till 20 elr max 30min då det inte är en videokamera utan fotokamera. men hur ofta filmar man i 30min i sträck?? aldrig..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanc4:

I december så hade Nikon ett erbjudande att man fick med en Blixt SB-300(1490kr) och en Wi-Fi adapter WU-1a(539kr) om man köpte en D5200.

anledningen till att jag har dom att sälja är p.g.a.. Mmn familj köpte 2st kameror så vi fick två blixtrar och två wi-fi adaptrar men behöver bara en av varje.

Hur mycket skulle du/ni tro att man kan få för en oanvänd Blixt SB-300 och en Wi-Fi adapter WU-1a? Dom är HELT oanvänd, har inte ens öppnat för packningen.

Eftersom jag är ny inom kamera området så vet jag inget om begagnade priser och jag själv skulle aldrig betala mer än 200kr för en blixt, men jag skulle gissa på att dom som vet något förstår varför man ska ha det, så skulle dom kunna betala halva priset om man bara vill ha en av dom eller 60% om man köper båda, vad tror du?

En liten "Off-Topic" fråga bara för att jag tycker det är lite onödigt att göra en ny tråd, går det att filma längre än 20min, för t.ex. en timelaps på en d5200?

Tackar för er hjälp, kommer nog ge mig mycket glädje att läsa.

Köpte min SB-400 för 540kr + frakt på tradera för ett år sen och den levererar än.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]