Permalänk
Medlem

Laggar i cs:go

Hallå när ja kör cs:go har ja kollat me tex fraps för att se min fps o den ligger runt 150-200, men ändå känner jag av att när ja spelar så laggar/kackar det fram inga stora lagg men det är som om den lixom koppar över o visar nästa bild i spelet så att man får en uppfattning om att det laggar. jag har kollat internet så det inte är slött o det ska funka normalt, samt installerat om cs:go samt hela steam. men ingen framgång? vad kan de vara tro?

Permalänk

Mouse acceleration eller några andra jobbiga inställningar igång?

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Mouse acceleration eller några andra jobbiga inställningar igång?

Mouse acceleration var på. men vad gör den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av specel:

Mouse acceleration var på. men vad gör den?

att musrörelsen inte är linjär.

ju snabbare du dra musen, ju mer förflyttar den sig.
Det ogillas av de flesta insatta, men ändå envisas spelutvecklare med att ha det på som standard.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Vad har du för cpu och gpu? Antar att du har drivrutiner till allt? Chipset, gpu och eventuellt ljudkort.
Drivrutiner kan absolut vara boven, vilket du lätt kan kolla genom att installera en snäppet äldre version för din gpu. Börja där vet jag.
På rak arm kan jag annars tänka mig att någon energisparfunktion i ditt BIOS kan ställa till det. Exempelvis Intel's Speedstep och dylikt som gör att processorn klockar upp och ned sig dynamiskt beroende på behovet som ställs av den.
Bara CS:GO som strular på detta sättet?
Kan ju vara problem med din hårddisk annars kanske. Tillräckligt med ram-minne ledigt när du kör det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

att musrörelsen inte är linjär.

ju snabbare du dra musen, ju mer förflyttar den sig.
Det ogillas av de flesta insatta, men ändå envisas spelutvecklare med att ha det på som standard.

ja stängde då av den o det verkar ju funka fint

tack alla för hjälpen

Permalänk
Skrivet av specel:

ja stängde då av den o det verkar ju funka fint

tack alla för hjälpen

Har en vän som inte är så vaken av sig och han upplevde också denna inställning som "lagg/hack/dålig fps" ..
Så antog att det var samma för dig :]

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|