Microsoft planerar Windows 9 till april 2015

Permalänk
Skrivet av eakgbg:

Windows 98 Succé (win 98 32bitars slopade dos stort framsteg)

Neheej du. Win 98 baserades fortfarande på DOS. Dock försökte Microsoft gömma undan DOS så gott det gick.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hyperträd:

Neheej du. Win 98 baserades fortfarande på DOS. Dock försökte Microsoft gömma undan DOS så gott det gick.

Ja, Windows ME var väl också DOS-baserat? Först efter det som det slopades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Undrar om de kommer trycka ännu mer på molnintegrationen än vad de gör i win 8.1? Med lite tur får de böter så in i helvete av EU om de försöker tvinga alla att köra genom MS login och NSA designade skydrive. Att OS automatiskt laddar upp dokument till en tjänst där man vet att NSA har sina feta fingrar inblandade är bara tragiskt.

Ännu mer tragiskt är att ingen här verkar bry sig. Svenskar verkar gilla att staten gräver runt i deras privatliv.

Håller helt med, skit windows 8 ladder ju fan upp allt privat man har till "molnet" och det går ju inte att stoppa det!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spanky89:

Håller helt med, skit windows 8 ladder ju fan upp allt privat man har till "molnet" och det går ju inte att stoppa det!!!

Va? Klart du kan stoppa det. Du behöver ju inte ens använda det heller. Vill du ha hjälp med hur man gör?

Skrivet av AxMi-24:

Undrar om de kommer trycka ännu mer på molnintegrationen än vad de gör i win 8.1? Med lite tur får de böter så in i helvete av EU om de försöker tvinga alla att köra genom MS login och NSA designade skydrive. Att OS automatiskt laddar upp dokument till en tjänst där man vet att NSA har sina feta fingrar inblandade är bara tragiskt.

Ännu mer tragiskt är att ingen här verkar bry sig. Svenskar verkar gilla att staten gräver runt i deras privatliv.

Samma för dig då. Du tvingas inte alls att använda vare sig "MS login" eller SkyDrive. Har installerat flera Windows 8 och 8.1 maskiner där det gått kalas utan att behöva använda sig av "MS login" eller SkyDrive. Själv använder jag "MS login" och SkyDrive men endast för att synka inställningar och bakgrundsbild på mina maskiner, tycker jag är väldigt smidigt att slippa anpassa Windows varje gång man loggar in på en ny maskin.

Vill även du ha hjälp med hur man gör för att inte använda *MS login* och SkyDrive? Så kanske du lär dig något på kuppen, slipper du spy ut dig osanningar. Gäller även dig Spanky89.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk

Säg att jag slipper det jävla tablet-ui't på min stationära!

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Va? Klart du kan stoppa det. Du behöver ju inte ens använda det heller. Vill du ha hjälp med hur man gör?

Samma för dig då. Du tvingas inte alls att använda vare sig "MS login" eller SkyDrive. Har installerat flera Windows 8 och 8.1 maskiner där det gått kalas utan att behöva använda sig av "MS login" eller SkyDrive. Själv använder jag "MS login" och SkyDrive men endast för att synka inställningar och bakgrundsbild på mina maskiner, tycker jag är väldigt smidigt att slippa anpassa Windows varje gång man loggar in på en ny maskin.

Vill även du ha hjälp med hur man gör för att inte använda *MS login* och SkyDrive? Så kanske du lär dig något på kuppen, slipper du spy ut dig osanningar. Gäller även dig Spanky89.

MS har - förmodligen fullt medvetet - gjort ett ganska bra jobb med att gömma undan den optionen i setupen, tycker inte det finns några som helst skäl att vara spydig och försöka dumförklara folk som inte hittat den första gången de installerade W8.

Att byta logintyp i det installerade OSet medför en del komplikationer med userkatalognamn osv, så det är inte heller aktuellt för alla.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!