Problem med trådlöst nätverkskort Acer Aspire

Permalänk
Medlem

Problem med trådlöst nätverkskort Acer Aspire

Tjenare!
Jag har problem med ett trådlöst nätverkskort på en Acer Aspire.

Jag får helt enkelt meddelandet att det inte finns några nätverk att ansluta till, även om jag i mobilen ser flera nätverk, och det aktuella har utmärkt styrka.

Jag hittar ingen liten fysisk "switch" som stänger av nätverkskortet, som annars brukar vara vanligt på laptops. Jag har även provat att avaktivera och aktivera nätverkskortet i enhetshanteraren. Det finns någon kombination, typ Fn + F5 som ska stänga av nätverket, men det verkar gälla någon Bluetoothlösning, även här borde det ju aktiveras i enhetshanteraren. Det finns inga nya uppdateringar till drivrutiner. När jag kollar kortets egenskaper står det att kortet fungerar korrekt, men uppenbarligen stämmer inte detta.

Det funkar iallafall med trådburet nätverk, men det är ju inte direkt smidigt.

Allt har funkat tills jag fick problem att logga in på min användare, typ "användarprofiltjänsten misslyckades med inloggningen". Detta fick jag åtgärda i registret och efter att det var löst funkade inte nätverkskortet. Det tog dock ganska lång tid mellan att jag fick detta problemet tills att jag åtgärdade det, så jag är osäker på om det är sammankopplat med nätverkskortet.

Datorn är köpt i slutet av år 2010.

Tack för all hjälp

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Hej Eddy

Det låter helt klart som att din antenn är avstängd.
FN+F5 alternativt FN+F6 aktiverar nätverkskortet (det brukar vara kombinerat med bluetooth på/av) och om det är avslaget där kommer det inte hjälpa att återaktivera det i enhetshanteraren, då enhetshanteraren hanterar mjukvaran (drivrutinen) och inte hårdvaran, men framför allt inte antennen (som är den man stänger av med funktions-kombinationen).

Om du återkommer med exakt modellbeteckning så kan jag se vad det är för funktionskombination du behöver trycka ner.

Visa signatur

Acer Sverige | Support & Service: 060 - 10 25 00 | support.sweden [at] acer.com | Facebook | Acer Web | Acer Community

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcerSverige:

Hej Eddy

Det låter helt klart som att din antenn är avstängd.
FN+F5 alternativt FN+F6 aktiverar nätverkskortet (det brukar vara kombinerat med bluetooth på/av) och om det är avslaget där kommer det inte hjälpa att återaktivera det i enhetshanteraren, då enhetshanteraren hanterar mjukvaran (drivrutinen) och inte hårdvaran, men framför allt inte antennen (som är den man stänger av med funktions-kombinationen).

Om du återkommer med exakt modellbeteckning så kan jag se vad det är för funktionskombination du behöver trycka ner.

Tjenare!
Modellen är Acer Aspire 4820TG

Ledsen att det tog lite tid att få reda på det!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Hej

Tack för svar.
På den modellen ska det vara FN+F3 om jag inte missminner mig, kan du testa det?

Mvh
Acer

Visa signatur

Acer Sverige | Support & Service: 060 - 10 25 00 | support.sweden [at] acer.com | Facebook | Acer Web | Acer Community