Uppgradera från döende MX518, hjälp och tips sökes!

Permalänk

Uppgradera från döende MX518, hjälp och tips sökes!

Som titeln föreslår ska jag köpa ny mus på grund av att min "Gamle trofast" Logitech MX518 är på väg att lämna detta jordeliv.
Den har fått det ganska välkända problemet att den då och då disconnectar och reconnectar till datorn, framför allt när jag spelar.
Som jag har förstått det så beror det på ett fel i kabeln som går att lösa genom att öppna musen och skära och löda själv, men efter fem och ett halvt väldigt trevliga år så låter jag hellre min vän somna in fridfullt.

Men ja, ut med det gamla och in med det nya!
Nu ska jag ju då köpa ny mus, och de jag tittar mest på är uppföljaren till MX518, alltså G400/S, eller A4Tech X7 XL-750BK, länkar följer nedan.

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil...
http://www.maxfps.se/moss/a4tech/x7-laser-gaming-mouse-xl-750...

Priset är ju ganska betydande lägre på X7an, men det betyder ju inte så mycket utan att titta på hur länge den lever, så av er erfarenhet, vilken mus tror ni har längst levnadstid?

Jag ägnar mig mest åt slösurfande och spelande.
Jag spelar spel i de flesta genrerna, så jag ser hellre en all around-mus än någon som är anpassad till exempelvis fps-spel.
De kraven jag har är att knappar för att bläddra framåt och bakåt ska finnas, scroll ses väl som ganska given, och det är självklart ett plus om man kan ändra dpi-känsligheten från musen, men inget superviktigt.

Vilken skulle ni välja av de två, och varför?
Finns det någon annan ni skulle rekommendera framför de båda, i så fall vilken och varför?
Om ni rekommenderar någon annan så behöver det inte vara någon speciellt flashig mus utseendemässigt, så länge den är skön!

Tack på förhand!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C, CPU: R7 3700X, GPU: MSI GTX1080, Mobo: MSI X470 Gaming Plus, PSU: Kolink Enclave 600W, RAM: Corsair Vengeance LP 32GB 3200Mhz (2x16GB), Kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga G400s, har den själv och har haft den andra du länkade också. Den sitter bättre i handen. ( stora som små vad jag har förstått) Kan även säga att jag tycker att "trifire" knappen eller vad den kallas, på x7an kan vara riktigt störande och har aldrig hjälpt mig i någon situation inom FPS. Kan inte komma på i något fall den skulle komma till användning..

Visa signatur

/blodbert

Permalänk

Om du har haft båda två så är det ju helt perfekt att få din röst, och det var faktiskt G400s jag funderade mest på, den känns mer kvalitativ på något vis.
Nej den knappen skulle jag nog näst intill garanterat aldrig använda, speciellt inte med tanke på att jag lirar väldigt lite fps-spel nu för tiden.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C, CPU: R7 3700X, GPU: MSI GTX1080, Mobo: MSI X470 Gaming Plus, PSU: Kolink Enclave 600W, RAM: Corsair Vengeance LP 32GB 3200Mhz (2x16GB), Kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av klejsmedkeps:

Om du har haft båda två så är det ju helt perfekt att få din röst, och det var faktiskt G400s jag funderade mest på, den känns mer kvalitativ på något vis.
Nej den knappen skulle jag nog näst intill garanterat aldrig använda, speciellt inte med tanke på att jag lirar väldigt lite fps-spel nu för tiden.

Har en MX518, G400s känns precis likadan fast med lite trevligare material ovanpå. Satsa på den, formen är oslagbar