Larvigaste/roligaste namnet på datorprodukt

Permalänk

Larvigaste/roligaste namnet på datorprodukt

Såg precis en annons för datorpaketet EDGE Destroyer från Netonnet och kunde inte låta bli att fnissa lite, vilket inspirerade mig till att skapa denna tråd.

Vilket är det "over the edge" pretentiösa, larvigaste eller roligaste namn ni sett på en datorprodukt? Länka gärna!

Misstänker att det framförallt är gamingrelaterade produkter som får dessa namn, men jag kanske har fel?

Permalänk
Medlem

Razer Taimat... Behöver det ens en förklaring?

Edit: EDGE Doombringer var också rätt fjantigt namn på en dator....

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoamBox:

Razer Taimat... Behöver det ens en förklaring?

Made in Taiwan

Visa signatur

-

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av FoamBox:

Razer Taimat... Behöver det ens en förklaring?

Edit: EDGE Doombringer var också rätt fjantigt namn på en dator....

Förlåt om jag missar poängen helt men heter den inte Tiamat?
Den mytologiska drakgestalten?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv

i.Beat.Blaxx - En väldigt ickerasistisk mp3-spelare.

Dold text
Permalänk
Avstängd

Sega

Permalänk
Permalänk
Medlem

iphone, ipad, imac

välkommen till 1999 när "i"-nternet var något nytt

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Skrivet av MrNeikter:

i.Beat.Blaxx - En väldigt ickerasistisk mp3-spelare.

What?

Permalänk
Skrivet av sesam2k:

iphone, ipad, imac

välkommen till 1999 när "i"-nternet var något nytt

Ja lite så känns det, men på nåt sätt är det förlåtande när Apple använder det, blir ännu värre när andra tillverkare gör samma sak, ofta på med i-enheter kompatibel hårdvara. Även prefixed "e" känns lite 90-tal.

Permalänk
Medlem

Hihi, Kukram hade jag missat förut.. Klockrent namn här i sverige - älskade loggan man kunde se där genom inetlänken

Kylaren Coolink Silentator tycker jag har ett härligt överambitiöst namn. Rätt bra kylare dock för sin tid! (besläktad med Noctua)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=237211

Silverstone Air penetrator fläktar förtjänar ett omnämnande också. Låter som en porris
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=647473

Gentle Typhoon (Scythe) kan man ju tycka är aningens motsägelsefullt annars, men det har man liksom lärt sig acceptera vid det här laget.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otto95:

Närbild ...

Permalänk
Medlem

"BitFenix Outlaw" tycker jag känns ganska lam. Håller dock med om att ibeatblaxx är sämst hittills

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skurtbert:

Ja lite så känns det, men på nåt sätt är det förlåtande när Apple använder det, blir ännu värre när andra tillverkare gör samma sak, ofta på med i-enheter kompatibel hårdvara. Även prefixed "e" känns lite 90-tal.

EeeBox...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Superflower är ett märke som har svårt att inge förtroende tycker jag pga det fåniga namnet, fast de gör en del bra nätagg

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Wii?

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

XBone

Visa signatur

Dator: Goodbody's Node
Kringutrustning: Samsung SyncMaster BX2331 24" LED 1080p, Logitech C910 Pro Webcam, Corsair Vengence K90, Mionix Naos 5000, Roccat Taito mousemat

Permalänk
Medlem

Mitt första 780 jag ägde, tycker att det såg ganska maffigt ut men man kan ju fundera lite över namnet. Lite typiskt asiatiskt?

Inno3D GeForce GTX 780 iChill HerculeZ 3000

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Börjar alltid skratta/gråta när jag ser Soundblaster dyngan

Creative Sound Blaster x-fi Titanium Fatal1ty Champion

Låter asakoolt assåå, måste ha.

Permalänk
Medlem

Det blir nog svårt att slå kukram.
Silverstones Sugo-serie låter inte så het.
Cooler Master har några chassin i stil med Storm Trooper Enforcer Super Sniper.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Är halvt OT, men det här sydkoreanska företaget har ett fantastiskt namn. http://www.pungkuk.com/

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd

Larvigaste måste vara det AMD kört med sen urtiders tider...

Black Edition, XXX Edition, Elite Edition, Omgwtfbbq edition, Uber Edition, 1337 Edition....... list goes on.....

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Är halvt OT, men det här sydkoreanska företaget har ett fantastiskt namn. http://www.pungkuk.com/

Fy fan, nu fick jag ont i magen

Permalänk
Medlem

Föredrar denna Inno3D iChill GeForce GTX 780 HerculeZ X3 Ultra

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk

Lite OffTopic men, http://sv.wikipedia.org/wiki/Honda_Fitta

EDIT: Mattel Barbie PC / Hot Wheels PC är inte heller de bästa namnen

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av GladiumMiles:

Lite OffTopic men, http://sv.wikipedia.org/wiki/Honda_Fitta

EDIT: Mattel Barbie PC / Hot Wheels PC är inte heller de bästa namnen

Honda Jazz. Även kallad Honda Fit. ?

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Skrivet av Yooriitzz:

Honda Jazz. Även kallad Honda Fit. ?

De bestämde sig att byta namn till Jazz efter att svenska kontoret berättat vad ordet betydde på svenska.

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av GladiumMiles:

De bestämde sig att byta namn till Jazz efter att svenska kontoret berättat vad ordet betydde på svenska.

Jaha. I see. Kul namn iaf

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Sötast
Skrivet av Yooriitzz:

Honda Jazz. Även kallad Honda Fit. ?

Bara att följa länken så förstår du nog ^^