Permalänk
Medlem

Hur starta HP Pavilion från BIOS

Jag försöker starta min HP Pavilion från BIOS då jag ska installera en Vista skiva. De har varit lite problematiskt hela tiden men nu när jag trycker F12 eller någon annan knapp så stannar den liksom bara upp och visar HP:s logga på skärmen tills jag släpper knappen och då går den in i Windows 8. Men jag vill ju att den ska boota från DVD:n men den gör inte det. Någon som har någon ide?

Jag kommer liksom inte åt själva BIOS läget längre.

Anders

Permalänk

Hej!

Lättare om du skriver modellen på din bärbara. Sen en dum fråga men varför vista och inte windows 7???

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < )

Permalänk

Gäller kanske Pavilion burkar generellt? http://h30434.www3.hp.com/t5/Other-Desktop-PC-Questions/HP-Pa...

Hjälper helt klart om du delger oss rätt modell, hp har ju hunnit göra en och annan dylik genom åren.......

Permalänk
Medlem

Har du testat att trycka på ESC knappen? Du ska nämligen få upp en meny då

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig