Kan spela league of legends men inte Minecraft

Permalänk

Kan spela league of legends men inte Minecraft

Hej!
Jag har ett konstigt problem. Jag kan köra league of legends på min laptop på 50-60 fps. Men när jag försöker spela minecraft så får jag 3-13 och det laggar sönder. Jag tycker ju att lol kräver mera än minecraft. Nägon som vet vad problemet kan vara?

Permalänk
Citat:

Jag tycker ju att lol kräver mera än minecraft. Nägon som vet vad problemet kan vara?

Du må tycka på du för din dator håller inte med dig.
Det gör ingen annans heller för den delen, minecraft är helt enkelt väldigt krävande, vilket inte lol är.

Permalänk

minecraft kan ju inte va ett så krävande spel. det är ju bara fyrkanter överallt. vilket det inte är på lol

Permalänk
Inaktiv

Skriv vad för delar du har i din burk. Alternativt länka din laptop.

Permalänk
Medlem

Om du kör windows 64bit så testa att ladda ner Java 64bit versionen.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Permalänk

Jag kör på 64/86bit har provat med det men det hjälper inget.

Permalänk
Medlem

86bit ska du inte köra med, det är 32bits versionen.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

LOL: Laddar in en löjligt liten map med pre-enderade figurer.

I Minecraft laddar du in en chunk så fort den kommer inom räckvidd och en så du har alltså laddat in hela världen från topp till bedrock. I Lol finns bara ett platt färdigrenderad karta.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk

Skämtar du? Vet du hur mycket minne som används i minecraft? Alla dem "fyrkanter" den måste lades upp för att du ska kunna se, förstöra och använda. Lol kan vilken dator som helst köra det är inga problem. Du ska inte bli lurad för att lol har snyggare grafik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det är sant.

Permalänk
Medlem

Som sagt så använder minecraft en hel del minne därmed så är det lite mer krävande. Men om du minskar "rendering distance" så bör du få någrot bättre FPS.