Hjälp med Asus Radeon HD7770

Permalänk

Hjälp med Asus Radeon HD7770

När jag använder mitt grafikkort så får jag bara blackscreen, kan det bero på drivrutinerna? Ifall någon skulle kunna hjälpa mig med detta så vore det schysst Har tittat runt lite i bios m.m men jag har inte hittat något som hjälper. Jag är inte så kunnig om datorer kan jag ju tilläga

Permalänk
Medlem

Börja med att berätta lite mer historia bakom felet och datorn. Tex:

Har det alltid varit så eller hände det plötsligt en dag?
Vad gjorde du innan du fick problem?
Hur många skärmar och TV apparater har du kopplat till den?

Edit:
Hur kan du ens titta i bios om du inte ens får bild?

Permalänk
Medlem

I alla spel då eller bara BF4 eller andra högt krävande directX11 spel? Hade samma problem med mina GTX580 i SLI, fick höja volten på korten då gick det bra.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av HeyyRisee:

När jag använder mitt grafikkort så får jag bara blackscreen, kan det bero på drivrutinerna? Ifall någon skulle kunna hjälpa mig med detta så vore det schysst Har tittat runt lite i bios m.m men jag har inte hittat något som hjälper. Jag är inte så kunnig om datorer kan jag ju tilläga

gå efter denna, punkt till punkt
http://www.guru3d.com/files_details/display_driver_uninstalle...

dra sedan ner nyaste catalyst från sidan 64bit version av win7-8.1 (om du har 64bit då)
http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Windows+7+-+...

personlig erfarenhet från vänners håll är att de använder cleaners av olika slag, och får genast mer problem än en själv.
detta verktyg ordnade en väns blackscreen problem med sitt 290 iaf

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 + iGPU | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Skrivet av ygd3n:

I alla spel då eller bara BF4 eller andra högt krävande directX11 spel? Hade samma problem med mina GTX580 i SLI, fick höja volten på korten då gick det bra.

Jag var lite otydlig, Fick detta grafikkort utav min kompis. Har inte prövat spelat spel på det än. Pga att det är ''nytt''

Permalänk
Skrivet av panpo98:

Börja med att berätta lite mer historia bakom felet och datorn. Tex:

Har det alltid varit så eller hände det plötsligt en dag?
Vad gjorde du innan du fick problem?
Hur många skärmar och TV apparater har du kopplat till den?

Edit:
Hur kan du ens titta i bios om du inte ens får bild?

Jag använder moderkortets output just nu Kanske var lite otydlig. Har nämligen fått detta grafikkort av en kompis som har köpt ett nytt. Fungerade felfritt för honom. Har även 2 Skärmar inkopplade just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeyyRisee:

Jag använder moderkortets output just nu Kanske var lite otydlig. Har nämligen fått detta grafikkort av en kompis som har köpt ett nytt. Fungerade felfritt för honom. Har även 2 Skärmar inkopplade just nu.

Sitter grafikkortet i när du får bild via moderkortet?

Bios bruka vara inställd på att stänga av moderkortets bild outputs när man satt i ett separat grafikkort. Ofta kan man ändra det i bios (3 st lägen) dock fick många olika fel då. Nollställ eller återställ bios inställningarna (finns flera sätt) ifall du råkade stänga av grafikkortet i bios och inte hittar inställningen.

Kontrollera att du satt i grafikkortet ordentligt. Den behöver en strömkabel från nätagget för att få bild. Om du använder en strömadapter så kan några av dom kopplas fel så att grafikkortet inte får det den behöver.

Vilka portar i grafikkortet och skärmen har du kopplat?
Vilket EXAKT vilket nätagg använder du och hur gammal är den?

Permalänk
Skrivet av panpo98:

Sitter grafikkortet i när du får bild via moderkortet?

Bios bruka vara inställd på att stänga av moderkortets bild outputs när man satt i ett separat grafikkort. Ofta kan man ändra det i bios (3 st lägen) dock fick många olika fel då. Nollställ eller återställ bios inställningarna (finns flera sätt) ifall du råkade stänga av grafikkortet i bios och inte hittar inställningen.

Kontrollera att du satt i grafikkortet ordentligt. Den behöver en strömkabel från nätagget för att få bild. Om du använder en strömadapter så kan några av dom kopplas fel så att grafikkortet inte får det den behöver.

Vilka portar i grafikkortet och skärmen har du kopplat?
Vilket EXAKT vilket nätagg använder du och hur gammal är den?

Ja den sitter i när jag får bild. Om nätagget så är det ett Corsair 500w (nytt) vet inte exakt vilken just nu.
EDIT:Corsair CX500

Permalänk

Kan även säga att fläkten snurrar på grafikkortet och att det lyser en röd lampa ( vet ej om det är bra eller dåligt dock )

Permalänk
Medlem

Då får du kolla upp allt det andra jag nämnde i förra inlägget.

Permalänk
Skrivet av panpo98:

Då får du kolla upp allt det andra jag nämnde i förra inlägget.

Kan gladligen säga att det fungerar nu Problemet var som du sa, den som gick till grafikkortet. Hade tydligen missat det... Stort tack till dig för hjälpen 👍