Permalänk
Medlem

Mus lag?

Hallå, har precis börjat spela CSGO och börjat märka något konstigt mus lag när jag drar musen snabbt över musmattan. Jag har en SteelSeries QcK+ Fnatic Edition musmatta tillsammans med en SteelSeries Xai Laser Mouse R.U.S.E. Edition.

Som sagt uppstår problemet vid snabba "dragningar", dessutom är det bara problem med den typen av musmatta, inga problem om jag tar bort musmattan och kör på bordet (dock väldigt äckligt).

Syns tydligt om man drar streck i paint, ex http://imgur.com/c0hPKaX

Jag har försökt att tvätta rent musmattan, men det verkar inte hjälpa.

Någon som vet hur man kan fixa det här eller är det bara att köra på bordet istället...?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Förr var det vanligt att möss sensorer hade problem med vissa färger. Trodde det var botat sedan några år tebax. Uppenbarligen har din mus problem med orange som din musmatta har mycket av. Jag brukar föredra mattor utan mönster just pga allt strul jag haft med sensorer och mönsterkänslighet förr i tiden.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Förr var det vanligt att möss sensorer hade problem med vissa färger. Trodde det var botat sedan några år tebax. Uppenbarligen har din mus problem med orange som din musmatta har mycket av. Jag brukar föredra mattor utan mönster just pga allt strul jag haft med sensorer och mönsterkänslighet förr i tiden.

Testade precis med en svart musmatta av samma material, ingen skillnad :s

Permalänk
Medlem

Vet att många spelmöss har så man kan uppdatera Fw. Kolla om det finns något sådant till din. Den mattan du kollade med. Var det av samma märke av matta? Kanske är det tygmönstret som strular då. För svart brukar ju nästan alltid fungera.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Xai har kända problem med tygmattor. Skitmus

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT