Behöver hjälp med Dual Monitor!

Permalänk

Behöver hjälp med Dual Monitor!

Jag har ett nytt grafikkort med 2 DVI (1 konstig dock) Och en HDMI output. Jag har 2 skärmar. På första skärman har jag VGA kabel till DVI adpater som sedan går till Grafikkortet. Från andra skärmen så har jag VGA kabel till HDMI adapter som sedan går till HDMI'n på Grafikkortet (Ganska gamla skärmar dessutom). Men jag får bild på första skärmen (VGA till DVI) medans på den andra skärmen så står det ''Input not supported'' och flyter runt på skärmen (VGA till HDMI). Jag hade tidigare bild på båda två, men när jag skulle installera drivrutinerna till grafikkortet stod det ''Paketet kunde inte installeras'' Ungefär halvägs in i installationen då började det ''blinka'' bilden kom och försvann typ var tredje sekund. Sen dess har jag inte fått någon bild. Tacksam för hjälp! Haft nog med krångel redan

Permalänk
Medlem

Försök dra tillbaka dom gamla drivrutinerna. Det kan du göra i enhetshanteraren.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Skrivet av Buzz996:

Försök dra tillbaka dom gamla drivrutinerna. Det kan du göra i enhetshanteraren.

Är inte så värst bra med datorer, sitter på enhetshanteraren atm. Inne på Bildskärmskort -> AMD Radeon HD7770 Hur gör jag där?

EDIT:Gick in på Egenskaper -> Drivrutin, men det går inte att klicka i ''Återställ tidigare drivrutin''

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeyyRisee:

Är inte så värst bra med datorer, sitter på enhetshanteraren atm. Inne på Bildskärmskort -> AMD Radeon HD7770 Hur gör jag där?

EDIT:Gick in på Egenskaper -> Drivrutin, men det går inte att klicka i ''Återställ tidigare drivrutin''

Försök då ladda ner en äldre grafikdrivrutin och installera den istället. Du får googla efter det.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av HeyyRisee:

Från andra skärmen så har jag VGA kabel till HDMI adapter

Orimligt då hdmi inte hanterar vga kompatibla signaler.
Dessutom har du oftast bara en vga utgång på grafikorten idag, dvs bara en av dvi portarna stödjer dvi-i och den andra porten är endast dvi-d.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Orimligt då hdmi inte hanterar vga kompatibla signaler.
Dessutom har du oftast bara en vga utgång på grafikorten idag, dvs bara en av dvi portarna stödjer dvi-i och den andra porten är endast dvi-d.

Jag har 2 DVI portar en DVI-i och en DVI-d. Jag har även en HDMI och en USB. Jag använder VGA från skärm till en adapter som är VGA in och HDMI ut. Som sedan går till grafikkortet. Lite konstigt att det funkade tidigare ifall det är som du säger.

Permalänk
Rekordmedlem

Det kräver en aktiv enhet som omvandlar signalen om det ska fungera.
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-a...
Och är du säker på att du har usb på grafikkortet ?

Kan du beskriva hur du kopplat, vilken kabel du har var och var du har använt adaptrar och menar du att du bara har vga på skärmarna?
Och vad är "konstig dvi" som du nämner i förstaposten, har du bilder/länkar till grafikkort och monitorer ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det kräver en aktiv enhet som omvandlar signalen om det ska fungera.
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-a...
Och är du säker på att du har usb på grafikkortet ?

Kan du beskriva hur du kopplat, vilken kabel du har var och var du har använt adaptrar och menar du att du bara har vga på skärmarna?
Och vad är "konstig dvi" som du nämner i förstaposten, har du bilder/länkar till grafikkort och monitorer ?

Den ''konstiga'' dvi'n var en dvi-d och på skärmarna har jag bara VGA. Inte koll på vilka, men det är en LG och en gammal Acer monitor. Från LG monitoren har jag en VGA kabel till en dvi-i adapter till dvi-i på grafikkortet. Med hjälp av en http://www.clasohlson.com/se/DVI-till-VGA-Adapter/38-1412 Också på andra så har jag VGA kabeln till en VGA till HDMI adapter, en http://www.datormagazin.se/artiklar/nyheter/20120823/hdmi-till-vga-adapter-fran-sandberg Har en Asus Radeon HD7770, en https://www.asus.com/media/global/products/yhWc3sqxn794p013/oJ06rrC2N4NJllQN_500.jpg
Märkte nu att det inte är USB, kollade inte tillräckligt noga

Permalänk
Rekordmedlem

Den länkade Sanbergenheten är en aktiv formatkonverterare, den innehåller elektronik och det märks även på priset.
Eftersom de flesta grafikkotrt bara ger vga på en port så har du provat att skifta plats på kablarna i grafikkortsänden ? om inte så gör det.
Och se till att installera om drivern och backa tillbaka till den som fungerade om det blir problem igen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.