Permalänk
Medlem

Kamera med videofunktion (4tkr)

Funderar på att köpa mig en kamera som även kan filma. Jag har siktat in mig på canon 600d men även funderat på bland annat nex 5. Budget: runt 4k med standard glugg

Vad är det för skillnad på nex5 och nex3?

Har ni några andra förslag?

Permalänk
Medlem

600D, 100D

100D har betydligt bättre AF än tidigare kameror. Den med STM-objektiv omfokuserar på 0.2 sek jämfört med
600 med motsvarande USM/standardmotor fixar det på 1-2 sek. Finns jämförelsefilmer på tuben.

Kika på beggat eller ska det vara nytt?

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem

Panasonic G6, utan tvekan. Med rätt objektiv får du helt ok autofocus och bättre bildkvalité än någon annan kamera i prisklassen.

Visa signatur

CPU: I5-2500K @ 4.4Ghz GPU: GTX670 Ram: 8GB Ram 1600Mhz 9-9-9-24

Permalänk
Medlem

Nytt ska det vara!

Nex3/5 sågas alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MAAnen:

Panasonic G6, utan tvekan. Med rätt objektiv får du helt ok autofocus och bättre bildkvalité än någon annan kamera i prisklassen.

Denna ligger ju över budget, men jag håller helt och hållet med. Härlig kamera.

Du bör kika på en begagnad med din budget dock. När det gäller systemkameror så är det inte så mycket att vara rädd för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Nytt ska det vara!

Nex3/5 sågas alltså?

Inte om du vill ha en ännu mindre kamera, då är nex-5 ett bra val.
Som tidigare sagt kolla G6 också.

Men oavsett 600d, nex-5 eller G6 är alla bra och kommer ge dig mycket goda förutsättningar till att göra coola och snygga filmer.

Permalänk
Medlem

Är jag konstig om jag råkar lägga in denna som en bubblare? http://www.cyberphoto.se/info.php?article=rx100

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holck:

Är jag konstig om jag råkar lägga in denna som en bubblare? http://www.cyberphoto.se/info.php?article=rx100

Nej, har haft en sån, den filmar jäkligt fint och är myyycket liten o smidig.